Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic

Post autor: JABcok20 » ndz sie 31, 2008 22:27

witam. czy warto wymieniac turbine k14 na mocniejsza zwlaszcza że moja nie ma luzu na wirniku. ale bierze troche oleju odma. nawierciłem troche otworów w filtrze powietrza bo jest mniejszy od tych w td intercoolerze( mam ten silnik w mk1) ale w odmie i tak jest troszke oleju?
jeszcze pytanko: czy te boost piny z allegro sa coś warte? nie wycieraja sie?

czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik? bo czytajac osiagi innych, że srednie spalani to 5,5 to raczej podejrzanie nisko. dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.

czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa? czy za duża ilość paliwa coś szkodzi albo odwrotnie??

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 22:29 ]
czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td). może przerobic pin na tokarce? zrobić głębszą wnękę?
Ostatnio zmieniony ndz sie 31, 2008 22:30 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic

Post autor: PiTTer99 » pn wrz 01, 2008 01:17

JABcok20 pisze: dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
0,5litra na 100km , to nie zdziw sie jak silnik Ci sie rozbiegnie..... Najpierw sprawdz cisnienia w cylindrach , jezeli bedzie ok to znaczy ze przez turbo wymiata Ci tyle oleju u jest faktycznie do wymiany, co do wielkosci turbo to k24 ma swoje wady i zalety , podstawowa wada to z racji gabarytow ma dosc duza bezwladnosc na niskich obrotach i wolniej od k14 robi cisnienie , za to mozna wiecej z niej wycisnac.


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn wrz 01, 2008 06:09

JABcok20 pisze:witam. czy warto wymieniac turbine k14 na mocniejsza zwlaszcza że moja nie ma luzu na wirniku.
zależy k14 szybciej sie rozkręca ale większe turbo da większe ciśnienie na wyższych obrotach - zależy od Ciebie jak chcesz jeżdzić .
JABcok20 pisze:jeszcze pytanko: czy te boost piny z allegro sa coś warte? nie wycieraja sie?
nie sprawdzałem ale myślę że nie powinny.
JABcok20 pisze:czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik
troche dużo :crazy: ale jak masz cięęężką noge to jest prawdopodobne :chytry:
JABcok20 pisze:dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
albo Twój silnik wymaga już remontu albo żle napisałeś :chytry:
JABcok20 pisze:czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa? czy za duża ilość paliwa coś szkodzi albo odwrotnie??
biały dym :goof: za mało paliwa to auto będzie słabo jeżdzić a za dużo paliwa i mało powietrza to czarny dym - szkodliwe np za duża dawka wypala tłoki itp.
JABcok20 pisze:czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td).
po co na wiekszej ilości powietrza nie pojedziesz trzeba podlać paliwa i podkręcisz z głowa turbo.
Zacznij od założenia wskażnika doładowania -powodzenia w modach.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 01, 2008 06:47

z tym dolewaniem oczywiscie ze sie pomylilem:) dolewam 0,5 na 1000 km. przepraszam za pomylke i zamieszanie



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn wrz 01, 2008 09:35

JABcok20 pisze: 0,5 na 1000 km.
to też nie mało od wymiany do wymiany jakieś ponad 3 litry :crazy:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 01, 2008 18:30

właśnie dostałem odpoweidz od jednego z kupujących te pin boosty na allegro, cytuje"silnik dostal obrotow i rozwalilo caly rozrząd" :/ hm nie wiem sam co mam myśleć ???



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn wrz 01, 2008 19:04

IMHO bzdura


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn wrz 01, 2008 19:49

JABcok20 pisze:"silnik dostal obrotow i rozwalilo caly rozrząd"
to trzeba bylo najpierw rozrzad zrobic, te silniki seryjnie jezdza na takich boots pinach, wiec nie moga im szkodzic
JABcok20 pisze:czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik? bo czytajac osiagi innych, że srednie spalani to 5,5 to raczej podejrzanie nisko. dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
mam takie fele jak Ty i wiecej jak 6,0 mi nie pali, a jak spokojnie jezdze to i w 5,0 sie zmieszcze, zdrowy silnik nie powinien wziasc wiecej jak 1.0 litr od wymiany do wymiany
JABcok20 pisze:czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td). może przerobic pin na tokarce? zrobić głębszą wnękę?
raczej nie, na samym powietrzu nie pojedzie

