Strona 1 z 2

GT TDI Spozniona reakcja przyspieszenia

: pt wrz 19, 2008 01:15
autor: ryszardf
Mam dziwny objaw w moim aucie.Otoz po nacisnieciu pedalu gazu samochod reagoje z pewnym opoznieniem, a potem zrywa sie energicznie do jazdy.Wymienialem air flow meter bo kompoter wykazywal mi taki blad i auto powoli sie rozpedzalo.Teraz jest lepiej ale nie wiem skad takie opoznienie 1-2 sekund po wcisniecu gazu.prosza o szybka podpowiedz.Dzieki

: pt wrz 19, 2008 08:12
autor: jasiek21
zrób logi kanału 003, 007, 010 i 011
sprawdź też czy pedał gazu reaguje odpowiednio na wciskanie.

: pt wrz 19, 2008 08:50
autor: HellMan
ryszardf, czy w każdym zakresie obrotów jest to samo? Czy może tylko poniżej 1900?

: pt wrz 19, 2008 10:42
autor: damcio151
jasiek21 pisze:zrób logi kanału 003, 007, 010 i 011
tutaj chyba pomyłka, zamiast 007, ma być 008 :)

: pt wrz 19, 2008 16:59
autor: jasiek21
damcio151 pisze:tutaj chyba pomyłka, zamiast 007, ma być 008
tak mi daje w dupę moje GT TDI, że już nie pamiętam jak się diagnozę robi.
Dwa, że jednak wskaźnik doładowania + odczucia z jazdy pozwalają na najlepszą diagnozę. :bigok:

: ndz wrz 21, 2008 01:29
autor: ryszardf
To spowolnienie jest na samym poczatku tak do 1900 obrotow ,nie zwocilem uwagi ale po tym ma duze przyspieszenie za kazda zmiana biegow i ponownym wcisnieciem pedalu gazu.

: ndz wrz 21, 2008 10:06
autor: asocha1
Proponuję sprawdzić kierownice turbinki ew. zawór i obwód sterowania kierownicami.
W momencie przyspieszania kierownice przestawiają się w pozycję najwiekszej wydajności a jeśli jest to utrudnione np. poprzez zapieczone kierownice, to reakcja się opóźnia.

pozdrawiam

: ndz wrz 21, 2008 10:20
autor: wesol
moze kolega sie przesiadl z auta co ma sterowanie na linke i takie odczucie ma bo wiekszosc aut ze sterownaiem pedalem gazu elektronicznie odczuwa ze jest jakkies inne. Nawet w oplach jest tak mozliwosc zmiany agresywnosci reagowania silnika na wciskanie pedalu elektronicznego za pomoca techa2.

: ndz wrz 21, 2008 10:57
autor: jasiek21
asocha1 pisze:W momencie przyspieszania kierownice przestawiają się w pozycję najwiekszej wydajności a jeśli jest to utrudnione np. poprzez zapieczone kierownice, to reakcja się opóźnia.
nieprawda, podczas jazdy on są domyślnie ustawione na maksymalne doładowanie, zapieczone kierownice powodują overboosty, w sytuacji kiedy zawór nie może ich poruszyć, żeby zmniejszyć doładowanie.
Musisz zrobić logi, i wtedy będziemy myśleć.
Napisz jakie to auto, bo niewiele wiadomo.
Ja obstawiam uszkodzoną gruchę lub źle wyregulowaną sztangę.

: ndz wrz 21, 2008 11:11
autor: wesol
Tak prawda na wolnych obrotach turbina jest ustawiona na najwieksze doladowanie ale niekoniecznie musi byc dawane duze cisnienie z racju małej sily napedowej spalin. Tak jak tez sie mowi ze "turbina sie zalancza" jest nieprawda ona jest caly czas zalaczona tylko jest rozlanczana gdy mamy juz wieksze oborty i cisnienie doladowujace jest juz max. Czujnik cisnienia na dwa zadania: czuwac zeby cisnienie nie bylo za duze jak i tez na podstawie cisnienia i obrotow silnika ustala mniejwiecej gorny pułap obrotow walka turbiny bo za wysokie obroty doprowadza do smierci turbiny ale tez i chcemy miec jak najwieksza moc silnika. chipowanie silnika polega a zmianie map tak zeby podniesc dawke paliwa oraz cisnienie doladowania ale w bezpieczny sposob powiedzmy o 10-20%

: ndz wrz 21, 2008 11:25
autor: damcio151
wesol pisze:Tak prawda na wolnych obrotach turbina jest ustawiona na najwieksze doladowanie ale niekoniecznie musi byc dawane duze cisnienie z racju małej sily napedowej spalin. Tak jak tez sie mowi ze "turbina sie zalancza" jest nieprawda ona jest caly czas zalaczona tylko jest rozlanczana gdy mamy juz wieksze oborty i cisnienie doladowujace jest juz max. Czujnik cisnienia na dwa zadania: czuwac zeby cisnienie nie bylo za duze jak i tez na podstawie cisnienia i obrotow silnika ustala mniejwiecej gorny pułap obrotow walka turbiny bo za wysokie obroty doprowadza do smierci turbiny ale tez i chcemy miec jak najwieksza moc silnika. chipowanie silnika polega a zmianie map tak zeby podniesc dawke paliwa oraz cisnienie doladowania ale w bezpieczny sposob powiedzmy o 10-20%
a co ma ten wykład do tematu :?:
ludzie domyślać się można wielu rzeczy, ale to tylko przypuszczenia ... bez logów ciężko coś ustalić, więc poczekajmy na nie

: ndz wrz 21, 2008 16:11
autor: ryszardf
moje autko to VW golf GT TDI 1.9 ASZ engin 130 koni mechanicznych.Tak jak pisalem jezdzi super ale denerwujacy jest ten opozniony zryw i nagle pedzi jak szalony.

[ Dodano: 21 Wrz 2008 16:29 ]
skanowalem go vagiem VCDS Release 805.1 nie ma zadnych bledow co ciekawe sprawdzalem go na logach kanalow 003,008,010,011 wszystko wydaje miescic sie w normach jakie tam pokazuje komputer ale jeszcze to sprawdze dokladnie.Dziekuje za kazda podpowiedz jaka sie tu pojawia.

: ndz wrz 21, 2008 16:37
autor: damcio151
to daj te logi :bajer: 003 008 011

: ndz wrz 21, 2008 17:01
autor: ryszardf
mam logi