Turbo ze zmienną geometrią - moment ruszenia kierownic.
: sob wrz 13, 2008 15:38
Witam Szukałem w szukajce, dużo tematów o VNT, ale nie chce robić tam OT
Chodzi mi o to, jak konkretnie działają łopatki w VNT. Z tego co zdążyłem się zorientować, zastępują one zawór upustowy, czyli regulują ciśnienie doładowania powietrza. Czyli w którymś momencie bardziej są otwarte, a w którymś mniej... I właśnie to mnie interesuje: kiedy jak się zmienia ich stan? Kiedy są przymknięte kiedy bardziej otwarte? Czy to zależy tylko od obrotów, czy od wciśnięcia gazu?
Zorientowanych w temacie proszę o wyjaśnienie
pozdrawiam
TDiesel
Chodzi mi o to, jak konkretnie działają łopatki w VNT. Z tego co zdążyłem się zorientować, zastępują one zawór upustowy, czyli regulują ciśnienie doładowania powietrza. Czyli w którymś momencie bardziej są otwarte, a w którymś mniej... I właśnie to mnie interesuje: kiedy jak się zmienia ich stan? Kiedy są przymknięte kiedy bardziej otwarte? Czy to zależy tylko od obrotów, czy od wciśnięcia gazu?
Zorientowanych w temacie proszę o wyjaśnienie
pozdrawiam
TDiesel