Strona 1 z 2
Ręczne grzanie świec - prośba o schemat
: wt wrz 02, 2008 19:06
autor: mivhal_f
Witam
Dzisiaj próbowałem z elektrykiem wykonac instalacje pod ręczne grzanie świec ale niestety z pomocą schematu z ksiażki typu sam naprawiam nie udalo nam sie tego wykonac.
wiec mam pytanie do osob które cos takiego sobie zalozyly by wstawily tu jakis schemacik razem z oznaczeniem przewodow lub opis co i jak.
Opis kabelkow u mnie: we wtyczce czarno niebieski, czarny i czarno brązowy. do bezpiecznika idzie czerwony w czarnej izolacji i jeszcze po dwoch stronach wtyczki jest czarny gruby i czarny cienszy.
p.s. jak powinien wygladac bezpiecznik(jesli to bezpiecznik) przy tym czerwonym przewodzie, u mnie jest taka blaszka tylko...pytam bo nie wiem czy mam dobrze.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, z góry dziekuje
: śr wrz 03, 2008 12:33
autor: damcio151
po pierwsze - o jakie świece chodzi

o świece w układzie chłodzenia , czy od podgrzewania komór spalania

po drugie - po co

: śr wrz 03, 2008 13:54
autor: mivhal_f
1) chodzi o świece do podgrzewania komór spalania
2) po to by latwiej uruchomic samochod, wiem ze dopiero w niskich temp podgrzewaja ale ja chcialbym wczesniej, ponoc to pomaga to raz a po drugie nie zapala mi sie kontrolka swiec i musze sluchac przekaznika a jak zrobie reczne grzanie to bede wiedzial ze mam juz podgrzane.
: śr wrz 03, 2008 15:07
autor: grego51
No własnie ludzie powiedzcie powiedzcie jak jest z tym grzaniem świec. Na forum piszecie, ze świece wogóle nie żarza sie w tem powyżej 5 stopni C a jak z z 3 mechanikami ostatnio gadałem to mówili że to bzdura jakaś a jeden stwierdził że kontrolka zazenia sie świec świeci jedynie przez sekunde dlatego ze nowoczesne świece potrafią sie zagrzać w tak krótkim czasie. Raczej skłaniam sie do waszej wersji bo większośc z Was TDI zna na pamiec a mechaniur to zazwyczaj zna sie na wszystkim i na niczym.
: śr wrz 03, 2008 15:25
autor: twardy
dobre
najprościej sprawdz sobie sam miernikiem albo nawet dwa kabelki i żarówka 12V a mechanicy tak jak napisałes często znaja sie na wszystkim i na wszystkich markach to w teorii a w praktyce to zgaduja .
: śr wrz 03, 2008 16:07
autor: damcio151
mivhal_f pisze:po to by latwiej uruchomic samochod
dobrze ustawiony kąt wtrysku, układ paliwowy wolny od pęcherzyków powietrza , sprawne czujniki temp. i musi dobrze odpalać bez świec
co do włącznika to wystarczy dać + z włącznika na przekaźnik ...
mivhal_f pisze:nie zapala mi sie kontrolka swiec
musi mignąć ... pewnie masz spaloną żarówkę
mivhal_f pisze:musze sluchac przekaznika
i co słyszysz go

popieram słowa
twardego ... najlepiej samemu sprawdzić czy grzeją
: śr wrz 03, 2008 16:35
autor: mivhal_f
kontrolka swiec tylko mignie i tyle, przekaźnik slysze...
damcio151 pisze:co do włącznika to wystarczy dać + z włącznika na przekaźnik ...
tylko na który kabelek dac trzeba ten plus by niczego nie zespuc??tylko oto prosze
: śr wrz 03, 2008 16:46
autor: damcio151
mivhal_f pisze:kontrolka swiec tylko mignie i tyle
i tak ma być
mivhal_f pisze:tylko na który kabelek dac trzeba ten plus by niczego nie zespuc??tylko oto prosze
masz na przekaźniku od świec schemat

chodzi to by podpiąć plus na załączenie przekaźnika
jak nie masz schematu to rozbierz przekaźnik i zobacz które piny są od elektromagnesu ... elektryk sobie z tym poradzić nie umie

: śr wrz 03, 2008 17:09
autor: mivhal_f
mam schemat tylko nie pasuja mi oznaczenia przewodow dot wtyczki...to bedzie którys z kabelkow od wtyczki czy pozostale kable tylko brac pod uwage??
: śr wrz 03, 2008 17:09
autor: BeBe_1
mivhal_f pisze:Dzisiaj próbowałem z elektrykiem wykonac instalacje pod ręczne grzanie świec ale niestety z pomocą schematu z ksiażki typu sam naprawiam nie udalo nam sie tego wykonac.
Teraz może nie hulać.
damcio151 pisze:po drugie - po co
Jak przy takich temperaturach masz problem z uruchomieniem to manualne grzanie świec niewiele pomoże.
: śr wrz 03, 2008 17:17
autor: damcio151
mivhal_f, jak pisałem, rozbierz go, sprawdź jakie piny są od elektromagnesu, zobacz na którym z tych pinów pojawia się + po odpięciu czujnika temp. i włączeniu zapłonu i wszystko
: śr wrz 03, 2008 17:19
autor: mivhal_f
aha dziekuje...sprobuje dzisiaj albo jutro
: śr wrz 03, 2008 17:20
autor: BeBe_1
Ale po co rozbierać sterowanie to te cieńsze piny w przekaźniku.
: śr wrz 03, 2008 17:21
autor: damcio151
BeBe_1 pisze:Ale po co rozbierać sterowanie to te cieńsze piny w przekaźniku.
nie pamiętam jakie tam są piny ... poza tym zawsze warto się upewnić