ALH sprzęgło

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

ALH sprzęgło

Post autor: KonradzikIV » czw wrz 11, 2008 22:23

hey

mam taki problem, od pewnego czasu na zapalonym silniku bez znaczenia czy cieply czy zimny jak dam na luz to dochodzi taki dziwny dzwięk jakby chrobotanie gdy wcisne sprzeglo wszystko jest normalnie, i teraz mam pytanie do Wszelkich speców co tam moze sie dziac ?? bo jak mysle o wymianie calego sprzegla to mnie glowa zaczyna bolec...


Obrazek

Awatar użytkownika
BaDBoY §148 KK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob sty 13, 2007 10:59
Lokalizacja: okolice W-wy
Kontakt:

Post autor: BaDBoY §148 KK » czw wrz 11, 2008 22:57

możliwe, że to dwumas... ja mam podobnie czasem, ale na razie nie wymieniam...


[b]1,9TDi ALH - [u]144KM/309Nm[/u] [turbo ARL + Bosch 216][/b] by [b][u]MR-MOTORS[/u][/b]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: ALH sprzęgło

Post autor: PinkFloyd » czw wrz 11, 2008 23:06

KonradzikIV pisze:hey

mam taki problem, od pewnego czasu na zapalonym silniku bez znaczenia czy cieply czy zimny jak dam na luz to dochodzi taki dziwny dzwięk jakby chrobotanie gdy wcisne sprzeglo wszystko jest normalnie, i teraz mam pytanie do Wszelkich speców co tam moze sie dziac ?? bo jak mysle o wymianie calego sprzegla to mnie glowa zaczyna bolec...
Tak jak kolega pisze pada dwumas. Jak wymiana dwumasu to od razu z kompletem sprzegła- jedna robota. Ja kupowałem nowy Dwumas+ sprzegło+docisk m-ki Luk za 1100zł na allegro od niego http://moto.allegro.pl/item436132314_ko ... f_tdi.html i jest wszytsko ok.



mafinek111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:25
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: mafinek111 » czw wrz 11, 2008 23:41

witam. ja powiem z wlasnego doswiadczenia ze to nie dwumas dwumas u mnie objawial sie podczas zatrzymaywania na np. swiatlach takie mial nierowne jakby obroty jak sie okazalo taki dzwiek daje dwumas uszkodzony.z tym co Ty opisujesz ktos mi kiedys mwoil ze to jakies łożysko igiełkowe ale moge mylic nazwe ktore jest w skrzynii.to moje info od mojego mechanika.pozdro



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt wrz 12, 2008 09:25

musze w takim razie podjechac do jakiegos mechaniora i niech to sprawdzi bo zaczyna mnie to denerwowac


Obrazek

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr paź 22, 2008 23:05

żeby nie zakładać nowego tematu, to jak najtaniej apgrejdować;) sprzęgło w ALH? bo seria do ilu mn/km da rade?
myślę o 170-180KM i albo 310-320nm, albo... no właśnie ile? czy od razu trzeba wszystko wymieniać?



Awatar użytkownika
BaDBoY §148 KK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob sty 13, 2007 10:59
Lokalizacja: okolice W-wy
Kontakt:

Post autor: BaDBoY §148 KK » śr paź 22, 2008 23:10

sprzęgło pewnie wytrzyma nawet nieco ponad 160KM i 330Nm jeśli jest dobrze zrobiony czip i dobrze dopasowany moment obrotowy...



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » czw paź 23, 2008 21:24

a w ASZ ile sprzegło wytrzyma KM i NM (chodzi mi po chiptuningu)?



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt lut 17, 2009 21:20

czy ktoś się może orientuje w 1998r montowane w ALH sprzęgła ile mniej więcej wytrzymywały nm?
czy jest szansa że jak dowalę około 2600-2800obr tak 340-360nm to że sprzęgło wytrzyma? czy nie ma szans?
w tym momęcie mam 320mn (2000-3500) i nawet przy dużych mrozach i 5biegu nie ślizgało sprzęgło


ps. 340-360 oczywiście
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 22:11 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 17, 2009 21:27

grzegorzp pisze:czy ktoś się może orientuje w 1998r montowane w ALH sprzęgła ile mniej więcej wytrzymywały nm?
czy jest szansa że jak dowalę około 2600-2800obr tak 240-260nm to że sprzęgło wytrzyma? czy nie ma szans?
Spoko ja mam 286Nm przy 1940 obr i jest :bigok: wytrzyma tak do 310Nm
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 21:27 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 171 gości