Jak sprawdzic szczelnosc IC?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pieterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 21, 2006 02:31
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Jak sprawdzic szczelnosc IC?

Post autor: Pieterek » ndz wrz 14, 2008 23:08

Jak sprawdzić szczelność intercoolera? Czy jest na to jakaś prosta metoda? Jak poznać że intercooler nie pracuje tak jak trzeba?
POMÓŻCIE :(
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 23:13 przez Pieterek, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz wrz 14, 2008 23:13

Wykrec i nalej wody i zobacz czy cieknie?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz wrz 14, 2008 23:31

Pewnie ten intercooler jest w aucie a nie na stole, więc wlanie wody odpada:)

Musisz zdemontować rurę idącą do filtra powietrza i mocno w nią dmuchać. Powietrze nie powinno nigdzie uchodzić.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 14, 2008 23:38

AndrzejP4 pisze:Pewnie ten intercooler jest w aucie a nie na stole, więc wlanie wody odpada:)
a jaki problem go zdemontować :?:
AndrzejP4 pisze:Musisz zdemontować rurę idącą do filtra powietrza i mocno w nią dmuchać. Powietrze nie powinno nigdzie uchodzić.
dmuchać w rurę od filtra :?: a po co :?: przecież IC jest połączony z turbiną i ssakiem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 15, 2008 08:23

AndrzejP4 pisze:Musisz zdemontować rurę idącą do filtra powietrza i mocno w nią dmuchać. Powietrze nie powinno nigdzie uchodzić.
Andrzeju nic to nie da;
po pierwsze to płuca by sobie Pieterek wypluł zanim by powietrze doszło do icka
a po drugie to jak miałby sprawdzić którędy i czy wogóle powietrze ucieka ?
Tylko demontaż i próba wodna jak napisał damcio151

[ Dodano: 15 Wrz 2008 08:30 ]
i jeszcze jedno :
w każdym TDI w rurach powietrza doładowanego gromadzi się w pewnych ilościach olej z odmy i jeśli Pieterek ma gdzieś widoczne na IC ślady pocenia się lub wyraźnego wycieku oleju to świadczy to o jego nieszczelności w tym miejscu;
Pieterek pisze:Jak poznać że intercooler nie pracuje tak jak trzeba?
wlewając do niego w jeden koniec wodę musi się ona wylewać drugim a nie bokami a po drugie musi być czysty a nie zawalony ziemią i innym syfem bo nie będzie spełniał swojej roli czyli nie będzie chłodził powietrza doładowanego gdyż powietrze w czasie jazdy w przypadku jego zabrudzenia nie będzie mogło przepływać przez jego żeberka a tu jest tego przykład na fotkach dołaczonych przez Bogumiła w tym temacie http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3027&start=0
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 08:35 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Pieterek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 21, 2006 02:31
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Pieterek » pn wrz 15, 2008 17:46

Chłopaki dzięki za rady. POZDRAWIAM :)



karolp1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 16, 2008 13:09
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: karolp1 » czw wrz 18, 2008 00:01

mozna tez sprawdzic sprezarka, zatkac jeden koniec co np idzie do kolektora ssacego np zuzytym dezodorantem i scisnac opaska a do drugiego weza dorobic dekielek z koncowka taka zeby mozna bylo podpiac przewod od sprezarki wpuscic trochu powietrz i nasluchiwac czy nie syczy ja tak w vw passacje sprawdzalem bez wymontowywania IC i dziorka sie znalazla :grin:
Ostatnio zmieniony czw wrz 18, 2008 00:04 przez karolp1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw wrz 18, 2008 10:16

heh, widzę, że sposób sprawdzania dolotu w benzyniaku się tutaj nie sprawdzi(robiłem tak w mk2 1,3NZ i w moment wykryłem dziurę w odmie).

Sory za zamieszanie :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 238 gości