Strona 1 z 2

Przepływomierz?

: śr wrz 03, 2008 09:26
autor: rnav_piwi
Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Re: Przepływomierz?

: śr wrz 03, 2008 09:58
autor: PinkFloyd
rnav_piwi pisze:Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Zrób logi dynamiczne grup 003 , 008 i 011 i wyjdzie stan przepływki i wartosci doładowania, jak przepływka pada to spalanie spada.

Re: Przepływomierz?

: śr wrz 03, 2008 10:16
autor: rnav_piwi
PinkFloyd pisze:
rnav_piwi pisze:Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Zrób logi dynamiczne grup 003 , 008 i 011 i wyjdzie stan przepływki i wartosci doładowania, jak przepływka pada to spalanie spada.
Zatem jeśli by to nie była wina przepływki to co jeszcze może wchodzić w grę?

: śr wrz 03, 2008 11:27
autor: PinkFloyd
Bez logów sie nie obejdzie, wtedy bedzie wszystko czarne na białym. A tak to wróżenie z fusów.

: śr wrz 03, 2008 11:40
autor: rnav_piwi
A czy ewentualnie hamownia mogłaby coś określić?

: śr wrz 03, 2008 12:24
autor: damcio151
rnav_piwi pisze:A czy ewentualnie hamownia mogłaby coś określić?
nie

: wt lut 17, 2009 18:54
autor: rnav_piwi
Witam.
Dziś przy okazji wymiany termostatu podłączono mi autko do jakiegoś systemu diagnostycznego Bosha w celu sprawdzenia przepływomierza.
Przepływomierz na jałowych obrotach wskazał dawkę powietrza ponad 400 mg/h a powinno być w granicach 200 (?).
Mechanik stwierdził, że to na pewno jest wada przepływomierza, aczkolwiek wolę się zapytać jeszcze Was.
Czy możliwe że od tego auto słabło powyżej 3000 obr/min? Ledwo 180 wyciągałem...

Nie wiem jak jest w czasie jazdy, jakie są dawki, aczkolwiek czy pomiar dawki powietrza na biegu jałowym jasno może już określić czy przepływka jest do wymiany? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam, Piotrek

: wt lut 17, 2009 19:31
autor: damcio151
:panna: co to za mechanicy
1. sprawdzał pewnie grupę 003, a to jest EGR, nie przepływka (na biegu jałowym)
2. przepływomierz zawsze ocenia się w próbie dynamicznej

: wt lut 17, 2009 21:16
autor: rnav_piwi
No to wnioskując po dawce w EGR która jest za wysoka niż powinna być i po ogólnych objawach zamulenia auta (do 180 kmh wieczność zanim się rozpędzi) i tak nie jest pewne że to przepływka padnięta?

: wt lut 17, 2009 22:39
autor: damcio151
ale jakiej dawce w EGR ? EGR to recyrkulacja spalin , sprawdza się to w 003, przepływkę sprawdza się dynamicznie w 008

: wt lut 17, 2009 22:59
autor: uysy
damcio151 pisze:w 008
popraw się ;)

: wt lut 17, 2009 23:02
autor: damcio151
uysy pisze:popraw się ;)
:chytry: wiem , że w 003 tez można, ale od jakichś obrotów ...cały zakres przepływki pokazany jest w 008

: wt lut 17, 2009 23:13
autor: rnav_piwi
Dobra jutro się dowiem co i jak było mierzone ;)

: wt lut 17, 2009 23:14
autor: uysy
damcio151 pisze::chytry: wiem , że w 003 tez można, ale od jakichś obrotów ...cały zakres przepływki pokazany jest w 008
zwracam honor, czasem też w 008 patrzę :) ale szybciej dokładniej i lepiej jest w 010
Generalnie jeśli by ktoś logi robił w temacie przepływki to 010