Strona 1 z 2

Ciezko odpala gdy nie grzeja swiece

: śr wrz 17, 2008 10:46
autor: Turbonalepa
Witam.

Postanowiłem nowego posta napisać bo mnie już trafia... Mój passat znowu zaczął świrować z odpalaniem. Mianowicie:

- jak jest powyżej 14 stopni pali od ręki;

-jak jest poniżej 6 stopni (świece zagrzeją) pali też ok;

- a jak jest pomiędzy czyli świece jeszcze nie zagrzeja to po nocnym postoju ma opory i odpala za 5-6 obrotem wału, ale jak pochodzi chwilę to już pali normalnie.

Wtryski mam od ASV po przebiegu 140 tysa (możliwe, że pompa już nie jest taka super bo jakoś po ich założeniu nie czuję różnicy jakiejś dużej), kąt wtrysku wczoraj ustawiłem (50-52), dawka na rozgrzanym 3,2 - 3,4 mg, czujnik temp. w vagu pokazuje realne wartości (chyba i tak dzisiaj go na nowy z ASO wymienię), jak rano podnoszę maskę to w przewodach paliwowych nie ma powietrza.

Ktoś mnie uświadomi bo człowiek uczy się przez całe życie?? O czymś zapomniałem??

Jak mu odepnę czujnik temp., żeby świeczki zagrzały to odpali super - mogę sobie zrobić włącznik - ale według mnie nie tędy droga.

Martwi mnie jeszcze, że w sterowniku jest nagrzbane przez Neimców i może jakieś *&^%$# mapy są w kościach.

Pozdrawiam.

: śr wrz 17, 2008 12:22
autor: damcio151
Turbonalepa pisze:Martwi mnie jeszcze, że w sterowniku jest nagrzbane przez Neimców i może jakieś *&^%$# mapy są w kościach.
kto to wie :helm:
więc daj log na zimnym 007 i na rozgrzanym 000 , 004 i 013
jak to będzie ok , to może zwiększ mu dawkę rozruchową w adptacjach :chytry:

: śr wrz 17, 2008 12:43
autor: Turbonalepa
Logi zrobie jeszcze dzisiaj na ciepłym, natomiast na zimnym zrobie po nocy pod blokiem i zobaczymy. Jaka powinna być wartość nominalna dla dawki rozruchowej w VAGU??

: śr wrz 17, 2008 12:46
autor: damcio151
oryginalnie masz 128 lub 32768, zmień tą wartość i przetestuj

: śr wrz 17, 2008 13:43
autor: Turbonalepa
Dziesiaj i jutro rano go zloguje i zobaczymy czy jest wszystko ok. Która grupa i jaki login do zmiany dawki rozruchowej?? Zmieni ja jutro po południu jeżeli nic z logów nie będzie widać.

Pozdrawiam

: śr wrz 17, 2008 13:57
autor: damcio151
Turbonalepa pisze: Która grupa i jaki login do zmiany dawki rozruchowej??
engine/login/12233/adaptacja/kanał 05

: śr wrz 17, 2008 14:49
autor: wesol
W oplach bynajmniej problem wystepowal taki sam i odpowiedzialne za to byly uszczelniacze na wtryskach. Pytanie czy w tym przypadku jest tak samo.

: śr wrz 17, 2008 14:56
autor: Turbonalepa
Zmeiniając wtryski dałem nowe podkładki, więc odpada taki tok myslenia, a zresztą ze starymi lejącymi wtryskami był ten sam problem.

Pozdrawiam

: śr wrz 17, 2008 22:23
autor: AndrzejP4
Problem z odpalaniem pojawił się po wymianie wtrysków czy był już wcześniej?

Chociaż ja osobiście obwiniałbym niemiecki soft.....

: śr wrz 17, 2008 22:38
autor: damcio151
AndrzejP4 pisze:Problem z odpalaniem pojawił się po wymianie wtrysków czy był już wcześniej?
Turbonalepa pisze:ze starymi lejącymi wtryskami był ten sam problem.

: czw wrz 18, 2008 11:47
autor: Turbonalepa
Mam logi.

007 zimny:

http://www.wrzuta.pl/obraz/j8HaZBdz7R/grupa_007_zimny

005 zimny:

http://www.wrzuta.pl/obraz/phis17tTyS/grupa_005_zimny

000 BS ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/kGm7wcZOgT/bs_000_cieply

004 ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/cuHb0tJ5Kn/grupa_004_cieply

013 ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/wJDOEw2KyE/grupa_013_cieply

Wygląda na to, że czujnik temp. dobrze pokazuje, może za soft trzeba się wziąć??

I pytanie z innej beczki: ktoś wie i powie który tranzystor trzeba wymienić (i na jaki) w sterowniku VP44 (Audi A6 98 rok) odpowiedzialny za zawór przestawiacza wtrysku??

Pozdrawiam.

: czw wrz 18, 2008 13:23
autor: damcio151
Więc tak :
Czujniki temp. masz dobre, korekcje w 013 ok, możesz na próbę cofnąć zapłon tak, aby w TDi Timming był na niebieskiej kresce. Jak to nie da pozytywnych rezultatów to wtedy próbuj z dawką startową. Jeżeli cofniesz zapłon to vmax się obniży :bajer:

: czw wrz 18, 2008 15:00
autor: Turbonalepa
Prędzej zrobie sobie przełącznik od czujnika i będe sam decydował o tym kiedy ma grzać. Zastanawia mnie tylko fakt, że niby wszystko w normie a jednak kuleje. Myśle już sobie, że może kompresja słaba jest i wiąże ten fakt z tym, że po założeniu wtrysków od ASV nie czuję znacznej poprawy dynamiki auta...

Pozdrawiam

: czw wrz 18, 2008 15:03
autor: damcio151
W 004 wymaganą masz 0 BTDC a jest 1 BTDC, więc masz przestawiony zapłon . Ciekawe jak pokazuje w BS :bajer: Nie wiem dlaczego nie chcesz przestawić dla próby kąta wtrysku :chytry: roboty nie tak dużo, a może się poprawi