Strona 1 z 2

Problem z temperaturą i prędkością

: sob wrz 13, 2008 19:36
autor: giblaski
Witam , mam pewien problem z temperaturą silnika , gdy jadę w przedziale pomiędzy 50 a 100 KM/h to temperatura wynosi od 40 do 60 stopni ( tak mi pokazuje wskaźnik temp. )
Natomiast gdy przekraczam tą prędkość, temperatura znacznie wzrasta nawet do 110 stopni , czy to może być wina termostatu ?
Następnym problemem jest prędkość
Max to 130 km/h więcej nie idzie.
Silnik : 1V , pompa z grzybkiem (niedawno regenerowana) katalizator wywalony , turbo kkk14 chłodzony cieczą .
Nic jeszcze nie dłubałem z podkręcaniem , auto jest strasznie zamulone
manometr doładowania turbo pokazuje mi na każdym biegu 0.6 bara

: sob wrz 13, 2008 19:38
autor: twromek
rozrząd i kąt wtrysku dobrze ustawione? :bajer:

: sob wrz 13, 2008 19:41
autor: giblaski
Chyba tak , jeszcze przed regeneracją pompy miałem tak samo , później już mechanik ustawiał kąt pompy i rozrząd , a może to być wina wtrysków ?

: sob wrz 13, 2008 19:44
autor: twromek
a masz na pewno wszystko w porządku z czujnikiem temp?

: sob wrz 13, 2008 19:51
autor: giblaski
100 % procent nie daję , ale myślę że z czujnikiem wszystko ok , wcześniej miałem tak że bardzo szybko mi się nagrzewał do tych 90 stopni a nawet i ponad , ale to była wina bardziej zapowietrzonego układu.

: sob wrz 13, 2008 19:52
autor: twromek
układ się sam odpowietrza :bajer:

a w jakim stanie jest ten silnik? przebieg, olej, itd.

: sob wrz 13, 2008 20:02
autor: giblaski
Oj ja z tym odpowietrzeniem miałem duże problemy.
Silnik jest po kapitalnym remoncie , przebieg ponad 200 tyś
olej (półsyntetyk) Na razie przejechane 6 tyś km po remoncie i nie pobrało dużo oleju.
Mam niewielkie zagięcie rury wychodzącej z turbo do kolektora ssącego , czy to może być przyczyną ?

: sob wrz 13, 2008 20:12
autor: twromek
wątpię, ale przecież to da się wyprostować :bajer:

może termostat?

porównywałeś się z jakimś innym 1V że mówisz że jest zamulony?

: sob wrz 13, 2008 22:50
autor: andrew.zbyrko
miałem podobny problem i był to termostat, jak deptałem to temp leciała na 100
gdybyś wyminieniał termostat to tylko wahler
a nie masz jakis nieszczelności w ukladzie chlodzenia?
nie ubywa płynu?

[ Dodano: 13 Wrz 2008 22:54 ]
giblaski pisze:Mam niewielkie zagięcie rury wychodzącej z turbo do kolektora ssącego , czy to może być przyczyną ?
a kopci na czarno?
może za mała dawka paliwa..

: ndz wrz 14, 2008 15:52
autor: giblaski
Hmm nie kopci na czarno , wszystko jest ustawione normalnie bez podkręcania dawki
Powiedz mi gdzie się mieści termostat ?

: ndz wrz 14, 2008 16:38
autor: adamsz75
Przy pompie wody

: pn wrz 15, 2008 23:11
autor: giblaski
Dzięki sprawdzę Termostat
Jeszcze chciałbym dodać co do tej prędkości , od 0 do 100 nawet się zbiera , choć kapcia nie spali , prawdziwy muł dopiero zaczyna się powyżej 100 wtedy do 130 buja z minutę
Zauważyłem też lekkie świsty z turbiny.

: wt wrz 16, 2008 10:31
autor: adamsz75
co do świstu-sprawdz czy nie masz nieszczelnosci na odcinku turbina-kolektor ssący.co do zamulonego autka podstawą sa filtry(powietrze,paliwo)sprawdz jescze to

: wt wrz 16, 2008 12:56
autor: pudel_łdz
sprawdż na rozgrzanym silniku dwa weże od chłodnicy ten góry powinien byc gorący a ten na dole ciepły, też gorący ale mniej od górnego, jeżeli tak nie jest coś jest nie tak z termostatem