Problem z odpalaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Turbonalepa
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Problem z odpalaniem
Witam.
Golf 3 TDI, silnik 1Z, 93 rok prod. Kolega zadzwonił, że mu nie odpala auto. Podjechaliśmy, patrzymy i patrzymy no i odpala. Tylko, że sam reguluje obroty (biegu jałowego około 1200) i nie idzie dawki ustawić, a napięcie na nastawniku cały czas 0,74 V (nieważne czy odpalony czy zgaszony). Popatrzyliśmy tu i tam, podmieniliśmy nastawnik i kompa dalej to samo. Po naradzie wyłączyliśmy w VAGU tempomat i to był strzał w dziesiątkę. Auto miało normalne wolne obroty i normalną dawkę oraz napięcia. Ale jest dalej problem z odpaleniem. Jak się nie wciśnie gazu to nie odpali. A jka się wciśnie to odpali i jak już chodzi to zachowuje się ok.
Odpala mniej więcej tak:
Kręcimy kluczykiem bez gazu łapie odrazu no to puszczam kluczyk a on gaśnie (podobnie jak z immo ale auto go nie ma);
Kręcimy z gazem auto załapuje, puszczam kluczyk obroty spadają, że auto prawie gaśnie (cały czas trzymam gaz) i wtedy wchodzi na normalne obroty.
Dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika. Popatrzyłem w logi ale nic dziwnego nie wiedzę. Jeżeli trzeba dać jakieś logi to powiedzcie jakie to wrzuce.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Golf 3 TDI, silnik 1Z, 93 rok prod. Kolega zadzwonił, że mu nie odpala auto. Podjechaliśmy, patrzymy i patrzymy no i odpala. Tylko, że sam reguluje obroty (biegu jałowego około 1200) i nie idzie dawki ustawić, a napięcie na nastawniku cały czas 0,74 V (nieważne czy odpalony czy zgaszony). Popatrzyliśmy tu i tam, podmieniliśmy nastawnik i kompa dalej to samo. Po naradzie wyłączyliśmy w VAGU tempomat i to był strzał w dziesiątkę. Auto miało normalne wolne obroty i normalną dawkę oraz napięcia. Ale jest dalej problem z odpaleniem. Jak się nie wciśnie gazu to nie odpali. A jka się wciśnie to odpali i jak już chodzi to zachowuje się ok.
Odpala mniej więcej tak:
Kręcimy kluczykiem bez gazu łapie odrazu no to puszczam kluczyk a on gaśnie (podobnie jak z immo ale auto go nie ma);
Kręcimy z gazem auto załapuje, puszczam kluczyk obroty spadają, że auto prawie gaśnie (cały czas trzymam gaz) i wtedy wchodzi na normalne obroty.
Dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika. Popatrzyłem w logi ale nic dziwnego nie wiedzę. Jeżeli trzeba dać jakieś logi to powiedzcie jakie to wrzuce.
Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
- Turbonalepa
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Po odpaleniu jest ok. Napięcie około 1,4 V dawka na ciepłym 3,8 mg, rozruchowa 24,6 mg. Na zapłonie napięcie 0,74 V więc wszystko zdje się być ok a odpalajakoś dziwnie.
Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
grupy 000, 004, 007 w porządku
układ nie jest zapowietrzony
konektorek od n109 nie jest zaśniedziały ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 13:08 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- Turbonalepa
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Dziesiaj porobie logi statyczne wszystkich grup i dynamiczne też zrobię. Z mirasem gadałem to mówi, że zwarcie jakieś siedzi w aucie (jak się za niego zabraliśmy to miał automat od świec stopiony ale wymieniliśmy). Dzisiaj będziemy mieli auto u siebie to go porządnie alogujemy i zaczynamy jechać z miernikiem w ręku.
Apropo zaworu na pompie to jest czysty i nawet przekaźnik 109 podmienialiśmy i dalej to samo z tym odpalaniem. Układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Dodam, że czasami auto odpali samo (bez gazu) ale sytuacja z opadaniem obrotów i ponownym wejsciem na jałowe jest bez zmian. Nagram filmik jak to wygląda z odpalaniem.
Pozdraiwam
Apropo zaworu na pompie to jest czysty i nawet przekaźnik 109 podmienialiśmy i dalej to samo z tym odpalaniem. Układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Dodam, że czasami auto odpali samo (bez gazu) ale sytuacja z opadaniem obrotów i ponownym wejsciem na jałowe jest bez zmian. Nagram filmik jak to wygląda z odpalaniem.
Pozdraiwam
Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:
Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:
Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145
- Turbonalepa
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Ty no ale jka my ją wyjmiemy i wogóle która to bo tam pod kierownicą tyle tego jest
Poważnie to auto zrobione:
- nowe lampy przód (stare miały stopione miejsca na żarówkę);
- nowy automat do świec (stary dosłownie spłynął);
- zmienona manetka tempomatu + wyłączony w sterowniku (zaczą mieć wolne obroty);
- zmieniona kostka stacyjki (zaczął normalnie odpalać);
- wywalone dużo niepotrzebnej założonej przez kogoś instalacji radiowej (popalonej miejscami);
Ogólnie w aucie poszło jakieś zwarcie i pare rzeczy poszło się..... Po wymianie jw auto pracuje bez zarzutu.
Pozdraiwam
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Poważnie to auto zrobione:
- nowe lampy przód (stare miały stopione miejsca na żarówkę);
- nowy automat do świec (stary dosłownie spłynął);
- zmienona manetka tempomatu + wyłączony w sterowniku (zaczą mieć wolne obroty);
- zmieniona kostka stacyjki (zaczął normalnie odpalać);
- wywalone dużo niepotrzebnej założonej przez kogoś instalacji radiowej (popalonej miejscami);
Ogólnie w aucie poszło jakieś zwarcie i pare rzeczy poszło się..... Po wymianie jw auto pracuje bez zarzutu.
Pozdraiwam
Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości