Strona 1 z 1
Bierze olej i leci czarny dym
: ndz sie 31, 2008 12:11
autor: Kubotek25
Witam mam problem tego typu ze zaczął lecieć mi czarny dym z rury wydechowej wcześniej objawiało się to przy zmianie biegu i mocniejszym przyciśnięciu gazu teraz dym leci regularnie , średnio bierze mi olej jakiś litr na 15 tyś km , byłem w warsztacie powiedziano mi ze albo uszczelniacze albo pierścienie , z kolei ktoś mówił mi ze mogą to być wtryski , golf ma przejechane 90 tyś km nie miał wymienianego jeszcze rozrządu a i na dolnej osłonie od silnika widać wyciek oleju , bardzo bym prosił o jakiś info. jak się do tego ustosunkować i na co ewentualnie się mam przygotować ( chodzi o naprawę ) Pozdrawiam
: ndz sie 31, 2008 20:03
autor: bora gdz
po co 2 takie same posty???
: ndz sie 31, 2008 22:28
autor: diaz34
prawdopodobnie nieszczelny dolot...
: czw wrz 04, 2008 00:03
autor: Kubotek25
diaz34 pisze:prawdopodobnie nieszczelny dolot...
a z turbiną też moze się coś dziać ? mocy nie traci jeździ tak samo tylko kłęby czarnego dymu lecą , moze jakiś czujnik nie wiem jak siadają wtryski to jak się to objawia ?
: ndz wrz 07, 2008 13:29
autor: Sindbad
a turbina działa ???
Re: Bierze olej i leci czarny dym
: ndz wrz 07, 2008 17:09
autor: doggie
Kubotek25 pisze:Witam mam problem tego typu ze zaczął lecieć mi czarny dym z rury wydechowej wcześniej objawiało się to przy zmianie biegu i mocniejszym przyciśnięciu gazu teraz dym leci regularnie , średnio bierze mi olej jakiś litr na 15 tyś km , byłem w warsztacie powiedziano mi ze albo uszczelniacze albo pierścienie , z kolei ktoś mówił mi ze mogą to być wtryski , golf ma przejechane 90 tyś km nie miał wymienianego jeszcze rozrządu a i na dolnej osłonie od silnika widać wyciek oleju , bardzo bym prosił o jakiś info. jak się do tego ustosunkować i na co ewentualnie się mam przygotować ( chodzi o naprawę ) Pozdrawiam
A przed "dymieniem" nie brał wcale oleju

??? Sprawdzałeś to??? A jaki styl jazdy uprawiasz? Jak mnie pytali w ASO ile bierze oleju mój MK5, to po usłyszeniu odpowiedzi, że wcale lub 100-200 ml od wymiany do wymiany, to byli zszokowani że tak mało, bo rzadko zdarzają się egzemplarze TDI na pompowtryskach które wcale nie biorą oleju , co prawda nie jeżdżę z pedałem w podłodze ale dziadkowego stylu też nie uprawiam (zakres od 90 do 140 km/h) . Nawet gdyby brał ci 1 litr oleju to na pewno nie dymiłby cały czas a jeżeli już, to wtedy lubią poddymić trochę na niebiesko, uszczelniacze?! - proponuję zmień serwis ASO, rozrząd wymienia się w MK5 TDI PD co 120.000 km i nie ma raczej przypadków wcześniejszego jego zerwania, raczej masz jakieś nieszczelności silnika, skoro widzisz olej pod dolną pokrywą, a jeżeli zostawiasz plamę na parkingu to na pewno gubisz olej. Jak się do tego ustosunkować? - 1/ sprawdź szczelności w dolocie, 2/ sprawdź szczelność silnika pod kątem wycieków oleju. Tali przebieg jak mówisz - 90.000 km - to zupełnie nic na ten silnik. Pozdrawiam
[ Dodano: 07 Wrz 2008 17:11 ]
Kubotek25 pisze:
a z turbiną też moze się coś dziać ? mocy nie traci jeździ tak samo tylko kłęby czarnego dymu lecą , moze jakiś czujnik nie wiem jak siadają wtryski to jak się to objawia ?
powtarzam - litro oleju na 15.000 km nie powoduje czarnych kłębów
a pierwsza i podstawowa rzecz, którą powinieneś zrobić to podpiąć autko pod VAG-a