Przepływomierz?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Przepływomierz?

Post autor: rnav_piwi » śr wrz 03, 2008 09:26

Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Przepływomierz?

Post autor: PinkFloyd » śr wrz 03, 2008 09:58

rnav_piwi pisze:Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Zrób logi dynamiczne grup 003 , 008 i 011 i wyjdzie stan przepływki i wartosci doładowania, jak przepływka pada to spalanie spada.
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 09:59 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przepływomierz?

Post autor: rnav_piwi » śr wrz 03, 2008 10:16

PinkFloyd pisze:
rnav_piwi pisze:Witam.
Ostatnio zauważyłem, parę dziwnych rzeczy w moim aucie, które raczej będą wymagały napraw, ale w tym temacie opiszę jeden problem.
Olej wymieniałem ponad 13 tysięcy temu, niedługo planuję wymianę, nie wiem czy to z powodu starego oleju, ale zauważyłem, że auto mi tak jakby trochę więcej pali. Przy prędkościach 100-110 km/h spalanie jest w normie, takie jakie było, czyli ok 5-5,5 litra. Natomiast zauważyłem, że przy 140 km/h spalanie nie chce zejść już poniżej 7 litrów... wydaje mi się, że to jest za dużo, o wiele za dużo jak na to auto... Wydaje mi się, że to może być wina przepływomierza, tylko jak to sprawdzić? Niebawem przy wymianie oleju powiem mechanikowi żeby to sprawdził na komputerze, ale prosiłbym Was o jakąś wstępną diagnozę problemu...
Dodam, że zauważyłem, że auto raczej jest wolniejsze. Tzn... Bardzo powoli dochodzi do 180 km/h, o 200 km/h nie ma mowy, a 101 PS z pompowtryskiwaczami raczej powinien pójść te 200 km/h. Dodatkowo, jadąc 180 km/h, jak trafi się lekkie wzniesienie, to niestety prędkość zaczyna jeszcze opadać, mimo pedału do dechy.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Zrób logi dynamiczne grup 003 , 008 i 011 i wyjdzie stan przepływki i wartosci doładowania, jak przepływka pada to spalanie spada.
Zatem jeśli by to nie była wina przepływki to co jeszcze może wchodzić w grę?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr wrz 03, 2008 11:27

Bez logów sie nie obejdzie, wtedy bedzie wszystko czarne na białym. A tak to wróżenie z fusów.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » śr wrz 03, 2008 11:40

A czy ewentualnie hamownia mogłaby coś określić?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 03, 2008 12:24

rnav_piwi pisze:A czy ewentualnie hamownia mogłaby coś określić?
nie



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » wt lut 17, 2009 18:54

Witam.
Dziś przy okazji wymiany termostatu podłączono mi autko do jakiegoś systemu diagnostycznego Bosha w celu sprawdzenia przepływomierza.
Przepływomierz na jałowych obrotach wskazał dawkę powietrza ponad 400 mg/h a powinno być w granicach 200 (?).
Mechanik stwierdził, że to na pewno jest wada przepływomierza, aczkolwiek wolę się zapytać jeszcze Was.
Czy możliwe że od tego auto słabło powyżej 3000 obr/min? Ledwo 180 wyciągałem...

Nie wiem jak jest w czasie jazdy, jakie są dawki, aczkolwiek czy pomiar dawki powietrza na biegu jałowym jasno może już określić czy przepływka jest do wymiany? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam, Piotrek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 17, 2009 19:31

:panna: co to za mechanicy
1. sprawdzał pewnie grupę 003, a to jest EGR, nie przepływka (na biegu jałowym)
2. przepływomierz zawsze ocenia się w próbie dynamicznej



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » wt lut 17, 2009 21:16

No to wnioskując po dawce w EGR która jest za wysoka niż powinna być i po ogólnych objawach zamulenia auta (do 180 kmh wieczność zanim się rozpędzi) i tak nie jest pewne że to przepływka padnięta?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 17, 2009 22:39

ale jakiej dawce w EGR ? EGR to recyrkulacja spalin , sprawdza się to w 003, przepływkę sprawdza się dynamicznie w 008



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » wt lut 17, 2009 22:59

damcio151 pisze:w 008
popraw się ;)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 17, 2009 23:02

uysy pisze:popraw się ;)
:chytry: wiem , że w 003 tez można, ale od jakichś obrotów ...cały zakres przepływki pokazany jest w 008



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » wt lut 17, 2009 23:13

Dobra jutro się dowiem co i jak było mierzone ;)



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » wt lut 17, 2009 23:14

damcio151 pisze::chytry: wiem , że w 003 tez można, ale od jakichś obrotów ...cały zakres przepływki pokazany jest w 008
zwracam honor, czasem też w 008 patrzę :) ale szybciej dokładniej i lepiej jest w 010
Generalnie jeśli by ktoś logi robił w temacie przepływki to 010



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości