Turbo ze zmienną geometrią - moment ruszenia kierownic.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Turbo ze zmienną geometrią - moment ruszenia kierownic.

Post autor: TDiesel » sob wrz 13, 2008 15:38

Witam :) Szukałem w szukajce, dużo tematów o VNT, ale nie chce robić tam OT ;)

Chodzi mi o to, jak konkretnie działają łopatki w VNT. Z tego co zdążyłem się zorientować, zastępują one zawór upustowy, czyli regulują ciśnienie doładowania powietrza. Czyli w którymś momencie bardziej są otwarte, a w którymś mniej... I właśnie to mnie interesuje: kiedy jak się zmienia ich stan? Kiedy są przymknięte kiedy bardziej otwarte? Czy to zależy tylko od obrotów, czy od wciśnięcia gazu?

Zorientowanych w temacie proszę o wyjaśnienie ;)

pozdrawiam
TDiesel :)
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 15:39 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob wrz 13, 2008 15:59

zamkniete przy max wymaganym obciazeniu, otwarte przy minimalnym obciazenia, bez obciazenia. sterowanie zalezy od polozenia pedalu gazu. niech ktos poprawi jesli zle napisalem.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » sob wrz 13, 2008 15:59

gdy gwałtownie ciśniesz oczekując dużego przyspieszenia wtedy ciśnienie rośnie. domykają się.
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 16:00 przez Quintus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob wrz 13, 2008 16:11

TDiesel pisze:Czyli w którymś momencie bardziej są otwarte, a w którymś mniej... I właśnie to mnie interesuje: kiedy jak się zmienia ich stan?
Witam kolege zza miedzy :grin:

Kierownice VNT w stanie "spoczynku" gdy silnik nie pracuje sa ustawione na MIN doładowanie , po rozruchu silnika gruszka podcisnieniowa wciąga sztangę i ustawia kierownice na MAX doładowanie.
Przy jeżdżeniu z niewielkim wciskaniem pedału gazu kierownice praktycznie cały czas ustawiają sie na MAX doładowanie lub prawie MAX.
W momencie gdy dajemy pedał gazu do dechy spaliny osiągają bardzo dużą dynamikę , turbina jest momentalnie "rozkręcana" osiąga swoje robocze cisnienie pracy i aby tego ciśnienia nie przekraczać kierownice są "przymykane" w kierunku MIN, aby spaliny działały "mniej agresywnie" na łopatki turbiny , cisnienie doładowania jest stabilizowane i utrzymywane na mniej więcej stałym poziomie

Tak bardzo pobieżnie można to opisać, oczywiscie całość jest troche bardziej złożona.

[ Dodano: Sob Wrz 13, 2008 16:47 ]
Może żeby lepiej zobrazować jak pracują kierownice , kawałek logu, jazda od 1500 do 4500obr , pedał do dechy

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości