Strona 1 z 1
					
				problem z prądem na zaworze pompy wtryskowej
				: śr sie 27, 2008 18:55
				autor: rhchp
				auto Sharan rok 97, silnik AFN- a oto problem z odpalaniem.
Przekręcam stacyjkę słychać jak zawór na pompie (tyknie) i auto odpala a raz wogóle nie tyknie i auto nie odpala. Sprawdziłem raz jest prąd na przewodzie idącym do tego zaworu a raz nie ma prądu i klapa auto nie odpala. W tej sytuacji biorę przy włączonym zapłonie plus z akumulatora i przykładam do zaworka i silnik odpala. Nadmienie że zaworek jest sprawdzony i nowy, bezpieczniki oki, przewód od zaworka do pierwszej kostki tez oki. Już sam nie wiem co się dzieje. Może ktoś z was ma schematy instalacji elektrycznej do tego samochodu bo nie wiem gdzie  dalej od pierwszej kostki idzie ten przewód i z czym jest podłączony. Z góry dzięki za podpowiedzi. [/b]
			 
			
					
				
				: śr sie 27, 2008 19:30
				autor: ludzik21
				Nie wiem czy to to, ale mam takie coś:

Napewno to jest jakiś shemat do Scharana 1,9 TDi silnik AFN
Ale o szczegóły nie pytaj, bo ja się kompletnie nie znam 

 hehe
 
			 
			
					
				
				: śr sie 27, 2008 20:47
				autor: DAB
				witam  sprawdż imobilajzer......
			 
			
					
				
				: śr sie 27, 2008 21:39
				autor: DanWlo
				Kolego proponuje podmienić przekaźnik 109 jest on właśnie odpowiedzialny za sterowanie pompą, a powiedz czy w tym momencie w którym nie odpala ci autko zapala się kontrolka od świec żarowych czy nie, ja miałem taką samą sytuację i pomogła wymiana przekaźnika 109 mówiąc szczerze też zadawałem pytanie na forum parę dni temu na taki temat że raz auto nie odpala a raz odpala i ktoś podpowiedział że przekaźnik 109 jak powiedziałem w sklepie co potrzebuje gość mówił że jest to przekaźnik od sterownia pompą koszt 15 zł a autko jak nowe. Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw sie 28, 2008 11:48
				autor: rhchp
				kontrolka świec żarowych jak jest ciepły i nie odpala to czasmi na moment błysnie a czasem się wcale nie pojawia. A mam pytanie do Ciebie DanWlo gdzie znajduje się ten przekażnik 109. Dzieki z góry. Kolega na razie odpioł ten kabel do zaworka i puścił baipasa od kabla ze stacyjki i pali, ale jak co to bym sprawdził ten przekaźnik 109 ale nie wiem gdzie on jest.
			 
			
					
				
				: czw sie 28, 2008 15:53
				autor: DanWlo
				Kolego ten przekaźnik jest tak gdzie bezpieczniki i jest na nim napisane 109 przynajmniej tak jest u mnie w golfie tdi ale myślę że to nie wiele się różni. Wymień ten przewoźnik ty koszt tylko 15 zł a będziesz spał spokojnie a wydaję mi się że to na 95% będzie to. Pozdrawiam 
[ Dodano: 28 Sie 2008 15:56 ]
Jeszcze raz to samo bo tyle błędów się wkradło że sam mam problem z odczytaniem tego. 
 
Kolego ten przekaźnik jest tam gdzie bezpieczniki i jest na nim napisane 109 przynajmniej tak jest u mnie w golfie tdi ale myślę że to nie wiele się różni. Wymień ten przekaźnik to koszt tylko 15 zł a będziesz spał spokojnie a wydaję mi się że to na 95% będzie to. Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: czw sie 28, 2008 17:45
				autor: rhchp
				Dzięki bardzo i pozdrawiam. Sprawdzę i napiszę jaki był rezultat.
			 
			
					
				
				: czw sie 28, 2008 22:19
				autor: ludzik21
				Prosze bardzo tu masz rozkład bezpieczników i przekaźników dla Sharana AFN :

 
			 
			
					
				
				: czw sie 28, 2008 22:37
				autor: DanWlo
				Dźwinie troszkę opisany jest tutaj ten przekaźnik 109 jako transmisja danych nie wiem co to może oznaczyć w golfie jest on odpowiedzialny za pompę a tu transmisja danych ciekawe jakie dane przechodzą przez przekaźnik. 
A masz może kolego taki opis bezpieczników i przekaźników do golfa 3 tdi
			 
			
					
				
				: pt sie 29, 2008 10:36
				autor: ludzik21
				Mam tylko musisz mi podać dokładnie jaki masz typ silnika oraz rok produkcji auta 

 
			 
			
					
				
				: pt sie 29, 2008 14:09
				autor: zyggy
				DanWlo pisze:Dźwinie troszkę opisany jest tutaj ten przekaźnik 109 jako transmisja danych nie wiem co to może oznaczyć w golfie jest on odpowiedzialny za pompę a tu transmisja danych
Tak jest, jest on też odpowiedzialny za zasilanie ECU. Kolega przerabiał problem z transmisją (VAG) i okazało się, że winny był właśnie 109 
 
Aha, możesz ten 109 kupić, lub rozebrać i naprawić (polutować). U mnie oderwały się blaszki od płytki drukowanej.
pzdr
zyggy
 
			 
			
					
				
				: pt sie 29, 2008 19:16
				autor: DanWlo
				ludzik21 pisze:Mam tylko musisz mi podać dokładnie jaki masz typ silnika oraz rok produkcji auta 

 
 
Więc to jest Golf 3 1.9 TDI GT Specjal 90km rok produkcji 1996 typ silnika 1z
Wielkie dzięki 
[ Dodano: 29 Sie 2008 19:17 ]
klima, elektryczne szyby przód, elektryczne lusterka, mfa tak dla ścisłości
 
			 
			
					
				
				: sob sie 30, 2008 16:21
				autor: ludzik21
				Oto chodzi 

:
