Różnice w komputerach w silnikach 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Różnice w komputerach w silnikach 1Z

Post autor: klekocix » wt wrz 02, 2008 19:27

Witam

Chciałbym się od Was dowiedzieć czym różnią się komputery w poszczególnych silnikach 1Z?

Czy komputer o symbolu 028 906 021 C będzie identyczny z tym 028 906 021 CE albo z innymi literami? Czy te litery na końcu maja za zadanie pokazać że komputery i same oprogramowanie różni się w nich od siebie czy te litery oznaczają np. rok produkcji czy coś w tym stylu?

Interesuje mnie to ponieważ chciałbym się dowiedzieć czy chip w samochodzie z silnikiem 1Z i komputerem 028 906 021 C będzie pasował do innego 1Z z komputerem 028 906 021 i innej literce na końcu?
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 21:02 przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » wt wrz 02, 2008 20:13

nie bedzie pasował chodzi np o immobilaizer lub inne bajery



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Różnice w komputerach w silnikach 1Z

Post autor: mirass » śr wrz 03, 2008 09:24

klekocix pisze:Witam

Chciałbym się od Was dowiedzieć czym różnią się komputery w poszczególnych silnikach 1Z?

Czy komputer o symbolu 028 906 021 C będzie identyczny z tym 028 906 021 CE albo z innymi literami? Czy te litery na końcu maja za zadanie pokazać że komputery i same oprogramowanie różni się w nich od siebie czy te litery oznaczają np. rok produkcji czy coś w tym stylu?

Interesuje mnie to ponieważ chciałbym się dowiedzieć czy chip w samochodzie z silnikiem 1Z i komputerem 028 906 021 C będzie pasował do innego 1Z z komputerem 028 906 021 i innej literce na końcu?
021 c- 8-bitowy sterowni
021ce - 16bitowiec z Audi A4 AFN

inne kości siedzą


www.vagtune.pl tel. 502730289

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » śr wrz 03, 2008 14:44

a gdzie jest ten od komputera?? Mam G3 TDi Kombi 97r. AHU. komp jest w podszybiu chyba no nie??


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr wrz 03, 2008 15:50

PiotrusVW pisze:a gdzie jest ten od komputera?? Mam G3 TDi Kombi 97r. AHU. komp jest w podszybiu chyba no nie??
tak, koło filtra kabinowego


www.vagtune.pl tel. 502730289

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw wrz 04, 2008 11:33

stosowane w golf3

MSA12 8-bitowe ->MSA15 16-bitowe

028906021C->028906021FB(bez immo)
028906021Q->028906021FB
028906021AH->028906021FG
028906021BP->028906021FJ
028906021BJ->028906021FS
028906021AG->028906021GG
028906021AF->028906021GG

jeśli chodzi o immobilizer to można go wyłączyć i zamiast C->GG a w GG czujnik ciśnienia jest 250kPa :) a nie 200kPa jak w 8-bitowych:(

można też wsadzić od Audi80 (028906021D - ma już podstawki pod chipa!) co prawda pedał hamulca inaczej jest podpięty ale można to przepiąć


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

pawian78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 19:17
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: pawian78 » wt sty 12, 2010 09:54

witam. odświeżę trochę temat wprawdzie nie VW ale mam problem z audi 80 b4 1,9tdi z 94r a mianowicie wgrałem zmodyfikowany soft z vw passata b4 z 95r. do swojego komputera w audi i od tego momentu mruga mi kontrolka świec żarowych.Może wiecie jakie są różnice w komputerach w tych samochodach.dodam tylko że nie mogę się połączyć vagiem .Nr.kompa w audi jest taki 028 906 021D, 0281 001 197/198 a z vw 0281001171.Możecie mi jakoś pomóc.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt sty 12, 2010 10:16

migajace swiece zarowe to blad immobilajzera.

A czemu sie vagiem nie mozesz podpiac?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt sty 12, 2010 12:11

mono_ pisze:migajace swiece zarowe to blad immobilajzera.
byc moze ... przyczyna są czujnik F przy pedale hamulca - sterowanie jest inne (przerwa/zwarcie)
mono_ pisze:A czemu sie vagiem nie mozesz podpiac?
soft skopany



pawian78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 19:17
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: pawian78 » wt sty 12, 2010 12:30

immobilajzera standardowo w audi nie mam chyba że oprogramowanie z vw ma zapisane co do hamulca nawet po naciśnięciu pedału i odpaleniu silnika zaczyna mrugać.Czujnika wody w paliwie też niema.

[ Dodano: 12 Sty 2010 12:12 ]
a więc połączyłem się vagiem wykazało błąd 00741 pedał hamulca ,czy mogę to jakoś przerobić żeby było dobrze.wcześniej nie mogłem się połączyć vagiem bo system w kompie to vista a na xp nie mam problemu.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt sty 12, 2010 15:52

Swieca sie swiatla stopu czy nie?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt sty 12, 2010 18:01

najprostszy podział to plastikowe to 8bit a metalowe to 16
jak mówią tunerzy to z większym więcej się zrobi.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

pawian78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 19:17
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: pawian78 » wt sty 12, 2010 23:50

światła stopu działają.



kolega007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 28, 2014 13:26

Różnice w komputerach w silnikach 1Z

Post autor: kolega007 » śr mar 12, 2014 23:47

Witam

Czy rozwiązałeś ten temat?

mam taki sam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości