Strona 1 z 2

Brak kompresji, remont silnika?

: czw wrz 18, 2008 12:40
autor: Mlody_gd
Witam
Mam silnik 1.9tdi AHF 110KM. Kupilem auto rok temu. Od poczatku dziwnie drgal na biegu jalowym. Mechanik zdiagnozowal kolo dwumasowe, ale jezdzilem z tym bo mi to zbytnio nie przeszkadzalo. Tymbardziej ze raz drgal raz nie. Pewniego razu jak odpalilem silnik zaczal telepac sie jakby chodzil na 1,2 cylidry. Szybko zgasilem i ponownie odpalilem. Juz chodzil normalnie. Po poru dniach zauwazylem ze przeokropnie dymi na niebiesko jak jest nie rozgrzany. Wizita u mechanika. Najpierw strwierdzil ze zle paliwo. Zatankowalem v-power i niby bylo lepiej, ale nie na dlugo. Druga wizyta to brak kompresji na 3 lub 4 cylindrze. Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja. Silnik chodzi cicho, ma kopa, tylko czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny. Lekka przygazowka i ustaje. Gdy osiagnie normalna temperature (90 st) kopcenie i drgania ustaja. Nie wiem teraz co myslec. Mechanior powiedzial ze lepiej szukac drugiego silnika niz go remontowac. Co wy na to ?

: czw wrz 18, 2008 12:47
autor: rob555
Jesli to rzeczywiscie kompresja to mechanik ma racje lepiej wymienic motor niz grzebac.
Sprawdzal Ci kompresje? Ile mial?

: czw wrz 18, 2008 14:14
autor: cowboy
Mlody_gd pisze:Druga wizyta to brak kompresji na 3 lub 4 cylindrze. Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja
to ile ta kompresja wynosi ? czy mechanik to mierzył ?
Mlody_gd pisze:czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny. Lekka przygazowka i ustaje
po przygazówce sie kompresja dobra robi ?

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 14:14 ]
Mlody_gd, jedź Ty lepiej do rob555, i zdiagnozuj auto :)

: czw wrz 18, 2008 14:23
autor: Mlody_gd
Nie mowil mi ile. Dlatego odstawiam do innego zeby mi dokladnie zmierzyli. Objaw jest taki ze jak silnik drga na wolnych obrotach, trzeba lekko przygazowac i sie wyrownuje. Nie ma wody w oleju, ani oleju w wodzie. Moc ma jak trzeba.

: czw wrz 18, 2008 20:34
autor: mariusz75
rob555 pisze:Jesli to rzeczywiscie kompresja to mechanik ma racje lepiej wymienic motor niz grzebac.
A ja myślę że zanim podejmiesz decyzje o zakupie nowej motorowni to prawie żadnym kosztem będzie zrzucenie głowicy z auta i dokładne zbadanie problemu :chytry:
Wtedy sprawdzisz średnice poszczególnych cylindrów (w trzech miejscach każdy), obejrzysz i sprawdzisz szczelność zaworów ( czy nie są powypalane gniazda), jak również skok poszczególnych tłoków (może jakiś korbowód jest lekko ugięty i wtedy ten tłok będzie niedoprężony a auto w takich wypadkach zachowuje się właśnie tak jak opisujesz- telepie zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach a po przegazówce wraca do normy).
Po tych pomiarach podejmij decyzie o zakupie lub remoncie motorowni. :chytry: :grin:

[ Dodano: 18 Wrz 2008 20:40 ]
A skoro kupiłeś auto już z tym problemem to wszystko jest możliwe, nawet krzywy korbowód, czyli że auto kiedyś zaciągnęło olej na tłoki. :jezor:

: czw wrz 18, 2008 21:13
autor: asocha1
cześć,
mam podobny problem przy odpalaniu mojego ASV (110KM) przy niższych temp.
silnik się telepie jakby palił na 2 gary a do tego puści małego dymka ale tylko przez kilka sek. i potem wszystko ok. Dodam tylko że pali dosłownie na dotyk ale telepie.
Swiece są nowe, zero błedów w sterowniku, oleju pali ok 1l/10000.
Co sądzicie o tym?
od czego zacząć?
kompresja? uszczelniacze zaworów? czy turbinka?

: pt wrz 19, 2008 08:15
autor: jasiek21
asocha1 pisze:cześć,
mam podobny problem przy odpalaniu mojego ASV (110KM) przy niższych temp.
silnik się telepie jakby palił na 2 gary a do tego puści małego dymka ale tylko przez kilka sek. i potem wszystko ok. Dodam tylko że pali dosłownie na dotyk ale telepie.
Swiece są nowe, zero błedów w sterowniku, oleju pali ok 1l/10000.
Co sądzicie o tym?
od czego zacząć?
kompresja? uszczelniacze zaworów? czy turbinka?
sprawdź sprawność świec

: pt wrz 19, 2008 10:11
autor: RALFI
Mlody_gd pisze:Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja. Silnik chodzi cicho, ma kopa, tylko czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny.
Wydaje mi się, że na ciepłym silniku jak telepie to koło dwumasowe a nie kompresja. Chyba, że już wogóle nie ma kompresji to mogę się zgodzić.

: pt wrz 19, 2008 15:38
autor: rob555
Moze tez byc problem z nastawnikiem na pompie...trzeba sprawdzic jak elektronika dziala.
Diagnostyka diagnostyka....

: pt wrz 19, 2008 22:52
autor: asocha1
Świece odpadają sprawdzone, koło zamachowe odpada, dzieje się to tylko jak jest zimny w przedziale temp. 0-6 stopni. Jak było -10 w zeszłym roku odpalił na dotyk, trochę dziwne niesądzicie?
Rob555 może bym podjechał w tygodniu??

: pt wrz 19, 2008 23:02
autor: rob555
asocha1 pisze: Rob555 może bym podjechał w tygodniu??
Nie ma sprawy ale ze wgledu na oblozenie prosze wczesniej o tel (komorka -stacjonarny chwilowo nie dziala)

: sob wrz 20, 2008 02:24
autor: grandi
Najpier sprawdz rozrząd czy jest dobrze ustawionmy mi przez drgania koła dmumasowego napinacz poszedł

: sob wrz 20, 2008 15:45
autor: mariusz75
grandilodz pisze:mi przez drgania koła dmumasowego napinacz poszedł
Pisząc "koło dwumasowe" masz chyba na myśli "tłumik drgań" - koło które napędza pasek wielorowkowy, bo w pierwszej chwili pomyślałem co ma rozrząd ze sprzęgłem :chytry:

: sob wrz 20, 2008 18:39
autor: szatanek
TAk koledze chodziło raczej o koło pasowe z tłumikiem drgan, u mnie jak było padnięte to po odpaleniu piszczało jak cholera, takze jak zwiększało sie obciązenie np po zapaleniu świateł to ćwierkało charakterystycznie.