TDiesel pisze:Czyli w którymś momencie bardziej są otwarte, a w którymś mniej... I właśnie to mnie interesuje: kiedy jak się zmienia ich stan?
Witam kolege zza miedzy
Kierownice VNT w stanie "spoczynku" gdy silnik nie pracuje sa ustawione na MIN doładowanie , po rozruchu silnika gruszka podcisnieniowa wciąga sztangę i ustawia kierownice na MAX doładowanie.
Przy jeżdżeniu z niewielkim wciskaniem pedału gazu kierownice praktycznie cały czas ustawiają sie na MAX doładowanie lub prawie MAX.
W momencie gdy dajemy pedał gazu do dechy spaliny osiągają bardzo dużą dynamikę , turbina jest momentalnie "rozkręcana" osiąga swoje robocze cisnienie pracy i aby tego ciśnienia nie przekraczać kierownice są "przymykane" w kierunku MIN, aby spaliny działały "mniej agresywnie" na łopatki turbiny , cisnienie doładowania jest stabilizowane i utrzymywane na mniej więcej stałym poziomie
Tak bardzo pobieżnie można to opisać, oczywiscie całość jest troche bardziej złożona.
[ Dodano: Sob Wrz 13, 2008 16:47 ]
Może żeby lepiej zobrazować jak pracują kierownice , kawałek logu, jazda od 1500 do 4500obr , pedał do dechy
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/10/aebf794a4041d3d8.jpg)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]