Strona 1 z 3

Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

: ndz wrz 14, 2008 18:53
autor: tomasz28
[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie

Re: Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

: ndz wrz 14, 2008 20:09
autor: PinkFloyd
tomasz28 pisze:[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie
Optymalna przelotowa na autobahnie wynosi ok 150km/h. Ja tak czesto jeźdzę swoim ALH do Luxemburga, przy tej predkosci sie nie meczy i jest rozsadne spalanie.

Wg róznych informacji podaje sie ze przelotowa predkosc autostradowa nie powinna przekraczac 80% predkosci max dla danego silnika. Predkosc max czyli 100% powinna być chwilowa.

: ndz wrz 14, 2008 21:35
autor: Adamm
tomasz28, maxymalna nieszkodliwa to ta przed czerwonym polem :bigok:

: pn wrz 15, 2008 11:32
autor: Dario84
Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas

: wt wrz 16, 2008 13:01
autor: pudel_łdz
Dario84 pisze:Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas
Dokładnie, tak samo mi mechanik mówił, lecz mówił że przy dużych upałach nie zaskodzi co jakieś 40km zwolnić do ok 3tys przejechać tak pare km i dalej do 4tyś obrtów :bajer:

: wt wrz 16, 2008 15:31
autor: wesol
W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.

: wt wrz 16, 2008 15:59
autor: grzegorzp
wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
mógłbyś rozwinąć o co Ci chodzi i skąd masz takie informacje.

: wt wrz 16, 2008 16:48
autor: rob555
wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
Dobre...skad masz takie info? :panna:
Ja swoja pszczolke krecilem do 5500obr...nic sie nie stalo ale to chwilowe obr. Natomiast 4000obr mozna smialo utrzymywac przez dluzszy czas

: wt wrz 16, 2008 18:08
autor: wesol
Normalna informacja o konstrukcji silników ZS. Mozna by tu gadac godzinami i na roznorakie tematy pokrewne bynajmniej jestem po studiach samochodowych i conieco liznąłem wiedzy w tym temacie. Tak jak wspominalem sielniki ZS kreca sie normalnie do 4 tys potem jest juz przyros obrotow ze spadkiem mocy czyli na obrotach powiedzmy 4800 mamy mniejsza moc niz na okolo 4 tys bo moc to obroty razy moment obr przy tych obrotach. Z tego powodu diesle powyzej 4 tys obr. juz kopca i nie jest to wina podzespolow jak wtryski itp tylko zasady dzialania.

: wt wrz 16, 2008 18:44
autor: Tomallus
Mój diesel nie kopci powyżej 4000obr/min, ba nie kopci nawet, sporo powyżej 5000obr/min.
Zgodnie z twoja wiedzą naukową, do ilu maksymalnie, mogą się kręcić silniki o zapłonie samoczynnym?

: wt wrz 16, 2008 18:48
autor: grzegorzp
mój też nie kopci powyżej 4000...
czy to znaczy że jest zapsuty czy nie jest dieslem?


ps. zobacz pare wykresów 1.6 td i dopiero potem odkrywaj amerykie na nowo

: wt wrz 16, 2008 18:52
autor: andrew.zbyrko
Właśnie jak to jest z tymi wysokimi obrotami
Fakt że fabryka zdławiła nasze silniki w wysokich obotach np governor....

a ze strony mechanicznej silnika i osprzętu? smarowanie, domykanie zaworów, cała hydraulika, czas spalania paliwa, naprężenia wałka rorz. wału, itp itd,
do jakich prędkości można takie diesle kręcić, jakaś współczynnik bezpieczeństwa k chyba jest...

: wt wrz 16, 2008 18:57
autor: Damian-jg
Nam kiedys profesor od silnikow w szkole :p powiedział ze diesle moga osiagnac nawet 10000 obr/min tylko ze moga sie rozpasc czy jakos tak :)

: wt wrz 16, 2008 19:09
autor: grzegorzp
jeszcze co ciekawe napisałeś żę silniki z zapłonem samoczynnym kręcą się do 4000 a potem to już spadek mocy, to jak wytłumaczysz silniki modelarski SZ... one kręcą się czasem do 8000 a czasem do 10000obr a czasem do 16000obr..


ps. chyba zmień szkołe bo głupoty Ci mówią, albo uważniej słuchaj

ps.2 moc max przy 4900obr