Strona 1 z 2

Cisnienie doladowania, ladowanie aku, termostat, piszczenie

: wt sie 26, 2008 22:16
autor: djmatys
Witam.
Niedawno kupiłem nowego golfika z silnikiem 1.6 TD+intercooler, zwanym dalej "SB".
Silnik ma wg. licznika najechane 314 tys. ale jego stan oceniam na db+ :)

Jest kilka drobnych problemów o które chciałem zapytać posiadaczy TD :)

1- po zakupie kupiłem wskaźnik doładowania, przy 2tys obr turbina zaczyna sie "odzywać" ale dopiero tak przy 3tys daje max cisnienie ok 0.5-0.6 bara wg wskaźnika. Czy to normalne cisnieie??

2- od początku były problemy z ładowaniem aku. Albo nie było go w cale, albo ładował ponad 15,5V co było już dość groźne... Dzisiaj wymieniłem regulator na nówke i pomimo tego że ładowanie jest w granicach 14V to czasami mruga i lekko świeci się kontrolka - dlaczego??

3- po max zagrzaniu silnika wskazówka znajduje sie powiedzmy w 1/4 skali... wg mnie uszkodzony jest termostat, bo w poprzednim golfie było idealnie na środku....ale gdy dźwigne maske, silnik jest równie gorący i wg mnie ma normalna temperature.... Mam elektroniczny termometr i jutro sprawdze po dłuższej trasie jaka jest temp wody w zbiorniczku :)

4- przy ostrym skręcaniu kierownicą słychać piszczenie spod maski... czy to pasek wspomagania?? jak patrze na niego przy normalnej pracy to nie widać luzów...

Na razie to tyle :) o reszcie bede informowac na bierząco.

Z góry dziękuje za każdą porade ;)

: wt sie 26, 2008 22:40
autor: J.B.S.
Punkt 4 Może być słabo napięty pasek i przy skręceniu na max będzie piszczał.
Reszty punktów nie jestem pewien więc nie będę pisał bo mogą to być głupoty :grin:

: wt sie 26, 2008 22:47
autor: djmatys
jbs-78, z tego co widzialem to nie ma on zadngo napinacza... wiec jak go wyregulowac??

: wt sie 26, 2008 22:52
autor: pakero
Co do pierwszego zapytania to owszem tak te turbiny mają montowane w SBkach masz pewnie Garret T2 a ona zaczyna dobrze dmuchać dopiero od 2500 obrotów więc nie masz się czym przejmować. Jest dobrze jak jest. :bigok:
Co do drugiej sprawy to mrugająca kontrolka to podobno ten "typ" tak ma i było o tym wiele razy wspominane na forum . Więc jak tylko mruga kontrolka i nic więcej sie nie dzieję to ja bym się tym na razie nie przejmował.
Co do punktu trzeciego to może być czujnik tak że czujnik przekłamuje.
Jeśli chodzi o czwarty punkt to kumpel miał najzwyczajniej w świecie za szerokie oponki i mu tarły w trakcie skrętu. Jakie masz opony w tym Golfiku ?

Pozdrawiam :bajer:

: śr sie 27, 2008 06:48
autor: BENITO
1- ciśnienie prawidłowe jak na serie.
2-z reguły kontrolka pali się na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, gaśnie po pierwszym przekroczeniu 1000rpm, potem (zwłaszcza jak jest ciemno) może być widać lekkie mruganie jak autko jest na biegu jałowym.
3-ja bym sprawdził styki i kabelki prowadzące do czujników. Tak na szybko to przepnij wtyczki na czujnikach, wtedy będziesz wiedziałczy to nie czujnik jest walnięty.
4-może być i wspomaganie, ale może być też coś a przegubem.

: śr sie 27, 2008 17:03
autor: djmatys
pakero, BENITO, dzięki za pomoc :)

Dzisiaj oglądałem ten pasek i wygląda na wyślizgany juz.... niedlugo robie rozrząd wiec sie zrobi za 1 robotą...

a co do tych czujników? to możesz coś wiecej powiedzieć co i jak?? bo do króćca biegną 2 czujniki, jeden na wlocie, drugi na wylocie z tego co sie oriętuje...

: śr sie 27, 2008 17:53
autor: BENITO
W króćcu są 2 czujniki, jeden od góry drugi od prawej strony, po prostu przepnij wtyczki pomiędzy czujnikami i zobaczysz.

: śr sie 27, 2008 19:27
autor: djmatys
aha no spoko :) to zaraz sprawdze z tymi czujnikami....

...a jeszcze odnośnie turbinki - to jakie ciśnienie powinna dawać tak "książkowo"??

: śr sie 27, 2008 19:42
autor: BENITO
0,6-0,8 bara różnie dmucha, zależy od konkretnego egzemplarza.

: śr sie 27, 2008 20:42
autor: DAB
1- OK
2-prawdopodobnie któraś dioda na mostku do wymiany...
3-termostat do wymiany
4- ja bym wymienił pasek
to tylko sugestie , ciężko coś ocenić na odległość...pozdro

: czw sie 28, 2008 09:03
autor: pudel_łdz
To się wypowiem, bo posiadam taki sam motor :) :bigok:
1. ciśnienie jak najbardziej OK u mnie jest 06 - 07 bara
2.Sprawdź kable, może gdzieś jest obluzowany, i pasek od alternatora, może teź być on przyczyną
3.Po rozgrzaniu silnika, wskazówka powinna znajdować się w połowie - nad diodą, może być to przyczyną licznika, termostatu, albo jakiegoś czujnika. sprawdź jak silnik będzie rozgrzany górny i dolny przewód od chłodnicy - górny powinien być bardzo gorący, uważaj byś się nie oparzył a dolny trochę mniej gorący ale również można się oparzyć - jeżeli wąż dolny masz zimny o w tedy jeden z termostatów nie działą, możesz też to sprawdzić poprzeć odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym i zobaczyć jaki jest przepływ wody - jeżeli z tego małego węzyka woda lekko leci to coś jest nie tak powinien być zdrowy strumień.
4.Może być to pasek, nigdy nie miałem czegoś takiego więc się nie wypowiem.
Ale jednym słowem gratuluje zakupu, jak masz jakieś pytania to pisz :) :pub:

: czw sie 28, 2008 18:42
autor: djmatys
dzisiaj po dłuższej trasie sprawdziłem temp silnika i na pewno wszystko jest OK...
..tzn już tłumacze :) Na pracującym jeszcze silniku wsadziłem termometr do zbiornika wyrównawczego, i wywaliło ponad skale, a wyskalowany jest do 70* więc musiało być na 100% powyżej tej temperatury....

Moje podejrzenie kieruje na czujnik temp... tylko czy ktoś mi wytłumaczy po co w króćcu są 2 czujniki?? W Polo miałem 2 bo jeden szedł do komputera (ssanie...) a drugi do licznika, ale to był benzyniak na wtrysku więc wiadomo.... hehe a po co tu ten drugi?? nie wiem :p

Takie jeszcze jedno pytanko na bierząco - mialem uszkodzony jeden ze wskaźników w aucie - wskaźnik temp oleju... dzisiaj kupiłem nowy, z nowym czujnikiem i gdzie go wpiąć ?? bo widze że przy pompie oleju jest tylko wyjście na smarowanie turbiny i czujnik ciśnienia oleju więc nie wiem gdzie to ustrojstwo przykrecic :P heh...

: czw sie 28, 2008 18:48
autor: BENITO
Jeden czujnik masz do układu załączającego świece a drugi do wskaźnika na desce.

: czw sie 28, 2008 20:04
autor: djmatys
...a to kurde nowość :D bo w JP był czujnik wkręcany w głowice :) no to już wszystko jasne :)

To wie ktoś skąd brany jest sygnał do czujnika temp oleju?? bo kable niby mam puszczone, ale nie działał.... więc nie wiem czy nie dać nowego czujnika... ee... no doradźcie co i jak !! ;]