Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic
witam. czy warto wymieniac turbine k14 na mocniejsza zwlaszcza że moja nie ma luzu na wirniku. ale bierze troche oleju odma. nawierciłem troche otworów w filtrze powietrza bo jest mniejszy od tych w td intercoolerze( mam ten silnik w mk1) ale w odmie i tak jest troszke oleju?
jeszcze pytanko: czy te boost piny z allegro sa coś warte? nie wycieraja sie?
czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik? bo czytajac osiagi innych, że srednie spalani to 5,5 to raczej podejrzanie nisko. dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa? czy za duża ilość paliwa coś szkodzi albo odwrotnie??
[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 22:29 ]
czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td). może przerobic pin na tokarce? zrobić głębszą wnękę?
jeszcze pytanko: czy te boost piny z allegro sa coś warte? nie wycieraja sie?
czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik? bo czytajac osiagi innych, że srednie spalani to 5,5 to raczej podejrzanie nisko. dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa? czy za duża ilość paliwa coś szkodzi albo odwrotnie??
[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 22:29 ]
czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td). może przerobic pin na tokarce? zrobić głębszą wnękę?
Ostatnio zmieniony ndz sie 31, 2008 22:30 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic
0,5litra na 100km , to nie zdziw sie jak silnik Ci sie rozbiegnie..... Najpierw sprawdz cisnienia w cylindrach , jezeli bedzie ok to znaczy ze przez turbo wymiata Ci tyle oleju u jest faktycznie do wymiany, co do wielkosci turbo to k24 ma swoje wady i zalety , podstawowa wada to z racji gabarytow ma dosc duza bezwladnosc na niskich obrotach i wolniej od k14 robi cisnienie , za to mozna wiecej z niej wycisnac.JABcok20 pisze: dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
zależy k14 szybciej sie rozkręca ale większe turbo da większe ciśnienie na wyższych obrotach - zależy od Ciebie jak chcesz jeżdzić .JABcok20 pisze:witam. czy warto wymieniac turbine k14 na mocniejsza zwlaszcza że moja nie ma luzu na wirniku.
nie sprawdzałem ale myślę że nie powinny.JABcok20 pisze:jeszcze pytanko: czy te boost piny z allegro sa coś warte? nie wycieraja sie?
troche dużoJABcok20 pisze:czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik


albo Twój silnik wymaga już remontu albo żle napisałeśJABcok20 pisze:dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.

biały dymJABcok20 pisze:czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa? czy za duża ilość paliwa coś szkodzi albo odwrotnie??

po co na wiekszej ilości powietrza nie pojedziesz trzeba podlać paliwa i podkręcisz z głowa turbo.JABcok20 pisze:czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td).
Zacznij od założenia wskażnika doładowania -powodzenia w modach.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
to trzeba bylo najpierw rozrzad zrobic, te silniki seryjnie jezdza na takich boots pinach, wiec nie moga im szkodzicJABcok20 pisze:"silnik dostal obrotow i rozwalilo caly rozrząd"
mam takie fele jak Ty i wiecej jak 6,0 mi nie pali, a jak spokojnie jezdze to i w 5,0 sie zmieszcze, zdrowy silnik nie powinien wziasc wiecej jak 1.0 litr od wymiany do wymianyJABcok20 pisze:czy spalanie ok 7,5 litra na oponkach 195 fele 15" i ciezkiej nodze to dobry wynik? bo czytajac osiagi innych, że srednie spalani to 5,5 to raczej podejrzanie nisko. dodam, że moj silnik jest w stanie raczej dobrym 0,5 litra na oleju na jakies 100km może więcej.
raczej nie, na samym powietrzu nie pojedzieJABcok20 pisze:czy jest sens podkrecenia turbiny bez stosowania boost pina( u mnie jest ala 1.9td). może przerobic pin na tokarce? zrobić głębszą wnękę?
Tak glosno mysle, moze Ci duzo palic


- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Witam kolegów ,ja robię i sprzedaje te bost piny na alegro i w moim 1,9 TD już 8 tys km siedzi pin dokładnie taki jaki oferuje ,ręczę że po tym przebiegu niema najmniejszego zużycia (wycierania )pina .Jako że posiadam tokarkę zdecydowałem zrobić taki pin dla siebie .Po przejechaniu tych 8 tysięcy postanowiłem sprawdzić jak wyglada ,jako że oględziny wypadły pozytywnie tzn. niewykazały najmniejszych śladów zużycia w miejscu gdzie bolec w pompie "rysuje" pina, sprzedaje je ze spokojnym sumieniem i myślę że za umiarkowane pieniądze...co do tego że cytuję"silnik dostal obrotow i rozwalilo caly rozrząd" to napiszę dużymi literami i myślę że mądrzy koledzy się pod tym podpiszą ZMIANA BOST PINA JEST POWROTEM DO PIERWOTNEJ BUDOWY POMPY Z LDA i nie jest w stanie zaszkodzić silnikowi ...jak ktoś grzebie przy pompie i zwiekrza dawkę paliwa bez opamietania to potem może mieć pretensję tylko do siebie że mu sie silnik "rozbiegał"i rozwaliło rozrząd ...sama zmiana bost pina (jak dla mnie)daje zadowalające efekty a jak komuś to niewystarczy i jeszcze kręci nieumiejetnie dawkę paliwa na pompie ...no cóż robi to na własne ryzyko.co do spalania to potwierdzam: silnika nietrzeba już tak cisnąć bo jest elastyczniejszy po zmianie pina a że korci to wiadomo ...ja jezdze spokojnie i spalanie nieznacznie(ok 0.5l) spadło ,dawka w pompie nieruszana ,turbina pompuje fabryczne 0,8 bara ,żadnego kopcenia nie ma(prucz tego co musi być jak sie daje w palnik)a tu moja rozmowa na gg z zadowolonym kolegą którego poprosiłem o opisanie wrażeń po wymianie pina mam nadzieję że niebędzie miał mi za złe że ujawniam jego nr gg.bo tylko opisuje efekty zmiany pina 12:57:38 kupił pina (GG# 9513210)
witam
12:57:46 kupił pina (GG# 9513210)
boost pin juz zalozony
12:57:56 kupił pina (GG# 9513210)
mial Pan racje nic nie kompci jest tak jak bylo 16:28:01 kupił pina (GG# 9513210)
moc czuc
16:28:07 kupił pina (GG# 9513210)
wgniata w fotel
witam
12:57:46 kupił pina (GG# 9513210)
boost pin juz zalozony
12:57:56 kupił pina (GG# 9513210)
mial Pan racje nic nie kompci jest tak jak bylo 16:28:01 kupił pina (GG# 9513210)
moc czuc
16:28:07 kupił pina (GG# 9513210)
wgniata w fotel
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 20:54 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
hm. moze przesadziłem wział jakies 0,4 na 1500km. ale ja czasami butuje ile wlezie. dodałem intercooler z rur pcv:) coś to dało ale myślę że na trasie bardziej odczuwam. hm myślę, że to odma zaciąga ten olej. bo sprawdzam czasami i znajduje sie olej w odmie po jej czyszczeniu. myslałem, że jak nawierce obudowe filtra to zlikwiduje ten problem( filtr mniejszy niż w seryjnych TDic). więc zrobiłem z 10 dziurek fi 8 ale troche i tak zaciaga. Ale to chyba od ciśnięcia mu ile fabryka dała:P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości