Strona 1 z 2

widoczny brak mocy

: wt wrz 09, 2008 12:11
autor: siubell
Witam. W moim aucie widoczny jest brak mocy i przyspieszenia. Auto ma oryginalny przebieg 125 tys. km i z informacji udzielonych mi przez mechaników nie jest to wina turbiny. Prędkość dochodzi to 120 i ani grama więcej. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza ale to nie dało poprawy. Czy może to być wina przepływomierza powietrza? Jeśli tak to jaki jest koszt wymiany?

: wt wrz 09, 2008 12:14
autor: niuteq
przydalo by sie zrobic logi to by zdecydownaie pomoglo w diagnozie a moze to notlauf

: wt wrz 09, 2008 12:18
autor: Pruszkowiak
siubell pisze:Prędkość dochodzi to 120 i ani grama więcej
Stawiam na notlauf

: wt wrz 09, 2008 12:24
autor: siubell
mógłbym dostać więcej informacji? co to jest notlauf?

: wt wrz 09, 2008 12:25
autor: niuteq
wpisz w opcji szukaj a lektury bedziesz mial na min 2 dni duzo o tym jest na forum

: wt wrz 09, 2008 14:13
autor: TDI_power_vw
Witam mam taki sam problem. Mój MK3 z silnikiem 1z przed ostatnie 2 tygodnie stał się bardzo powolny. Wizyta u mechanika, podpięcie pod vaga i diagnoza: zawór n75 do wymiany. Wymieniłem zaworek, przewody podciśnienia na nowe. Dodatkowo sprawdziłem intercooler, nie stwierdziłem nieszczelności w dolocie. Podłączenie przewodów podciśnieniowych jest prawidłowe, sprawdzałem w serwisówce do tdi. Przed wymianą zaworka występował błąd 00575. Obecnie jeżdżę już z wymienionym zaworkiem prawie miesiąc i auto zamiast ciąć jak przecinak zamuliło się strasznie. Nie wiem co mam robić. Sprawdzałem cięgło od turbiny czy płynnie pracuje (bez zarzutów). Już nie występują żadne błędy, vag nic nie widzi. Jak byłem wtedy u mechanika orzekł że turbina jest przeładowana, ale kazał wyminieć zaworek i wężyki podciśnienia, błędy ustały a auto jak szło tak idzie a nie idzie najlepiej. Przepływka sprawna. Wszystko inne też ok. Pfroszę pomóżcie!!!!!

: czw wrz 11, 2008 08:39
autor: tommyboy
Moje autko też zamulało (MK4 101PS, ATD) - na trójce powyżej 3tyś RPM łapał tryb awaryjny i wyraźnie nie dawał rady. Przy ruszaniu na niskich biegach też wyciskał siódme poty. Początkowo podejerzenie padło na turbinę. Dałem do czyszczenia, ale wyniki były takie sobie. Sam mechanik stwierdził, że nadal jest coś nie tak - auto było takie "rozedrgane".
Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć ;-) Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.

: czw wrz 11, 2008 12:40
autor: homsky
tommyboy pisze:Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.
Zabijcie mnie , ale co ma wymiana sprzęgła do trybów awaryjnych i braku mocy :bajer:

: czw wrz 11, 2008 12:45
autor: Adamm
homsky, nic :P

TDI_power_vw, logi dynamiczne - przeplywka

: czw wrz 11, 2008 14:25
autor: tommyboy
homsky pisze:co ma wymiana sprzęgła do trybów awaryjnych i braku mocy
Widocznie coś ma. Gratuluję poczucia humoru Homsky. Właśnie z takim ignoranctwem spotykam się zazwyczaj u mechaników.

: czw wrz 11, 2008 16:42
autor: Adamm
tommyboy, wybacz ale dwumas nijak sie ma do wywalania bledow o przeladowaniu i o to koledze chodzilo

sam napisales ze bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo

: pt wrz 12, 2008 07:04
autor: tommyboy
Adamm pisze:bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo
Czegoś takiego nie napisałem. Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".

: pt wrz 12, 2008 08:53
autor: Cinek
tommyboy pisze:ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
wybacz, ale chyba byłbyś pierwszym któremu po wymianie dwumasa przestało wywalać błędy turbiny. jak sam mówisz awaria łapała sie pod obciążeniem. ewidentne przeładowanie. "rozedrganie" rzeczywiście mogło być od koła, być może przy okazji mechanik rozruszał turbo, albo ty na nowym sprzęgle pojeździłeś dynamiczniej.

: pt wrz 12, 2008 09:23
autor: homsky
tommyboy pisze:Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
Po wymianie dwumasu i sprzegła napewno zniknęły ewentualne drgania i wibracje silnika oraz uślizgi sprzęgła przez co wydaje sie że auto jest bardziej dynamiczne, przy pełnym bucie poprostu przekazuje pełną moc odrazu na koła a nie na poślizgi sprzęgła.

Co do jednego wszyscy jestesmy zgodni - wymiana dwumasu napewno nie zlikwidowała trybów awaryjnych i braku mocy , moze mechanior przy okazji wymiany dwumasu pogrzebał cos jeszcze od siebie