Strona 1 z 1
Najpierw odpalał ciezko a teraz wogole
: ndz sie 31, 2008 12:34
autor: donkuralesko
witam
moj problem ukazuje sie tym ze golfik napierw odpalał bardzo ciezko (tak jak by mu sie juz nie chciało) potem jesli chciałem pojezdzic musiałem wołac kolegow i trzeba było pchac byka (na pych) bo inaczej nie odpalał. wymeniłem świece zarowe jak mi sasiad
polecił
ale nic to nie daje. ostatnio miałem jakis syf w baku co doprowadziło do zapchania filtra paliwa, wtedy moj madry kolega sciagnoł filtr i linke od paliwa prosto od baku podłaczył wprost do pompy paliwowej, co zaskutkowało zablokowaniem sie jakiegos syfu tuz przy popmie lecz w środku popmpy nie znalazłem zadnego syfu zapchały sie tylko linki(jak na moje oko) lecz nie jestem pewien na 100 % czy pompa nie jest przypchana. jak zdjagnozowac co go boli ?? moze mi ktos pomoc ? czekam na jakies konkrety
: ndz sie 31, 2008 16:23
autor: tede TD
donkuralesko, zapowietrzony układ,pompa wtryskowa,słaba kompresja
: ndz sie 31, 2008 22:44
autor: donkuralesko
: pn wrz 01, 2008 01:20
autor: PiTTer99
to odpowietrz dobrze wszystko po kolei wraz z pompa , zobacz czy podaje paliwo na wtryski , wykrec wtryski z glowicy, podlacz do przewodow i zobacz jak rozpylaja, czy nie leja.
: pn wrz 01, 2008 19:58
autor: anaba255
donkuralesko pisze:ale nic to nie daje. ostatnio miałem jakis syf w baku co doprowadziło do zapchania filtra paliwa
W baku tez jest filtr, wogule dobrze by bylo caly bak wyczyscic, zwlaszcza przed zima.
Zobacz czy dochodzi prad do elektrozaworu na pompie, czy dziala elektrozawor, jak dostanie prad powinno byc slychac cykniecie.
: wt wrz 02, 2008 09:01
autor: donkuralesko
własnie ostatnio czysciłem bak wraz z całymi przewodami paliwowymi i z tego co patrzyłem(widziałem) filtr tez jest w porzadku. prad dochodzi napewno, ale pompe mam prawdopodobnie zapchana jakims syfem (to co pisałem w/n).
a co polecacie regeneracje pompy czy kupic jakos uzywke ??
i ile moze kosztowac na wasze "oko" regeneracja , bo uzywka wacha sie od 100 zł do ok.250 zl
: wt wrz 02, 2008 09:27
autor: anaba255
donkuralesko pisze:i ile moze kosztowac na wasze "oko" regeneracja , bo uzywka wacha sie od 100 zł do ok.250 zl
jakis czas temu placilem 260 zl za regeneracje, kupujac uzywana tez nie wiadomo na co sie trafi
: śr wrz 03, 2008 13:55
autor: donkuralesko
anaba255 pisze:donkuralesko pisze:i ile moze kosztowac na wasze "oko" regeneracja , bo uzywka wacha sie od 100 zł do ok.250 zl
jakis czas temu placilem 260 zl za regeneracje, kupujac uzywana tez nie wiadomo na co sie trafi
anaba255 pisze:jakis czas temu placilem 260 zl za regeneracje, kupujac uzywana tez nie wiadomo na co sie trafi
i w sumie tu racja. tylko ze u mnie w miescie bardzo mało pompiarzy(a przeciez nie oddam auta do jakiegos partacza zeby prowizorycznie zrobił,a GOLFINA pojezdzi miesiac i znow padnie) . szukajac po necie znalazłem tylko 1. teraz wypadało by zadzwonic i sie popytac. jesli miał bym cene 260 zl za regeneracje oczywsicie ze wolał bym zregenerowac. (ale z tego co wiem w nissan sunny 2,0 D . regeneracja pompy kosztuje ok.550zł zeby sie nie okazało ze ja tez tyle bede musiał zapłacic bo wtedy juz bede wolał uzywke).
a jeśli sam sciagne pompe , a potem włoze ja ale juz naprawiona to odpali mi autko bez problemu czy trzeba bedzie kombinowac jeszcze cos ?? bo słyszałem ze cos tam jeszcze trzeba ustawic ... zapłon ?
: śr wrz 03, 2008 14:21
autor: PiTTer99
Jaki zaplon?? w dieslu ??
, ustawiasz kat poczatku wtrysku pompy. Czyli ustawiasz pompe ,aby ta podawala paliwo na wtryski wtedy co potrzeba. W takim przypadku bedziesz potrzebowal czujnik zegarowy i przejsciowke , no i oczywiscie troche pracy.
Po wyjeciu pompy i wlozeniu naprawionej , lub innej , masz do ustawienia caly rozrzad + poczatek wtrysku pompy.
Podejrzewam ze na forum ktos juz opisal czynnosc ustawiania pompy.
Na Twoim miejscu podjechalbym na jakis szrot , kupil pompe uzywana , jeszcze mozna trafic pompki ww b dobrym stanie z pomalowanymi regulatorami , do ktorych jeszcze nikt poza pracownikami w fabryce boscha nie zagladal. A jak cos bedzie nie halo to na jednej mozesz sie przechustac w autku , a druga oddajesz pompiarzowi na stół.
: śr wrz 03, 2008 17:38
autor: anaba255
donkuralesko pisze:a jeśli sam sciagne pompe , a potem włoze ja ale juz naprawiona to odpali mi autko bez problemu czy trzeba bedzie kombinowac jeszcze cos ?? bo słyszałem ze cos tam jeszcze trzeba ustawic ... zapłon ?
Przed wyciagnieciem zrob znak na pompie i obudowie do ktorej przykrecasz, przy wkladaniu bedziesz mial punkt odniesienia, ale zeby ustawic porzadnie trzeba zrobic tak jak napisal
PiTTer99,
: sob wrz 06, 2008 09:53
autor: donkuralesko
a czy jesli nigy nie miałem praktyki w sciaganiu pompy ani w rozkrecaniu czesci mechancznych , moge ja sciagnac bez uszkodzenia czegos ? poprostu nawet nie wiem jak rozkrecic rozrzad a co dopiero reszte . nie lepej oddac do mechaniora ? poprostu boje sie ze rozkrece i juz go nie skrece w całosci tak zeby jezdził:(
: sob wrz 06, 2008 14:15
autor: PiTTer99
Jak nie chcesz nic zepsuc i nie masz doswiadczenia z mechanika , to sie lepiej nie dotykaj i oddaj do mechanika ew pompiarza.
A jesli czujesz chec i moc aby sie czegos nauczyc , to zakup sobie ksiazke typu "sam naprawiam" do golfa/jetty mkII diesel , ew sciagnij z netu ,i tam masz wszystko jak na tacy.
Potrzebujesz wtedy kilka kluczy i jak juz pisalem wyzej , czujnik zegarowy z przekladka do ustawiania poczatku tloczenia.
: ndz wrz 07, 2008 16:13
autor: anaba255
PiTTer99 pisze:A jesli czujesz chec i moc aby sie czegos nauczyc , to zakup sobie ksiazke typu "sam naprawiam" do golfa/jetty mkII diesel , ew sciagnij z netu ,i tam masz wszystko jak na tacy.
a ksiazka jest na forom
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=38234