Ciezko odpala gdy nie grzeja swiece

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Ciezko odpala gdy nie grzeja swiece

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 17, 2008 10:46

Witam.

Postanowiłem nowego posta napisać bo mnie już trafia... Mój passat znowu zaczął świrować z odpalaniem. Mianowicie:

- jak jest powyżej 14 stopni pali od ręki;

-jak jest poniżej 6 stopni (świece zagrzeją) pali też ok;

- a jak jest pomiędzy czyli świece jeszcze nie zagrzeja to po nocnym postoju ma opory i odpala za 5-6 obrotem wału, ale jak pochodzi chwilę to już pali normalnie.

Wtryski mam od ASV po przebiegu 140 tysa (możliwe, że pompa już nie jest taka super bo jakoś po ich założeniu nie czuję różnicy jakiejś dużej), kąt wtrysku wczoraj ustawiłem (50-52), dawka na rozgrzanym 3,2 - 3,4 mg, czujnik temp. w vagu pokazuje realne wartości (chyba i tak dzisiaj go na nowy z ASO wymienię), jak rano podnoszę maskę to w przewodach paliwowych nie ma powietrza.

Ktoś mnie uświadomi bo człowiek uczy się przez całe życie?? O czymś zapomniałem??

Jak mu odepnę czujnik temp., żeby świeczki zagrzały to odpali super - mogę sobie zrobić włącznik - ale według mnie nie tędy droga.

Martwi mnie jeszcze, że w sterowniku jest nagrzbane przez Neimców i może jakieś *&^%$# mapy są w kościach.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 22:45 przez Turbonalepa, łącznie zmieniany 1 raz.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 17, 2008 12:22

Turbonalepa pisze:Martwi mnie jeszcze, że w sterowniku jest nagrzbane przez Neimców i może jakieś *&^%$# mapy są w kościach.
kto to wie :helm:
więc daj log na zimnym 007 i na rozgrzanym 000 , 004 i 013
jak to będzie ok , to może zwiększ mu dawkę rozruchową w adptacjach :chytry:



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 17, 2008 12:43

Logi zrobie jeszcze dzisiaj na ciepłym, natomiast na zimnym zrobie po nocy pod blokiem i zobaczymy. Jaka powinna być wartość nominalna dla dawki rozruchowej w VAGU??


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 17, 2008 12:46

oryginalnie masz 128 lub 32768, zmień tą wartość i przetestuj



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 17, 2008 13:43

Dziesiaj i jutro rano go zloguje i zobaczymy czy jest wszystko ok. Która grupa i jaki login do zmiany dawki rozruchowej?? Zmieni ja jutro po południu jeżeli nic z logów nie będzie widać.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 17, 2008 13:57

Turbonalepa pisze: Która grupa i jaki login do zmiany dawki rozruchowej??
engine/login/12233/adaptacja/kanał 05



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr wrz 17, 2008 14:49

W oplach bynajmniej problem wystepowal taki sam i odpowiedzialne za to byly uszczelniacze na wtryskach. Pytanie czy w tym przypadku jest tak samo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 17, 2008 14:56

Zmeiniając wtryski dałem nowe podkładki, więc odpada taki tok myslenia, a zresztą ze starymi lejącymi wtryskami był ten sam problem.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » śr wrz 17, 2008 22:23

Problem z odpalaniem pojawił się po wymianie wtrysków czy był już wcześniej?

Chociaż ja osobiście obwiniałbym niemiecki soft.....



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 17, 2008 22:38

AndrzejP4 pisze:Problem z odpalaniem pojawił się po wymianie wtrysków czy był już wcześniej?
Turbonalepa pisze:ze starymi lejącymi wtryskami był ten sam problem.



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » czw wrz 18, 2008 11:47

Mam logi.

007 zimny:

http://www.wrzuta.pl/obraz/j8HaZBdz7R/grupa_007_zimny

005 zimny:

http://www.wrzuta.pl/obraz/phis17tTyS/grupa_005_zimny

000 BS ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/kGm7wcZOgT/bs_000_cieply

004 ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/cuHb0tJ5Kn/grupa_004_cieply

013 ciepły:

http://www.wrzuta.pl/obraz/wJDOEw2KyE/grupa_013_cieply

Wygląda na to, że czujnik temp. dobrze pokazuje, może za soft trzeba się wziąć??

I pytanie z innej beczki: ktoś wie i powie który tranzystor trzeba wymienić (i na jaki) w sterowniku VP44 (Audi A6 98 rok) odpowiedzialny za zawór przestawiacza wtrysku??

Pozdrawiam.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 18, 2008 13:23

Więc tak :
Czujniki temp. masz dobre, korekcje w 013 ok, możesz na próbę cofnąć zapłon tak, aby w TDi Timming był na niebieskiej kresce. Jak to nie da pozytywnych rezultatów to wtedy próbuj z dawką startową. Jeżeli cofniesz zapłon to vmax się obniży :bajer:



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » czw wrz 18, 2008 15:00

Prędzej zrobie sobie przełącznik od czujnika i będe sam decydował o tym kiedy ma grzać. Zastanawia mnie tylko fakt, że niby wszystko w normie a jednak kuleje. Myśle już sobie, że może kompresja słaba jest i wiąże ten fakt z tym, że po założeniu wtrysków od ASV nie czuję znacznej poprawy dynamiki auta...

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 18, 2008 15:03

W 004 wymaganą masz 0 BTDC a jest 1 BTDC, więc masz przestawiony zapłon . Ciekawe jak pokazuje w BS :bajer: Nie wiem dlaczego nie chcesz przestawić dla próby kąta wtrysku :chytry: roboty nie tak dużo, a może się poprawi



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości