Strona 1 z 1

Olej na membramie od LDA (boost pin). Może byc?

: pt sie 29, 2008 19:21
autor: MaxsteRR
Witam.

Dzisiaj przy zmianie boost pina na ten od 1.6TD zauważyłem, że po zdjęciu pokrywki od LDA na membranie jest dość sporo oleju. Zmieniłem pin, wszystko poskładałem po czym pojechałem, aby sprawdzić czy coś się zmieniło. Po powrocie zajrzałem ponownie pod tą pokrywkę i znowu pojawił się tam olej. Może tak być czy to objaw "puszczającej" turbiny?

: pt sie 29, 2008 20:49
autor: andrew.zbyrko
najlepiej sprawdzić ściągajac wąż od turbiny ile jest oleju, ew luzy na wirniku
Troszke oleju może być, a jak od wymiany do wymiany nie dolewasz oleju, to sie nie przejmuj

: pt sie 29, 2008 20:51
autor: Lukas-182
MaxsteRR pisze:Witam.

Dzisiaj przy zmianie boost pina na ten od 1.6TD zauważyłem, że po zdjęciu pokrywki od LDA na membranie jest dość sporo oleju. Zmieniłem pin, wszystko poskładałem po czym pojechałem, aby sprawdzić czy coś się zmieniło. Po powrocie zajrzałem ponownie pod tą pokrywkę i znowu pojawił się tam olej. Może tak być czy to objaw "puszczającej" turbiny?
Uuuu, prawdopodobnie turbo już prosi się o regenerację lub wymianę, napisz ile tego oleju tam jest, pływa czy tylko ślad po oleju ??

Napiszę ci, że ja u siebie często zaglądam do LDA i oleju nie mam...Tylko, że turbo mam po regeneracji...

: pt sie 29, 2008 20:58
autor: MaxsteRR
Lukas-182 pisze:
MaxsteRR pisze:Witam.

Dzisiaj przy zmianie boost pina na ten od 1.6TD zauważyłem, że po zdjęciu pokrywki od LDA na membranie jest dość sporo oleju. Zmieniłem pin, wszystko poskładałem po czym pojechałem, aby sprawdzić czy coś się zmieniło. Po powrocie zajrzałem ponownie pod tą pokrywkę i znowu pojawił się tam olej. Może tak być czy to objaw "puszczającej" turbiny?
Uuuu, prawdopodobnie turbo już prosi się o regenerację lub wymianę, napisz ile tego oleju tam jest, pływa czy tylko ślad po oleju ??

Napiszę ci, że ja u siebie często zaglądam do LDA i oleju nie mam...Tylko, że turbo mam po regeneracji...
Dość sporo tego oleju było. Po wyczyszczeniu przejechałem 2 km i znowu były ślady oleju. Nie wylewał się ale był.

Trubina jest po regeneracji, Poprzedni właściciel ja regenerował. Kupiłem golfa przez komis ale skontaktowałem się ze sprzedajacym i dosle mi na nia gwarancję więc chyba aż tak źle nie będzie :)

[ Dodano: 29 Sie 2008 21:01 ]
andrew.zbyrko pisze:najlepiej sprawdzić ściągajac wąż od turbiny ile jest oleju, ew luzy na wirniku
Troszke oleju może być, a jak od wymiany do wymiany nie dolewasz oleju, to sie nie przejmuj
No właśnie dolewam olej i to sporo. Obawiałem się, ze to pierscienie bo turbina miesiąc temu była regenerowana. Ale coraz bardziej jestem przekonany że to turbina, bo luz na wirniku też ma.

: pt sie 29, 2008 21:24
autor: andrew.zbyrko
MaxsteRR pisze:No właśnie dolewam olej i to sporo. Obawiałem się, ze to pierscienie bo turbina miesiąc temu była regenerowana. Ale coraz bardziej jestem przekonany że to turbina, bo luz na wirniku też ma.
Regeneracja turbiny czasami się nie udaje, zwłaszcza jak specowi "wydaje się że wie co robi"

: pt sie 29, 2008 22:03
autor: Lukas-182
MaxsteRR pisze:Dość sporo tego oleju było. Po wyczyszczeniu przejechałem 2 km i znowu były ślady oleju. Nie wylewał się ale był.