Tak glosno mysle, moze Ci duzo palic :-k , wlasnie, przez boots pina, silnik ma mniej mocy i bardziej go cisniesz, dluzej trzymasz na nizszych biegach. Na forum pare osób pisalo, ze po zrobieniu modow spalanie nieznacznie spadlo, w dieslu ekonomiczna jazda polega na odpowiednim wykorzystaniu momentu obrotowego, a im go wiecej tym lepiej :okej:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn wrz 01, 2008 20:13

Witam kolegów ,ja robię i sprzedaje te bost piny na alegro i w moim 1,9 TD już 8 tys km siedzi pin dokładnie taki jaki oferuje ,ręczę że po tym przebiegu niema najmniejszego zużycia (wycierania )pina .Jako że posiadam tokarkę zdecydowałem zrobić taki pin dla siebie .Po przejechaniu tych 8 tysięcy postanowiłem sprawdzić jak wyglada ,jako że oględziny wypadły pozytywnie tzn. niewykazały najmniejszych śladów zużycia w miejscu gdzie bolec w pompie "rysuje" pina, sprzedaje je ze spokojnym sumieniem i myślę że za umiarkowane pieniądze...co do tego że cytuję"silnik dostal obrotow i rozwalilo caly rozrząd" to napiszę dużymi literami i myślę że mądrzy koledzy się pod tym podpiszą ZMIANA BOST PINA JEST POWROTEM DO PIERWOTNEJ BUDOWY POMPY Z LDA i nie jest w stanie zaszkodzić silnikowi ...jak ktoś grzebie przy pompie i zwiekrza dawkę paliwa bez opamietania to potem może mieć pretensję tylko do siebie że mu sie silnik "rozbiegał"i rozwaliło rozrząd ...sama zmiana bost pina (jak dla mnie)daje zadowalające efekty a jak komuś to niewystarczy i jeszcze kręci nieumiejetnie dawkę paliwa na pompie ...no cóż robi to na własne ryzyko.co do spalania to potwierdzam: silnika nietrzeba już tak cisnąć bo jest elastyczniejszy po zmianie pina a że korci to wiadomo ...ja jezdze spokojnie i spalanie nieznacznie(ok 0.5l) spadło ,dawka w pompie nieruszana ,turbina pompuje fabryczne 0,8 bara ,żadnego kopcenia nie ma(prucz tego co musi być jak sie daje w palnik)a tu moja rozmowa na gg z zadowolonym kolegą którego poprosiłem o opisanie wrażeń po wymianie pina mam nadzieję że niebędzie miał mi za złe że ujawniam jego nr gg.bo tylko opisuje efekty zmiany pina 12:57:38 kupił pina (GG# 9513210)
witam
12:57:46 kupił pina (GG# 9513210)
boost pin juz zalozony
12:57:56 kupił pina (GG# 9513210)
mial Pan racje nic nie kompci jest tak jak bylo 16:28:01 kupił pina (GG# 9513210)
moc czuc
16:28:07 kupił pina (GG# 9513210)
wgniata w fotel
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 20:54 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn wrz 01, 2008 22:18

munior, hartujesz piny ??



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 01, 2008 22:39

hm. moze przesadziłem wział jakies 0,4 na 1500km. ale ja czasami butuje ile wlezie. dodałem intercooler z rur pcv:) coś to dało ale myślę że na trasie bardziej odczuwam. hm myślę, że to odma zaciąga ten olej. bo sprawdzam czasami i znajduje sie olej w odmie po jej czyszczeniu. myslałem, że jak nawierce obudowe filtra to zlikwiduje ten problem( filtr mniejszy niż w seryjnych TDic). więc zrobiłem z 10 dziurek fi 8 ale troche i tak zaciaga. Ale to chyba od ciśnięcia mu ile fabryka dała:P



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn wrz 01, 2008 23:11

JABcok20 pisze:Ale to chyba od ciśnięcia mu ile fabryka dała:P
No teraz to sie nie dziwie, ze tyle pali :helm:
W odmie chyba zawsze bedzie troche oleju, moze to uszczelniacze na zaworach, nie kopci z wlewu oleju?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 01, 2008 23:15

kopci? to znaczy nie, ale daje mala kompresje, ale bagnet nic



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn wrz 01, 2008 23:19

JABcok20 pisze:ale daje mala kompresje
co masz na mysli?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości