Strona 1 z 1

Identyfikacja turbiny ARL - zamazana tabliczka dodane foto!

: śr wrz 24, 2008 14:30
autor: korfanty
Kumpel przywiózł mi turbinę od ARL ale tabliczka jest nieczytelna tylko środek nr OE 038 253 ... reszta mało czytelna. Postaram się wieczorkiem wrzucić zdjęcia dokładne tej turbiny, czy jest szansa jakoś inaczej potwierdzić na 100% że to jest turbo od ARL - po fotkach z netu wygląda identycznie, czy numery z odlewu zimnej muszli lub z odlewu kolektora coś mogą pomóc?

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 20:32 ]
Fotki turbiny i tabliczki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr wrz 24, 2008 21:08
autor: rob555
Dla mnie ktos celowo zamazal i nr i oznaczenie turbiny...
GT1749VA to 130 VB to 150
Tutaj nic nie widac...

: śr wrz 24, 2008 21:20
autor: korfanty
Czyli nie ma różnic w wyglądzie zewnętrznym między turbo 130KM a 150KM - a jeśli bym odkręcił np zimną muszle - czy będzie możliwość zmierzyć np wałek bo tym one się różnią?

: śr wrz 24, 2008 21:30
autor: cowboy
korfanty pisze:a jeśli bym odkręcił np zimną muszle - czy będzie możliwość zmierzyć np wałek bo tym one się różnią?
będzie :)

porównianie wirników po stronie zimnej

oryginal AWX

Obrazek

Hybryda ARL

Obrazek

może to Ci w czymś pomoże :)

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 21:31 ]
cowboy pisze:oryginal AWX
to jest 130PD ale wzdłuzny więc średnica powinna być taka jak w ASZ

: śr wrz 24, 2008 22:06
autor: korfanty
Jest 37mm - czyli mogę ją brać? oczywiście jeszcze ją przetestuje na aucie tylko czekam na przewód czerwony.

: śr wrz 24, 2008 22:35
autor: cowboy
korfanty pisze:Jest 37mm - czyli mogę ją brać? oczywiście jeszcze ją przetestuje na aucie tylko czekam na przewód czerwony.
no jesli 37mm to wychodziłoby ze z ARL-a :)

sprawdź czy nie ma luzu wzdłużnego, luz poprzeczny jest taki niewielki nawet na nowej turbinie

załóż na auto, sprawdź czy stabilnie reguluje cisnienie, czy nie gwiżdze i nie pluje olejem

: śr wrz 24, 2008 22:40
autor: korfanty
Luzu wzdłużnego brak, poprzeczny tak się mi wydaje że od gorącej strony troszkę większy niż od zimnej (a może to tylko złudzenie) ok 0.4mm tak na oko. Jutro będę mógł porównać ten luz z taką samą turbiną po regeneracji 4maxa z InterCarsu.

: śr wrz 24, 2008 22:52
autor: cowboy
Luzu wzdłużnego brak, poprzeczny tak się mi wydaje że od gorącej strony troszkę większy niż od zimnej (a może to tylko złudzenie) ok 0.4mm tak na oko
no to wg tego co piszesz OK, zapytaj kumpla co to za towar, jaki przebieg ?

nie wiem jakie mody planujesz w swoim ALH ale te 1,4 Bara (spokojnie 150KM z 216tkami) ta turbinka Ci bedzie pompowac na luzaku

: śr wrz 24, 2008 22:54
autor: Kulon
korfanty, ile taka przyjemność Cię wyniesie ?

: śr wrz 24, 2008 22:58
autor: korfanty
Znajomy chce za nią 900zł (a regenerowana w InterCarsie po zwrocie starej nadającej się do regeneracji ok 1800zł)
nie wiem jakie mody planujesz w swoim ALH ale te 1,4 Bara (spokojnie 150KM z 216tkami) ta turbinka Ci bedzie pompowac na luzaku
turbo zakładam bo moje oryginalne znów się przycina (pierwszy raz czyściłem kierownice i słabo wyczyściłem) co do wtrysków 216 to jeśli tylko się moje obudowy będą nadawały to jak tylko dorwę kasę wysyłam je do Ciebie na wymianę końcówek i regulacje, na końcu zostanie soft do kompa ale to już pewnie na wiosnę.

: śr wrz 24, 2008 23:07
autor: cowboy
korfanty pisze:Znajomy chce za nią 900zł
no to cena wydaje sie normalna, jesli turbo w dobrym stanie
korfanty pisze:jeśli tylko się moje obudowy będą nadawały
korpusy z ALH sie baaardzo nadają na hybrydy :)

: śr wrz 24, 2008 23:11
autor: Kulon
korfanty pisze:Znajomy chce za nią 900zł
jeżeli jeszcze troche podmucha to sam bym taką kupił chyba do siebie

: czw wrz 25, 2008 09:48
autor: korfanty
No i miałem możliwość porównania - i lekki szok turbina regenerowana ma taki sam luz lub nawet ciut większy od tej używanej, na wygląd wszystko takie samo - tylko regenerowana wypiaskowana i pomalowana ładnie. Chyba ją wezmę na ryzyko - jeszcze udało się zjechać 100zł bo powiedziałem że tabliczka nieczytelna i nie wiadomo co to za turbina ;)

: czw wrz 25, 2008 10:59
autor: cowboy
korfanty pisze:lekki szok turbina regenerowana ma taki sam luz lub nawet ciut większy od tej używanej
heh, a miałem wczoraj napisać, że w regenerowanej może być wiekszy luz poprzeczny :)

ale spoko luz musi być bo tam wchodzi olej pod cisnieniem do smarowania i wirnik pracuje na oleju - tak mi sie coś kojarzy