Strona 1 z 1

Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju

: ndz wrz 21, 2008 23:51
autor: JABcok20
witam. silnik 1,6 td prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany. jeżdże z 3 tygodnie z odłączona odma i efekt wyrzucania oleju sie nasilił. leci teraz przez korek wlewu oleju.
przez bagnet do sprawdzania stanu oleju kompresja nie ucieka( czyli jak rozumiem pierścienie ok?). co może byc do wymiany poza tymi uszczelniaczami( wymieniam je w tym tygodniu i chciałbym powymieniać co trzeba za jednym razem).
czy to może być wina tylko uszczelniaczy? silnik na ciepło pali gorzej niż na zimno z grzaniem świec????

: pn wrz 22, 2008 08:50
autor: wesol
Rozumiem ze jak odłączyłeś wąż odmy to zatkales oba konce tak?

: pn wrz 22, 2008 10:17
autor: JABcok20
nie mam zatkana strone od filtra a ta od strony pokrywy mam otworzone

: pn wrz 22, 2008 10:36
autor: wesol
nie powinno walic olejem spod korka ale moze uszczelka w korku poprostu juz sie wyrobila. Jesli by cisnienie spalin mialo przechodzic przez prowadnice zaworow to musialby byc zatkany ten waz od odmy.

: pn wrz 22, 2008 12:49
autor: vagin5
boże, ale wy głupoty wypisujecie. aż głowa boli... Panowie opamiętajcie się.

: pn wrz 22, 2008 12:55
autor: wesol
No to rozwikłaj zagadke bo ja nijak nie moge znalezc przyczyny wywalania tego oleju.

: pn wrz 22, 2008 13:03
autor: vagin5
jeśli nie wiesz to lepiej niepisz wcale, bo jak czytam twoje posty to są tylko i wyłącznie glupoty. kompresja przedostająca sie prowadnicami zaworów? jak żyję to takich hipokryzji nie słyszałem. a co do *#cenzura#*, zadałeś sobie pytanie czy na odmie jest coś takiego jak separator? który ma za zadanie oddzielać olej??? jeśli nie to co się dziwisz... silnik też już pewnie starawy i nadawający się raczej na złom niż do dalszej eksploatacji jak więkrzość naszych aut. To też i kompresję puszcza. ba, nie ma silnika szczelnego jak termos, tłoki musiały by być uszczelniane gumą ,a nie metalowymi pierścieniami. edukacja edukacja i jeszcze raz edukacja.

: pn wrz 22, 2008 22:51
autor: JABcok20
sory vagin ale szukam pomocy i możliwych powodów tego chlapania olejem. wymienie uszcelniacze i zobacze co sie bedzie działo. ale z tego co wiem i zauważyłem poza tymi efektami specjalnymi z olejem to silnik jest w dobrym stanie. jest z 91 roku. turbinka w stane dobrym +( dmuchała 0,6 bara, przed podkręceniem;) ) poza tym uszcelniace mogły pójść bo silnik troche leżał zanim go reaktywowałem.
pozostanie mi tylko sprawdzenie wtryskiwaczy bo pali około 6,5-7 literków. co wydaje mi się za dużo.

: wt wrz 23, 2008 01:10
autor: vagin5
chcesz ocenić stan silnika? zrób pomiar sprężania, nawet przy kiepściejszym spreżaniu może pięknie palić po przyśpieszeniu zapłonu, silnik pije Ci olej? jeśłi nie to po jaką cholere wymieniać uszczelniacze na zaworach? one są po to by olej nie dostawał się do układu dolotowego i wylotowego, a nie po to by uszczelniały tłok... . chlapanie oleju z korka norma szczególnie na odpalonym silnikuchuchanie z bagnetu też mnie specjalnie nie dziwi, a jeśli silnik ma leprze przedmuchy to będzie i olejem podkapywać, ale TO i tak nie jest wyznacznikiem sprawności czy zużycia silnika! takie tezy można stawiać tylko i wyłącznie po zmierzeniu ciśnienia sprężania i wykonaniu próby olejowej, uszczelniacze można wymieniać jak żłopie olej bo w twoim przypadku pomoże wymiana pierścieni. która i tak konieczna nie jest...