Strona 1 z 2
					
				Mocno trzesie, duze spalanie, brak mocy
				: pn wrz 08, 2008 15:32
				autor: Jaro882
				witam!! mam bardzo dziwne objawy w moim passacie 1.6 td ic
Samochodem bardzo mocno trzesie spalanie wzroslo do 10 l /100km przyspieszenie bardoz slabe , wogule jazda stala sie uciazliwa gdyz auto nie ma mocy;/
Poczatkowo myslalem ze to turbosprezarka bo jej nie slychac, lecz dzisiaj sprawdzilem i turbo normalnie dmucha i ciagnie dobrze, prosze o pomoc a moze wyczyscic turbo i intercooler?? moze to filtr paliwa?? prosz eo pomoc!! a moze pasek przeskoczyl??
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 15:36
				autor: twromek
				Jaro882 pisze:a moze wyczyscic turbo
a co masz z VNT, że chcesz czyścić?
wg mnie jak prędzej nie było problemów z silnikiem to rozrząd, odpowiedz sobie sam kiedy ostatnio wymieniałeś 

 
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 17:16
				autor: Lukas-182
				Jaro882 pisze:lecz dzisiaj sprawdzilem i turbo normalnie dmucha i ciagnie dobrze
A jak to sprawdziłeś ??
Kopci ci autko, ubywa olej w znacznej ilości, pali od strzała, regularnie wymieniasz olej, filtry ??
Golf_3 pisze:a co masz z VNT, że chcesz czyścić? 
Nie ma szans aby miał VNT 

 no chyba, że modził  
 
Golf_3 pisze:wg mnie jak prędzej nie było problemów z silnikiem to rozrząd, odpowiedz sobie sam kiedy ostatnio wymieniałeś 

 
Przychylam się do tego stwierdzenia, może pasek przeskoczył...
 
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 17:22
				autor: twromek
				stało się to naraz czy tak powoli słabło?
jak by to był rozrząd to lepiej nie jeździć aż do czasu naprawy przyczyny 
 
[ Dodano: 08 Wrz 2008 17:23 ]
a z tym VNT to tak specjalnie napisałem, wiem że nie było seryjnie w tych silnikach 

 
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 18:52
				autor: andrew.zbyrko
				Może wtryski padają, albo paliwo straszne słabe, filtry dawno zmieniałeś?
kopci na czarno? jak pali na zimnym? nie zmieniła się praca silnika?
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 19:13
				autor: Jaro882
				auto od poczatku kopcilo na czarno ale bez tragedii jak sie dalo obroty na maxa to troche przykapcal a przy normalnej jezdzi to nie, pasek wymieniony razem z rolka niecale 10 tys temu, a stalo sie to nagle jak ruszalem z pod swiatel, jeszcze dzisiaj wymienie filtr paliwa i zobacze czy sie poprawi, gdzies mam rowniez lezec komplet wtryskow wiec pokombinuje jeszcze
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 19:25
				autor: andrew.zbyrko
				Jaro882 pisze:a stalo sie to nagle jak ruszalem z pod swiatel
to bym stawiał na przestawiony rozrząd, pewnie pasek przeskoczył..
 
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 19:31
				autor: Jaro882
				mozliwe ze przeskoczyc i nie neguje tego;/ zapomnialem dodac ze samochod pali bez problemu, oleju nie bierze a turbo je s t  troche spocone ale to bylo od poczatku , a turbo sprawdzilem tak: pozdejmowalem weze ktore ida do turbiny i kolektora i z turbiny powietrze jest wydmuchiwane i to bardzo mocno a kollektro dobrze zassysa
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 19:36
				autor: andrew.zbyrko
				Turbine pod wzgl wtdajności to się sprawdza zegarem [ciśnienie doładowania] a stan turbiny mozna ocenić po luzach wirnika i większej ilości oleju na wirniku/muszli
Moim zdaniem to sprawdził bym te fazy rozrzadu i kąt wtrysku, a pózniej szukał dalej..
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 19:50
				autor: Tomallus
				Ja bym sugerował sprawdzenie kąta wtrysku.
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 20:42
				autor: Jaro882
				kat wtrysku?? o co w tym chodzi bo nie kapuje zabardzo
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 20:47
				autor: twardy
				Jaro882 pisze:kat wtrysku?? 
musiałbyś podiechać do mechanika który wkręci czujnik zegarowy w pompe i sprawdzi czy paliwo jest wtryskiwane w odpowiednim czasie . W TDI sprawdza sie to podpinając komp ale w starszych silnikach trzeba to zrobić czujnikiem zegarowym.
 
			 
			
					
				
				: pn wrz 08, 2008 22:59
				autor: andrew.zbyrko
				twardy pisze:musiałbyś podiechać do mechanika który wkręci czujnik zegarowy w pompe i sprawdzi czy paliwo jest wtryskiwane w odpowiednim czasie . W TDI sprawdza sie to podpinając komp ale w starszych silnikach trzeba to zrobić czujnikiem zegarowym.
ale wczesniej dobrze by bylo sprawdzic fazy rozrzadu czy sa ok, wystarczy sćiągnąc pokrywe zaworów i ustawić GMP na kole zamochowym, a potem kąt wtrysku 

 
			 
			
					
				
				: wt wrz 09, 2008 22:34
				autor: Jaro882
				rozrzad jest oki jutro samochod idzie na sprawdzenie kata wtrysku