żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Sajmonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 00:58
Lokalizacja: Tczew

żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen

Post autor: Sajmonn » śr wrz 03, 2008 11:09

Witam. Od jakiegoś czasu moje TDI 115KM pompowtrysk w MK4 wywala mi na tablice zółtą kontrolkę oleju i komunikat na kompie "ollstand prufen" czy jakoś tak podobnie. Nie znam niemieckiego ale domyślam się że chodzi o uzupełnienie poziomu oleju. I tu zaczyna się mój problem i jedna obawa z nią związana. Oleju mam dość, mniej więcej 3/4 miarki na bagnecie olejowym, jak zamknę i otworze maskę kontrolka i błąd ginie z tablicy wskaźników ale po kilku dniach pojawia się ponownie. Wyczytałem na innych postach że to czujnik oleju w misce olejowej szwankuje i jest do wymiany. Że do wymiany oleju mam jeszcze 7 tys. chciałbym go wymienić za jedna robotą. Tylko mam jeszcze obawę, czy ten błąd zawsze dotyczy tylko i wyłącznie poziomu oleju, czy może też np. wskazywać na niskie ciśnienie oleju? Silnik z tym błędem zawsze chodzi ok, ale boje się o turbinę i nie wiem czy nie skrócić wymiany oleju. Spotkaliście się już z takim problemem?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen

Post autor: doggie » śr wrz 03, 2008 13:38

Sajmonn pisze:Witam. Od jakiegoś czasu moje TDI 115KM pompowtrysk w MK4 wywala mi na tablice zółtą kontrolkę oleju i komunikat na kompie "ollstand prufen" czy jakoś tak podobnie. Nie znam niemieckiego ale domyślam się że chodzi o uzupełnienie poziomu oleju. I tu zaczyna się mój problem i jedna obawa z nią związana. Oleju mam dość, mniej więcej 3/4 miarki na bagnecie olejowym, jak zamknę i otworze maskę kontrolka i błąd ginie z tablicy wskaźników ale po kilku dniach pojawia się ponownie. Wyczytałem na innych postach że to czujnik oleju w misce olejowej szwankuje i jest do wymiany. Że do wymiany oleju mam jeszcze 7 tys. chciałbym go wymienić za jedna robotą. Tylko mam jeszcze obawę, czy ten błąd zawsze dotyczy tylko i wyłącznie poziomu oleju, czy może też np. wskazywać na niskie ciśnienie oleju? Silnik z tym błędem zawsze chodzi ok, ale boje się o turbinę i nie wiem czy nie skrócić wymiany oleju. Spotkaliście się już z takim problemem?
w niektórych wersjach (nie wiem czy w twojej) czujnik ten dokonuje też pomiaru zużycia oleju w zależności od ustawionego rodzaju serwisowania, więc może już czas na wymianę oleju



Sajmonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 00:58
Lokalizacja: Tczew

Re: żółta kontrolka oleju i błąd ollstand prufen

Post autor: Sajmonn » śr wrz 03, 2008 14:47

w niektórych wersjach (nie wiem czy w twojej) czujnik ten dokonuje też pomiaru zużycia oleju w zależności od ustawionego rodzaju serwisowania, więc może już czas na wymianę oleju[/quote]

olej wymieniałem 2 miesiace temu (oczywiście z normą na pompowtrysk) i od tej pory zrobilem 7 tys. km, inspekcje komputera skasowałem pokrętłami przy zegarach. W książce serwisowej widziałem że w na początku auto miało obsługę "longlife", ale puźniej serwis tego zaniechał i wymieniali olej albo co rok albo co 15 tys. Myślisz że komp, niezresetowany wagiem też może generować ten błąd? No i jeszcze pytanko o te ciśnienie oleju w sęsie takim czy ten błąd może wskazywać że jest ono nieodpowiednie? Jak już pisałem boje się o turbo.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr wrz 03, 2008 22:34

generalnie ten błąd wywala tylko wtedy kiedy jest mało oleju. niedawno też mi go wywaliło (na bagnecie miałem poziom MIN), ale akurat przyszła pora na wymianę oleju i po tej wymianie błąd zniknął. Uzupełnij olej tak żeby poziom był max i zobaczysz czy to coś da
Sajmonn pisze:W książce serwisowej widziałem że w na początku auto miało obsługę "longlife", ale puźniej serwis tego zaniechał i wymieniali olej albo co rok albo co 15 tys
po przejściu z LL na wymianę co 15 tyś programuje się Vag-iem tylko ilosc km i czas do nastepnej wymiany - 30 tys na 15 tys, i 24 miesiace na 12 . Gdyby zblizala sie wymiana oleju wedlug starego cyklu LL po prostu wyskoczylby Ci Oil Serwis



daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » pn lip 13, 2009 21:22

panowie wczoraj sie spotkalem z takim samym problemem u mnie
dzisiaj na zimnym silniku na bagnecie oleju bylo do gornej czesci zalamania (czyli ok?)
dolalem tez wczoraj litr oleju bo sie wystraszylem ale info dalej wyskakuje VAG nie pokazuje zadnego bledu

co z tym fantem? dodam ze to jest w AXR
mozna na tym jezdzic na tyle ze dziennie robie 20 km do roboty



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » wt lip 14, 2009 12:54

Sajmonn pisze:wywala mi na tablice zółtą kontrolkę oleju
żółta = poziom oleju
czerwona = ciśnienie oleju
z tego co kiedyś wyczytałem, bywają awarie tego czujnika poziomu, lub problem jest we wtyczce lub kabelkach

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt lip 14, 2009 13:30

zyggy, racja, racja. u mnie w mojej 115'stce żółte świeci się jak oleju ubyło i należy go dodać a czerwona kontrolka to ciśnienie
Sajmonn, ja bym go VAGIEM potraktował, może pojawi się jakiś błąd czujnika?!?



marcyez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcyez » wt lip 14, 2009 13:33

Witam,
U mnie żółta kontrolka pojawiła się po 100 km (akurat jechałem do Gdańska) od wymiany kpl. głowicy, oczywilście uszczelki też zostały wymienione.
Sprawdzając poziom oleju dolałem ok 3 setek z tego co pamiętam. Przejechałem 1000 km i na bagnecie wskazuje taki sam poziom.
Co to mogło być to sam nie wiem



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt lip 14, 2009 13:38

ja też miałem podobną sytuację, chwile po tym jak kupiłem auto jechałem do Poznania i na trasie nagle zapaliła się czerwona kontrolka oleju. po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta kontrolka już zgasła i do dnia dzisiejszego się nie zapaliła :bigok:

po pierwszej wymianie oleju, gdzieś po 8 tyś km zapaliła się żółta kontrolka z tym niemieckim komunikatem "ollstand prufen". dolałem pół litra i zgasła



daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » śr lip 15, 2009 01:36

a panowie powiedzcie gdzie w mk4 jest czujnik otwarcia klapy (jak da rade to najlepiej zdjecie) bo otwieram zamykam olej mam nawet dolalem i dalej nic nie zniklo troche mnie drazni i jakos dziwnie mnie spina podczas jazdy :)



Stoper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:11
Lokalizacja: z tąd

Post autor: Stoper » śr lip 15, 2009 10:02

DAAVE - czujnik otwarcia klapy masz odrazu pod zamkiem klapy. Taki maly przycisk to jest pod zamkiem maski. Pozdrawiam


Brum Brum

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » śr lip 15, 2009 16:27

czasem czujnik otwarcia maski jest uszkodzony wtedy w okolicach prawego reflektora trzeba znaleźć wiązkę od tego czujnika (dwa przewody), w kostkę od strony instalacji wkładamy kawałek czegoś cienkiego, metalowego, żeby zamknąć obwód co jest równoznaczne z otwarciem klapy i skasowaniem błędu :bigok:



daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » śr lip 15, 2009 20:10

a to trzeba grill sciagnac? bo mi sie wydaje ze alarm mi wyskoczyl bo nie lapie mi ten czujnik
chcialbym to sprawdzic

a czy po otwarciu klapy powinno wyskoczyc ze klapa jest otwarta albo ze drzwi sa otwarte?

Obrazek Obrazek

1. poziom oleju na bagnecie powinien wskazywac najlepiej? (miedzy zalamaniami, gorna czesc zalamania, a moze ponad?)

2. zdjecie zamka gdzie szukac tego czujnika bo ja tam nic nie znalazlem :(
a moze to gdzies indziej? ewentualnie gdzie powinien byc kabel od tego czujnika
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 19:33 przez daave, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości