Strona 1 z 2
Spalanie czy nie za duzo
: ndz wrz 28, 2008 21:41
autor: grandi
Witam mam takie małe pytanko czy mój golf nie pali trochę za duzo w trasie na pełnym zbiorniku z predkoscia 90 km/h średnia robie tylko 900 km na pelnym zbiorniku z tym ze wejde już spory kawałek na rezerwe , jak wdepne mu w pedał całkiem to jest czarna załona za mną , silnik ma przelatane 250 tys , czy przymierzać sie do regulacji czy odrazu wymienic ile wy przejezdzacie na zbiorniku .
: ndz wrz 28, 2008 21:55
autor: puclok
a katalizator wycięty??
: ndz wrz 28, 2008 21:58
autor: pakero
zrób taki trik zalej pod korek i po przejechaniu 100 bądź 200km zalej znowu pod korek zobaczysz ile Ci wejdzie jak po 200km np. wejdzie 10-12l to spokojnie jest git nie ma się czym przejmować. Dwa trzy razy tak pod korek po przejechaniu takiego dystansu powinno dać Ci względnie dokładne dane o spalaniu. ..
zobacz to jest w miarę najpewniejsza metoda bo wskaźnik zawsze może oszukiwać. . .
: ndz wrz 28, 2008 22:02
autor: andrew.zbyrko
grandilodz pisze: jak wdepne mu w pedał całkiem to jest czarna załona za mną
za dużo paliwa w stosunku do powietrza i paliwo się nie spala,
a ta czarna chmura to tylko przy wciskaniu gazu czy też przy jeździe ze stałą predkością? ew przy małym przyśpieszaniu?
: ndz wrz 28, 2008 22:15
autor: grandi
za dużo paliwa w stosunku do powietrza i paliwo się nie spala,
a ta czarna chmura to tylko przy wciskaniu gazu czy też przy jeździe ze stałą predkością? ew przy małym przyśpieszaniu?
Tylko przy wciśnięciu pedału gazu na max przez moment mam czarną zasłońę dymną może jak ruszę z świateł i dam mu po obrotach to pusci dymka , tak to jak nim jezdze to nie kopci , kolega zrobi 1000 km na pelnym zbiorniku a kolezanka potrafi 1200 km , czy jak dam wtryski do regulacji coś to da , czy lepiej kupić nowe koncowki i wymienic
4 wtryski nowe boscha to wydatek 510 zł a sama regulacja 200 zł
: ndz wrz 28, 2008 22:49
autor: andrew.zbyrko
hmm, z tymi wtryskami to może nie odrazu, od spalania zależy równierz styl jazdy, może kąt wtrysku nie jest dobrze ustawiony....
: ndz wrz 28, 2008 23:18
autor: grandi
A możecie mi wyjaśnic co ma ten kat wtrysku do tego?
: ndz wrz 28, 2008 23:30
autor: andrew.zbyrko
kąt wtrysku, czyli inaczej początek tłoczenia paliwa - jest to moment kiedy pompa zaczyna tłoczyć paliwo, wyznaczany względem położenia tłoka
reguluje się na zegar, wkręcając do pompy
każdy szanujący sie mechanik ma taki zegar
a termostat masz sprawny, osiąga 90st?
nie ma żadnych wycieków na pompie?
filtry powietrza paliwa wymienione?
: ndz wrz 28, 2008 23:35
autor: grandi
Byłem u pompiarza po zakupie jakieś 20 tys temu powiedzial ze ladnie chodzi a pompiarz powiedzial panie to pan nie widzial diesla ktory kopci , ale teraz wyraznie kopci i to wiele wiecej , kat wtrysku hm , rano odpalał bezproblemowo , może przy nizszych temp. troche telpalo silnikiem jutro schodzi od mechanik bo mial wymieniana uszczelke i swiece zarowe , jak dzis odbiore auto dam znać . Moja 3 jak jej wdepne do oporu kopci malutko (lekki czrany dymek) nie czarna chmura w porównaniu do 2
: pn wrz 29, 2008 00:31
autor: Lukas-182
Nie wiem dokładnie ile ma zbiornik w MK2, ale sądzę, że około 55l, czyli pali ci 50l na 900km, wychodzi około 5.5 litra na 100km, więc w normie, jakby ci palił ponad 6 litrów przy takiej średniej prędkości co coś było by nie tak...
Zrób tak jak opisał
pakero, i zobacz ile ci spali, jak wyjdzie około 5.5 - 6 litrów w trasie to jest OK.
Ja mam zmodzony silnik i w trasie pali mi około 5.5l, a silnik po generalce...
Co do kopcenia...Jak nie kopci podczas jazdy ze stałą prędkością to jest ok, gorzej jak ciągle widzisz za sobą chmurę
Rano, zimny silnik zawsze trochę będzie telepał, zwłaszcza jak poduszki pod silnikiem padnięte...
Sprawdź filtr powietrza, zasyfiony może zmulać autko, jak stan turbo, wiesz może ile ci pompuje ???
Aaaaa, wtryski boscha to dostaniesz już za około 80-90zł za sztukę i to w Intercarsie
: pn wrz 29, 2008 01:11
autor: twardy
grandilodz pisze:kolega zrobi 1000 km na pelnym zbiorniku a kolezanka potrafi 1200 km
sory ale chyba troche
, 1100 jak wolno jade w trasie na zbiorniku 60L .
I to wolno to jest do 130km/h max bez deptania przy ruszaniu i minimum jazdy w mieście . Ale jeśli to prawda to gratki dla koleżanki ekonomicznej jazdy.
[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 01:12 ]
poczekajmy na pierwsze przymrozki to posypia sie tematy : dużo mi pali lub nie chce zapalić jak zimno
pozdr
: pn wrz 29, 2008 10:00
autor: grandi
Koleżanka to tak 80-90 jezdziła
Ale te 900 km żebym przejechał to muszę jechać w granicach 90 zawsze lałem pod korek termostat wymieniałem w lato
: pn wrz 29, 2008 22:13
autor: anaba255
jakie masz gumy, cisnienie w normie, to tez wplywa na spalanie, hamulce ok, kola sie nie grzeja, moze tez byc zbieznosc zle ustawiona, albo jeszcze licznik przeklamuje
to nie musi byc wina silnika
: śr paź 01, 2008 08:13
autor: stmartin
Witam, dołączę się do pytania jak w temacie.
Mam VW GOLF IV 1.4 16V i w trasie po przejechaniu 340 km , wskazówka stanu paliwa jest w połowie. Jeżeli do baku wchodzi 55 l benzyny, to wychodzi mi, że mój golfik pali 8l/100km w trasie. Jechałem z prędkością 90 - 110, wiec czy to trochę nie za dużo. Jak zmniejszyć spalanie, wymienić filtr paliwa/oleju/powietrza ? ciśnienie w oponach sprawdzałem przed wyjazdem, kapcie i felgi zakładane w serwisie.