Strona 1 z 1

Świecą kontrolki oleju i ładowania , nie działa obrotomierz

: czw wrz 25, 2008 16:53
autor: Lukas827
Witam mam taki nietypowy problemik - swieci mi sie kontrolka oleju i ładowania akum.....
do tego nie działa obrotomierz!!!! To zrobiło mi sie nagle z dnia na dzien!!!!!
Olej sprawdziłem jest - akumulator jest sprawny-pasek klinowy na swoim miejscu!!!
Czy ktos z was miał podobny problem? Jak sobie z tym poradzic?

edit: Temat sprecyzowałem , następnym razem będzie zsyp. Pkt.3 Reg.
damcio151

: czw wrz 25, 2008 17:15
autor: kruszyna2
sprawdz w przewodach, moze sie ktorys oberwal... moze masy dobrej na silnik nie ma

: czw wrz 25, 2008 17:33
autor: bercik2
miałem kiedyś coś takiego, zadzwoniłem do mechanika a ten mi mówi żebym poruszał wtyczką przy alternatorze i pomogło, posprawdzaj u siebie w tym miejscu dokładnie przewody może któryś sie urwał spryskaj styki powinno pomóc.

: czw wrz 25, 2008 18:18
autor: andrew.zbyrko
speawdź wszystkie połączenia, masa i +, na kablu od wzbudzania ma być ok12v.
przy ładowaniu na aku powyżej 13v
jeżeli kable sa ok, to przyczyną może być regulator napięcia [sztotkotrzymacz], albo diody, ew spalony alternator

: pt wrz 26, 2008 00:11
autor: adamciowasyl
Co tu dziwnego ??? NIC :P:P:P


Po prostu siadl Ci Czujnik obrotu wału, albo gdzies sie zasniedzialy styki i nie laczy. Jest on w bloku od przodu nisko kolo filtra oleju. Wtyczka wychodzi do gory i tam sie laczy z instalacja odlacz ja i zobacz styki mozesz psiknac WD40 jak nic nie da to trzeba wymienic czujnik. Dla informacji powiem ze nie wykryje popsutego czujnika VAG (mialem tak ). Napisz czy trzyma ci dobre obroty czy moze jakies wyzsze . Tak na sluch zobacz . Na 100 TO PRZEZ TO mialem identyko zarowno kontrolka oleju jak i alternatora sie swiecily a obrotomierz nie dzialal . Sprawdz czy obroty sa ok , jak tak to odlacz wtyczke tego czujnika i odpal i zobacz , jak urosna znacznie to czujnik jest ok . POZDRAWIAM to moj 1 post:D:D:D:D:

: pt wrz 26, 2008 00:23
autor: PinkFloyd
adamciowasyl pisze:Co tu dziwnego ??? NIC :P:P:P


Po prostu siadl Ci Czujnik obrotu wału, albo gdzies sie zasniedzialy styki i nie laczy. Jest on w bloku od przodu nisko kolo filtra oleju. Wtyczka wychodzi do gory i tam sie laczy z instalacja odlacz ja i zobacz styki mozesz psiknac WD40 jak nic nie da to trzeba wymienic czujnik. Dla informacji powiem ze nie wykryje popsutego czujnika VAG (mialem tak ). Napisz czy trzyma ci dobre obroty czy moze jakies wyzsze . Tak na sluch zobacz . Na 100 TO PRZEZ TO mialem identyko zarowno kontrolka oleju jak i alternatora sie swiecily a obrotomierz nie dzialal . Sprawdz czy obroty sa ok , jak tak to odlacz wtyczke tego czujnika i odpal i zobacz , jak urosna znacznie to czujnik jest ok . POZDRAWIAM to moj 1 post:D:D:D:D:
W silniku AAZ nie ma czujnika obrotów wału i nie podłączysz do niego vaga bo nie ma po co :bajer: Sygnał do obrotomierza do 1Y i AAZ idzie od alternatora i w tym tkwi problem.

: pt wrz 26, 2008 19:12
autor: adamciowasyl
PinkFloyd pisze:W silniku AAZ nie ma czujnika obrotów wału i nie podłączysz do niego vaga bo nie ma po co :bajer: Sygnał do obrotomierza do 1Y i AAZ idzie od alternatora i w tym tkwi problem.

Tak zgadza sie moj blad nie zobaczylem o jaki silnik chodzi ;) , ale jesli ktoś bedzie miał tak z silnikiem 1Z to taka bedzie przyczyna . Pozdrawiam (powodzenia ) :)

: sob paź 25, 2008 17:10
autor: YaeV
witam !

Mam silnik 1Z z takim właśnie problemem z którym udało mi się uporać, przejrzałem wszystkie złącza, kostki, styki, w poszukiwaniu śniedzi, już byłem gotów zmienić czujnik obrotów bo wszystko wydawało się sprawne, prócz niego, ale przypadkiem gdy wyjąłem kostkę, która jest umieszczona pod rurą plastikową od IC i od której idzie przewód do czujnika obrotów, zobaczyłem ze przerwany jest przewód i trzyma się ledwo na izolacji, po zlutowaniu wszystko działa bez zarzutu.
Dzięki wielkie za to forum, kłaniam się wszystkim nisko :)