Strona 1 z 1

1Z vs AHU

: wt wrz 16, 2008 09:58
autor: Mlody_ndm
Nie wie ktoś może czym różnią się silniki 1Z i AHU?
Bo kupiłem niedawno Venciaka z '97 właśnie z AHU, mój ojciec ma dwa lata starszego i ma 1Z, oba mają po 90KM, i generalnie to nie zauważyłem jakichś widocznych z wierzchu różnic, z tym że AHU trochę inaczej klekocze, i fajniej odpala.

: wt wrz 16, 2008 10:52
autor: Adamm
Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P

: wt wrz 16, 2008 10:54
autor: Pruszkowiak
Adamm pisze:Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P
Zgadza się.Podobno AHU ma o 8Nm większy moment niż 1Z

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 10:56 ]
Mlody_ndm pisze:z tym że AHU trochę inaczej klekocze, i fajniej odpala.

Wynika to tylko ze stopnia zużycia jednostki

: wt wrz 16, 2008 11:31
autor: Mlody_ndm
Adamm pisze:Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P
No dobra, ale które elementy osprzętu się różnią i w jaki sposób?
Wiem, ciekawski jestem ;)

: wt wrz 16, 2008 12:00
autor: AFN140KM
Adamm pisze:...Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym...
Dane wg Etki:
1Z stosowany w Golfie 07/93 - 07/96
AHU stosowany w Golfie 07/96 - 06/00

Według moich danych osprzęt, a dokładniej cały układ paliwowy pompa, wtryskiwacze są takie same. ECU w 1Z do 07/94 był inny niż w późniejszym AHU, ale od 08/94 już był taki sam (nr. Bosch 0281 001 650).
Różnice jakie zauważyłem w Etce to różnej firmy tłoki. 1Z posiadał w oryginale tłoki ALCAN, a AHU tłoki MAHLE. Co ciekawe AHU po numerze silnika 101808 dostało tłoki takie same jak AFN. Kolejna różnica to katalizator. W AHU katalizator przypomina ten z AFN-a, choć numer jest inny.
Głowica, wałek rozrządu, wał korbowy, korby, panewki, filtr paliwa, kolektor ssący, pompa paliwa, wtryskiwacze, przewody paliwowe pompa-wtryskiwacz, zawór EGR oraz cały układ recyrkulacji, turbosprężarka, IC, kolektor wydechowy są takie same w 1Z i AHU.

Po tym wywodzie dochodzę do wniosku, że te silniki są identyczne. Natomiast w AHU poprzez zmianę tłoków (może na lżejsze, a może z innym kształtem komory spalania), oraz zmianę katalizatora (może na bardziej wydajny) podniesiono normę emisji spalin do EURO2, która zaczęła obowiązywać w krajach Unii Europejskiej w 1996r.

To są moje czysto teoretyczne obserwacje z Etki i innych programów, ale może coś, komuś pomogą, a ktoś się z nimi nie zgodzi.

: wt wrz 16, 2008 15:45
autor: Mlody_ndm
Dzięki za zaspokojenie mojej ciekawości :bigok:

: wt wrz 16, 2008 16:20
autor: volkswagen.vw
Mlody_ndm, jak znaleźć te kody na silniku??

: śr wrz 17, 2008 10:02
autor: Mlody_ndm
Na silniku to tak średnio ich szukać, te jak to nazwałeś "kody" są na początku numeru silnika, numer silnika masz wybity powyżej filtra oleju z tym że dostęp tam jest ciężki a i numery zazwyczaj przykorodowane i nieczytelne.
Czasami można je znaleźć na naklejce na obudowie paska rozrządu, lub na naklejce w bagażniku/naklejce w książce serwisowej.