Strona 1 z 2

Doradzcie co mam teraz zrobić z turbo ??

: sob wrz 13, 2008 12:42
autor: FoKa1988
Dziś z rana otrzymalem moj nowy nabytem jakim jest T3 od forumowego kolegi. Wszytko ładnie pięknie , dopoki nie rozpakowałem paczki i nie wyjołem turbo :grrr: Oto jaka spotkała mnie niespodzianka :dol: :dol: :dol:

Obrazek

Znalazlem oczywiście ułamana część w pudełku lecz nie mam narazie zadnej koncepcji co moglbym zrobić :crazy: .Chciałbym abyście mi coś doradzili w tej sprawie. Z gory dziekuje Michał :pub: :pub: :pub:

: sob wrz 13, 2008 13:13
autor: To_mas
Wymienić wg albo moze jakoś nadspawać ... kurde nie wiem :/

: sob wrz 13, 2008 13:17
autor: FoKa1988
To_mas pisze:moze jakoś nadspawać
tez caly czas chodzi mi to po głowie :crazy: tylko nie wiem czy to zda egzamin i bedzie trzymać

: sob wrz 13, 2008 13:25
autor: homsky
FoKa1988 pisze: tylko nie wiem czy to zda egzamin i bedzie trzymać
A z jakiego materiału jest ta ułamana część ???

: sob wrz 13, 2008 13:27
autor: FoKa1988
homsky, alufast :grin:

: sob wrz 13, 2008 14:15
autor: homsky
FoKa1988 pisze:alufast
Da sie to zrobić, tylko czy gra jest warta świeczki , można polecieć to metodą TIG z elektrodą wolframową, tylko znajdź takiego magika żeby ci to artystycznie pospawał :helm:
Mozna próbowac też metodą MIG --> drut alu w osłonie argonu , ale to bardziej bedzie posmarkane niz pospawane , jakby nie było spawany element jest malutki

Chyba szybciej i taniej bedzie wymienic ten uszkodzony element

: sob wrz 13, 2008 14:40
autor: twardy
Aluminiu cięzko sie spawa nawet TIGem z racji tlenków na powierzchni , po dokładnym oszlifowaniu i pod warunkiem że tam ścianka conajmniej 1mm mógłby sprubować .
Tylko chyba bez sensu wysyłać to do mnie bez gwaracji że pospawam , FoKa1988, szukaj na miejscu gdzie spawaja głowice powinni pospawać.

: sob wrz 13, 2008 14:46
autor: homsky
twardy pisze:Aluminiu cięzko sie spawa nawet TIGem z racji tlenków na powierzchni
Kto raz próbował spawać alu o grubości nie wiekszej niż 1,5mm wie czym to pachnie - paskudna robota

: sob wrz 13, 2008 14:51
autor: twardy
homsky, nieraz spawam te aluminiowe katowniczki z casto . Można to pospawać ale trzeba dobrze oczyścić i ustawić małe natężenie około 60A.

: sob wrz 13, 2008 14:59
autor: souler
w czewie masz Sprawke, podjedz i zapytaj czy sa w stanie takie cos pospawac. robia glowice to alu potrafia spawac. wpisz w google sprawka i masz na pierwszym miejscy wynik.

: ndz wrz 14, 2008 01:15
autor: FoKa1988
Dzieki chłopaki za tak liczne wypowiedzi i porady :pub: W poniedziałek rusze z ta sprawa i zdam relacje co i jak :blush:

[ Dodano: 15 Wrz 2008 11:53 ]
souler pisze:w czewie masz Sprawke
niestety nie podejma sie tego :grrr:
pozatym byłem jeszce w kilku warsztatach w mojej okolicy i nie daja mi gwarancji ze to bedzie trzymać ,a pozatym mowią że pospawać mi to pospawają ale ta dziurke w środku trzeba bedzie wiercić więć też lipa :grrr: :grrr: :grrr: I co teraz??

: śr wrz 17, 2008 23:39
autor: Lukas-182
FoKa1988, zrób zdjęcie z z boku, w ogóle zrób więcej zdjęć tego WG wraz z ta ułamana częścią, mam w domu starą T3 :) ale mój WG wygląda ciut inaczej, zapodaj zdjęcia to może coś znajdę :)

: czw wrz 18, 2008 00:48
autor: To_mas
FoKa1988, zrobileś to tak jak radziłem z tym nagwintowaniem ???

Moze sie ktoś przy okazji wypowie na 100% czy wymiana z T2 na T3 to plug & play + zaślepienie przewodu od wody ???? czy coś jeszcze

: czw wrz 18, 2008 00:58
autor: Lukas-182
To_mas pisze:Moze sie ktoś przy okazji wypowie na 100% czy wymiana z T2 na T3 to plug & play + zaślepienie przewodu od wody ???? czy coś jeszcze
Będzie trzeba chyba zmienić wąż: turbo -->kolektor ssący, tak po za tym to wszystko jest chyba identyczne, odkręcasz turbo od kolektora wydechowego i na jego miejsce dajesz T3.