Strona 1 z 2
Dziwne wstrząsy przy około 2000 tyś. obrotów i dodawaniu gaz
: wt wrz 30, 2008 10:57
autor: dero
Witam.
Zauważłem Zauważałem dziwne zachowanie samochodu którego wcześniej nie było, otóż przy około 2000 tyś obrotów na różnych biegach 4-6 (skrzynia 6 biegowa) występując dziwne wstrząsy tak jakby dochodzące z pod maski nie odczuwam wstrząsów na kierownicy, zauważyłem tez ze jak spokojnie pokonuję granice 2000 tys. Np. na biegi 3 i powoli dodaję gazu to nic się nie dzieje. Mam zamiar wyważyć koła . Czy jeszcze coś jest do sprawdzenia.???
: wt wrz 30, 2008 11:00
autor: Waluch
a na jałowym pracuje równo ?
: wt wrz 30, 2008 11:03
autor: dero
tak, bez problemów.
: wt wrz 30, 2008 11:15
autor: Waluch
wiesz co .... podjedź na diagnostykę VAGiem, sądziłem, że to wina poduchy, ale skoro na jałowym jest ok, to raczej poducha odpada... dwu masówką na razie nie będę też straszył
także diagnoza VAG ...
: wt wrz 30, 2008 12:12
autor: Gebi
Ja mam coś podobnego, dwumas wymieniałem, te dziwne drgania podczas przyspieszania nie pojawiają się na kierownicy a raczej na całej budzie i dodam że dzieje się to czasami, bo bywa że silnik idzie jak ta lala, spotkałem się z sugestiami, że to przegub wewnętrzny pada, tylko dlaczego mam wrażenie, że jak występują te drgania to jakby silnik był słabszy??? Sprawa dosyć zagadkowa i myślę że warta rozwiązania. Pozdrawiam!
: wt wrz 30, 2008 12:21
autor: dero
Tak wlaśnie drgania są jakby na całym aucie , a co tam vagiem trzeba sprawdzic bo moze podjade do kolegi dzis co ma vaga????
: wt wrz 30, 2008 14:08
autor: Gebi
Nie wiem tak dokładnie ale chyba trzeb się skupić na logach dynamicznych (o numery pytaj bardziej doświadczonych forumowiczów), może coś z wysterowaniem turbo być lub pompą czy nastawnikiem??? Dla mnie to czysta hydrozagadka
: wt wrz 30, 2008 15:44
autor: cowboy
drgania prawdopodobnie pochodzą od koła dwumasowego
nie przyspieszać na wysokich biegach z niskich rpm jak emeryt tylko bujnąć auto dobrze do 3500 rpm - na pewno nie bedzie palił wiecej
but w podłogę przy 1600-1800 rpm na 5, 6 biegu nie jest zdrowy dla silnika jak i przeniesienia napędu
: śr paź 01, 2008 07:22
autor: Gebi
Nie uprawiam PSJ zapewniam
a dwumasik nowy. Pozdrawiam!
: śr paź 01, 2008 09:46
autor: dero
czyli za bardzo mule, musze popytac jak jezdzic z ta 6 biegowa skrzynia
[ Dodano: Sro Paź 01, 2008 19:26 ]
Witam.
Dziś pojeździłem troche innym sytem jazdy staram sie aby obroty nie spadły ponizej 2000 tyś. a jak juz musze jechac wolniej to nie przyspieszam gwałtownie i nie wystąpiły drgania ,
wyważę jeszcze koła i zobacze co bedzie dalej
Byłem tez na komputeze wskazał 2 błady jeden to bład czujnika oleju drugi to bład jednostki sterowania silnikiem (wg. vag bład występował sporadycznie ) musze sprawdzić te błady szczególnie ten ostatni.
Pozdrawiam.
: czw paź 02, 2008 09:47
autor: Gebi
A czy nie masz czasem tak , że Ci kontrolka oleju mignie kilkukrotnie na żółto jak przekręcisz stacyjkę, bo u mnie tak czasem bywa (stan oleju na bagnecie idealny) i wydaje mi się że to może mieć jakieś powiązanie z problemem drgań. Komp dostaje bzika może dostaje informacje, że mały stan oleju bądź zbyt duża temperatura i odwala mu. Jak coś bardziej wyczaisz to koniecznie daj "Zn"
: czw paź 02, 2008 14:14
autor: dero
Tak moze być że te sprawy sa powiązane na 100% miganie kontrolki oleju to problem z uszkodzeniem lub brakiem kontaktu na czujniku oleju w vag pokazuje sie taki bład jako
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
oraz w polskiej instrukcji obsługi jest to opisane, jeżeli ci miga kontrolka oleju na żółto to sprawdz czujnik oleju. Umuwiony jestem z mechanikiem jak bedzie mial wolny kanal to podjade i sprawdzi mi ten czujnik g266 prawdopodobnie to czujnik w misce wiec trzeba rozebrac osłonę. Napisze co ustaliłem.
: czw paź 16, 2008 10:19
autor: zydek
witam serdecznie. ja mam podobny problem z moim golfem IV tdi 90 KM gdy ostro ruszam. na I i II biegu przy obrotach 2000 wpada w dziwne drgania. sprawdzałem poduszki pod silnikiem - mechanik mówi że są ok. Doradzi mi ktos może co to może być???
: sob paź 25, 2008 19:08
autor: dero
czy myślicie ze przyczyna moich roblemow z szarpaniem auta moze być nastawnik
znalazłem takie cos na allegro
http://www.allegro.pl/item464123227_nas ... w_tdi.html