Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?
[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie
Re: Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?
Optymalna przelotowa na autobahnie wynosi ok 150km/h. Ja tak czesto jeźdzę swoim ALH do Luxemburga, przy tej predkosci sie nie meczy i jest rozsadne spalanie.tomasz28 pisze:[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie
Wg róznych informacji podaje sie ze przelotowa predkosc autostradowa nie powinna przekraczac 80% predkosci max dla danego silnika. Predkosc max czyli 100% powinna być chwilowa.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 20:11 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Dokładnie, tak samo mi mechanik mówił, lecz mówił że przy dużych upałach nie zaskodzi co jakieś 40km zwolnić do ok 3tys przejechać tak pare km i dalej do 4tyś obrtówDario84 pisze:Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
mógłbyś rozwinąć o co Ci chodzi i skąd masz takie informacje.wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 16:00 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobre...skad masz takie info?wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
Ja swoja pszczolke krecilem do 5500obr...nic sie nie stalo ale to chwilowe obr. Natomiast 4000obr mozna smialo utrzymywac przez dluzszy czas
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 16:49 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Normalna informacja o konstrukcji silników ZS. Mozna by tu gadac godzinami i na roznorakie tematy pokrewne bynajmniej jestem po studiach samochodowych i conieco liznąłem wiedzy w tym temacie. Tak jak wspominalem sielniki ZS kreca sie normalnie do 4 tys potem jest juz przyros obrotow ze spadkiem mocy czyli na obrotach powiedzmy 4800 mamy mniejsza moc niz na okolo 4 tys bo moc to obroty razy moment obr przy tych obrotach. Z tego powodu diesle powyzej 4 tys obr. juz kopca i nie jest to wina podzespolow jak wtryski itp tylko zasady dzialania.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Mój diesel nie kopci powyżej 4000obr/min, ba nie kopci nawet, sporo powyżej 5000obr/min.
Zgodnie z twoja wiedzą naukową, do ilu maksymalnie, mogą się kręcić silniki o zapłonie samoczynnym?
Zgodnie z twoja wiedzą naukową, do ilu maksymalnie, mogą się kręcić silniki o zapłonie samoczynnym?
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
mój też nie kopci powyżej 4000...
czy to znaczy że jest zapsuty czy nie jest dieslem?
ps. zobacz pare wykresów 1.6 td i dopiero potem odkrywaj amerykie na nowo
czy to znaczy że jest zapsuty czy nie jest dieslem?
ps. zobacz pare wykresów 1.6 td i dopiero potem odkrywaj amerykie na nowo
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 18:49 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Właśnie jak to jest z tymi wysokimi obrotami
Fakt że fabryka zdławiła nasze silniki w wysokich obotach np governor....
a ze strony mechanicznej silnika i osprzętu? smarowanie, domykanie zaworów, cała hydraulika, czas spalania paliwa, naprężenia wałka rorz. wału, itp itd,
do jakich prędkości można takie diesle kręcić, jakaś współczynnik bezpieczeństwa k chyba jest...
Fakt że fabryka zdławiła nasze silniki w wysokich obotach np governor....
a ze strony mechanicznej silnika i osprzętu? smarowanie, domykanie zaworów, cała hydraulika, czas spalania paliwa, naprężenia wałka rorz. wału, itp itd,
do jakich prędkości można takie diesle kręcić, jakaś współczynnik bezpieczeństwa k chyba jest...
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
jeszcze co ciekawe napisałeś żę silniki z zapłonem samoczynnym kręcą się do 4000 a potem to już spadek mocy, to jak wytłumaczysz silniki modelarski SZ... one kręcą się czasem do 8000 a czasem do 10000obr a czasem do 16000obr..
ps. chyba zmień szkołe bo głupoty Ci mówią, albo uważniej słuchaj
ps.2 moc max przy 4900obr
ps. chyba zmień szkołe bo głupoty Ci mówią, albo uważniej słuchaj
ps.2 moc max przy 4900obr
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:11 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości