widoczny brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

siubell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 21:06
Lokalizacja: polska

widoczny brak mocy

Post autor: siubell » wt wrz 09, 2008 12:11

Witam. W moim aucie widoczny jest brak mocy i przyspieszenia. Auto ma oryginalny przebieg 125 tys. km i z informacji udzielonych mi przez mechaników nie jest to wina turbiny. Prędkość dochodzi to 120 i ani grama więcej. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza ale to nie dało poprawy. Czy może to być wina przepływomierza powietrza? Jeśli tak to jaki jest koszt wymiany?



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » wt wrz 09, 2008 12:14

przydalo by sie zrobic logi to by zdecydownaie pomoglo w diagnozie a moze to notlauf



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt wrz 09, 2008 12:18

siubell pisze:Prędkość dochodzi to 120 i ani grama więcej
Stawiam na notlauf



siubell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 21:06
Lokalizacja: polska

Post autor: siubell » wt wrz 09, 2008 12:24

mógłbym dostać więcej informacji? co to jest notlauf?



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » wt wrz 09, 2008 12:25

wpisz w opcji szukaj a lektury bedziesz mial na min 2 dni duzo o tym jest na forum
Ostatnio zmieniony wt wrz 09, 2008 12:26 przez niuteq, łącznie zmieniany 1 raz.



TDI_power_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: TDI_power_vw » wt wrz 09, 2008 14:13

Witam mam taki sam problem. Mój MK3 z silnikiem 1z przed ostatnie 2 tygodnie stał się bardzo powolny. Wizyta u mechanika, podpięcie pod vaga i diagnoza: zawór n75 do wymiany. Wymieniłem zaworek, przewody podciśnienia na nowe. Dodatkowo sprawdziłem intercooler, nie stwierdziłem nieszczelności w dolocie. Podłączenie przewodów podciśnieniowych jest prawidłowe, sprawdzałem w serwisówce do tdi. Przed wymianą zaworka występował błąd 00575. Obecnie jeżdżę już z wymienionym zaworkiem prawie miesiąc i auto zamiast ciąć jak przecinak zamuliło się strasznie. Nie wiem co mam robić. Sprawdzałem cięgło od turbiny czy płynnie pracuje (bez zarzutów). Już nie występują żadne błędy, vag nic nie widzi. Jak byłem wtedy u mechanika orzekł że turbina jest przeładowana, ale kazał wyminieć zaworek i wężyki podciśnienia, błędy ustały a auto jak szło tak idzie a nie idzie najlepiej. Przepływka sprawna. Wszystko inne też ok. Pfroszę pomóżcie!!!!!



tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » czw wrz 11, 2008 08:39

Moje autko też zamulało (MK4 101PS, ATD) - na trójce powyżej 3tyś RPM łapał tryb awaryjny i wyraźnie nie dawał rady. Przy ruszaniu na niskich biegach też wyciskał siódme poty. Początkowo podejerzenie padło na turbinę. Dałem do czyszczenia, ale wyniki były takie sobie. Sam mechanik stwierdził, że nadal jest coś nie tak - auto było takie "rozedrgane".
Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć ;-) Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw wrz 11, 2008 12:40

tommyboy pisze:Kolejny mechanik zalecił wymianę koła dwumasowego ze sprzęgłem. Po tym zabiegu samochód odzyskał dawną moc - teraz na jedynce nawet z piskiem opon można ruszyć Auto nie łapie trybów awaryjnych, na trójce spokojnie może przycisnąć nawet 4tyś RPM. Jednym słowem - zmiana nie do poznania.
Zabijcie mnie , ale co ma wymiana sprzęgła do trybów awaryjnych i braku mocy :bajer:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 11, 2008 12:45

homsky, nic :P

TDI_power_vw, logi dynamiczne - przeplywka


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » czw wrz 11, 2008 14:25

homsky pisze:co ma wymiana sprzęgła do trybów awaryjnych i braku mocy
Widocznie coś ma. Gratuluję poczucia humoru Homsky. Właśnie z takim ignoranctwem spotykam się zazwyczaj u mechaników.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw wrz 11, 2008 16:42

tommyboy, wybacz ale dwumas nijak sie ma do wywalania bledow o przeladowaniu i o to koledze chodzilo

sam napisales ze bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » pt wrz 12, 2008 07:04

Adamm pisze:bledy przestal wywalac po czyszczeniu turbo
Czegoś takiego nie napisałem. Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt wrz 12, 2008 08:53

tommyboy pisze:ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
wybacz, ale chyba byłbyś pierwszym któremu po wymianie dwumasa przestało wywalać błędy turbiny. jak sam mówisz awaria łapała sie pod obciążeniem. ewidentne przeładowanie. "rozedrganie" rzeczywiście mogło być od koła, być może przy okazji mechanik rozruszał turbo, albo ty na nowym sprzęgle pojeździłeś dynamiczniej.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt wrz 12, 2008 09:23

tommyboy pisze:Początkowo wydawało mi się, że czyszczenie pomogło, ale samochód nadal był bardzo oporny na pedał gazu i powyżej 3tyś RPM zwłaszcza przy obciążeniach i pod górkę łapał tryb awaryjny. Po wymianie koła 2-masowego samochód przyspiesza i krótko mówiąc "ciągnie".
Po wymianie dwumasu i sprzegła napewno zniknęły ewentualne drgania i wibracje silnika oraz uślizgi sprzęgła przez co wydaje sie że auto jest bardziej dynamiczne, przy pełnym bucie poprostu przekazuje pełną moc odrazu na koła a nie na poślizgi sprzęgła.

Co do jednego wszyscy jestesmy zgodni - wymiana dwumasu napewno nie zlikwidowała trybów awaryjnych i braku mocy , moze mechanior przy okazji wymiany dwumasu pogrzebał cos jeszcze od siebie


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 190 gości