Trubina jest po regeneracji, Poprzedni właściciel ja regenerował. Kupiłem golfa przez komis ale skontaktowałem się ze sprzedajacym i dosle mi na nia gwarancję więc chyba aż tak źle nie będzie :)
Dość szybko ci się zbiera tam olej, coś mi się wydaję, że turbo nie zostało profesjonalnie zregenerowane...Moje turbo regenerowałem ponad 1,5 roku temu i jak dotąd luz wirnika tak jak świeżo po regeneracji. Duży masz luz na boki, może mieć odchył od osi o około 1mm, jak ma dużo więcej to jest źle, a jak luz w osi poziomej, tej wzdłuż wirnika, możesz pchać i wyciągać wirnik, jesli tak to jest bardzo źle, tego luzu nie ma prawa być !!

Zdejmij wąż od filtra powietrza, dokładnie przeczyść rurę, obudowę filtra i stronę sprężającą turbiny z oleju, załóż, zrób rundę, dobrze wkręcaj auto, tak by turbo porządnie pompowało, i ponownie zdejmij rurę, jak będzie dużo oleju to turbo do regeneracji...padnięte uszczelniacze olejowe w turbinie...
MaxsteRR pisze:No właśnie dolewam olej i to sporo.
Dużo tego oleju dolewasz ?? Niby norma wskazuję, że na 1000km maks 100ml oleju, jeśli więcej bierze to silnik kwalifikuję się do remontu...

Ja po zeszło rocznym remoncie między wymianami nie dolewam nic oleju :grin:

: pt sie 29, 2008 22:57
autor: MaxsteRR
Lukas-182 pisze:Duży masz luz na boki, może mieć odchył od osi o około 1mm, jak ma dużo więcej to jest źle, a jak luz w osi poziomej, tej wzdłuż wirnika, możesz pchać i wyciągać wirnik, jesli tak to jest bardzo źle, tego luzu nie ma prawa być !!
Wirnik sprawdzałem tylko ruszając go góra - dół. Wtedy rusza się dość sporo a czasami słychać nawet delikatne stuknięcie jak by coś przeskoczyło lub uderzyło o coś delikatnie.
Lukas-182 pisze:Zdejmij wąż od filtra powietrza, dokładnie przeczyść rurę, obudowę filtra i stronę sprężającą turbiny z oleju, załóż, zrób rundę, dobrze wkręcaj auto, tak by turbo porządnie pompowało, i ponownie zdejmij rurę, jak będzie dużo oleju to turbo do regeneracji...padnięte uszczelniacze olejowe w turbinie...

Dużo tego oleju dolewasz ?? Niby norma wskazuję, że na 1000km maks 100ml oleju, jeśli więcej bierze to silnik kwalifikuję się do remontu...
Ślady oleju w wężu do filtra też są, w odmie była mała kałuża oleju... Jak jeżdżę do 3 000 obr./min oleju nie bierze aż tak dużo. A wkręcając go częściej na wyższe obroty potrafi wziąć 500 ml na 1000 km ale nie kopci. :crazy: :grrr: . Gość zmieniał w nim uszczelniacze zaworowe ale tylko 3 szt. bo powiedziano mu, że reszta jest dobra :rotfl: więc i uszczelniacze będę musiał wymienic.

: pt sie 29, 2008 23:56
autor: Lukas-182
MaxsteRR pisze:A wkręcając go częściej na wyższe obroty potrafi wziąć 500 ml na 1000 km ale nie kopci
Stawiałbym na turbo, po ono dopiero daje znać w wyższych partiach obrotów i wtedy może ciągnąć więcej oleju, a nie kopci choć ciut na biało, podczas jazdy tego nie widać za bardzo, bo może pierścienie siadają... Ja jak miałem padnięte uszczelniacze zaworów i pierścienie to chlał mi litr na 1000km :goof:
MaxsteRR pisze:Wtedy rusza się dość sporo a czasami słychać nawet delikatne stuknięcie jak by coś przeskoczyło lub uderzyło o coś delikatnie.
Hmmm, coś stuka...może łopatki wirnika ocierają o obudowę turbosprężarki, to bardzo źle, wskazuje na wyrobione łożyska wirnika, a to bardzo źle, widocznie spierniczyli łożyska :) podczas regeneracji