Cisnienie doladowania, ladowanie aku, termostat, piszczenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Cisnienie doladowania, ladowanie aku, termostat, piszczenie

Post autor: djmatys » wt sie 26, 2008 22:16

Witam.
Niedawno kupiłem nowego golfika z silnikiem 1.6 TD+intercooler, zwanym dalej "SB".
Silnik ma wg. licznika najechane 314 tys. ale jego stan oceniam na db+ :)

Jest kilka drobnych problemów o które chciałem zapytać posiadaczy TD :)

1- po zakupie kupiłem wskaźnik doładowania, przy 2tys obr turbina zaczyna sie "odzywać" ale dopiero tak przy 3tys daje max cisnienie ok 0.5-0.6 bara wg wskaźnika. Czy to normalne cisnieie??

2- od początku były problemy z ładowaniem aku. Albo nie było go w cale, albo ładował ponad 15,5V co było już dość groźne... Dzisiaj wymieniłem regulator na nówke i pomimo tego że ładowanie jest w granicach 14V to czasami mruga i lekko świeci się kontrolka - dlaczego??

3- po max zagrzaniu silnika wskazówka znajduje sie powiedzmy w 1/4 skali... wg mnie uszkodzony jest termostat, bo w poprzednim golfie było idealnie na środku....ale gdy dźwigne maske, silnik jest równie gorący i wg mnie ma normalna temperature.... Mam elektroniczny termometr i jutro sprawdze po dłuższej trasie jaka jest temp wody w zbiorniczku :)

4- przy ostrym skręcaniu kierownicą słychać piszczenie spod maski... czy to pasek wspomagania?? jak patrze na niego przy normalnej pracy to nie widać luzów...

Na razie to tyle :) o reszcie bede informowac na bierząco.

Z góry dziękuje za każdą porade ;)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 14:06 przez djmatys, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » wt sie 26, 2008 22:40

Punkt 4 Może być słabo napięty pasek i przy skręceniu na max będzie piszczał.
Reszty punktów nie jestem pewien więc nie będę pisał bo mogą to być głupoty :grin:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt sie 26, 2008 22:47

jbs-78, z tego co widzialem to nie ma on zadngo napinacza... wiec jak go wyregulowac??
Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2008 22:48 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt sie 26, 2008 22:52

Co do pierwszego zapytania to owszem tak te turbiny mają montowane w SBkach masz pewnie Garret T2 a ona zaczyna dobrze dmuchać dopiero od 2500 obrotów więc nie masz się czym przejmować. Jest dobrze jak jest. :bigok:
Co do drugiej sprawy to mrugająca kontrolka to podobno ten "typ" tak ma i było o tym wiele razy wspominane na forum . Więc jak tylko mruga kontrolka i nic więcej sie nie dzieję to ja bym się tym na razie nie przejmował.
Co do punktu trzeciego to może być czujnik tak że czujnik przekłamuje.
Jeśli chodzi o czwarty punkt to kumpel miał najzwyczajniej w świecie za szerokie oponki i mu tarły w trakcie skrętu. Jakie masz opony w tym Golfiku ?

Pozdrawiam :bajer:



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr sie 27, 2008 06:48

1- ciśnienie prawidłowe jak na serie.
2-z reguły kontrolka pali się na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, gaśnie po pierwszym przekroczeniu 1000rpm, potem (zwłaszcza jak jest ciemno) może być widać lekkie mruganie jak autko jest na biegu jałowym.
3-ja bym sprawdził styki i kabelki prowadzące do czujników. Tak na szybko to przepnij wtyczki na czujnikach, wtedy będziesz wiedziałczy to nie czujnik jest walnięty.
4-może być i wspomaganie, ale może być też coś a przegubem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr sie 27, 2008 17:03

pakero, BENITO, dzięki za pomoc :)

Dzisiaj oglądałem ten pasek i wygląda na wyślizgany juz.... niedlugo robie rozrząd wiec sie zrobi za 1 robotą...

a co do tych czujników? to możesz coś wiecej powiedzieć co i jak?? bo do króćca biegną 2 czujniki, jeden na wlocie, drugi na wylocie z tego co sie oriętuje...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr sie 27, 2008 17:53

W króćcu są 2 czujniki, jeden od góry drugi od prawej strony, po prostu przepnij wtyczki pomiędzy czujnikami i zobaczysz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr sie 27, 2008 19:27

aha no spoko :) to zaraz sprawdze z tymi czujnikami....

...a jeszcze odnośnie turbinki - to jakie ciśnienie powinna dawać tak "książkowo"??
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 19:27 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr sie 27, 2008 19:42

0,6-0,8 bara różnie dmucha, zależy od konkretnego egzemplarza.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » śr sie 27, 2008 20:42

1- OK
2-prawdopodobnie któraś dioda na mostku do wymiany...
3-termostat do wymiany
4- ja bym wymienił pasek
to tylko sugestie , ciężko coś ocenić na odległość...pozdro



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » czw sie 28, 2008 09:03

To się wypowiem, bo posiadam taki sam motor :) :bigok:
1. ciśnienie jak najbardziej OK u mnie jest 06 - 07 bara
2.Sprawdź kable, może gdzieś jest obluzowany, i pasek od alternatora, może teź być on przyczyną
3.Po rozgrzaniu silnika, wskazówka powinna znajdować się w połowie - nad diodą, może być to przyczyną licznika, termostatu, albo jakiegoś czujnika. sprawdź jak silnik będzie rozgrzany górny i dolny przewód od chłodnicy - górny powinien być bardzo gorący, uważaj byś się nie oparzył a dolny trochę mniej gorący ale również można się oparzyć - jeżeli wąż dolny masz zimny o w tedy jeden z termostatów nie działą, możesz też to sprawdzić poprzeć odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym i zobaczyć jaki jest przepływ wody - jeżeli z tego małego węzyka woda lekko leci to coś jest nie tak powinien być zdrowy strumień.
4.Może być to pasek, nigdy nie miałem czegoś takiego więc się nie wypowiem.
Ale jednym słowem gratuluje zakupu, jak masz jakieś pytania to pisz :) :pub:


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw sie 28, 2008 18:42

dzisiaj po dłuższej trasie sprawdziłem temp silnika i na pewno wszystko jest OK...
..tzn już tłumacze :) Na pracującym jeszcze silniku wsadziłem termometr do zbiornika wyrównawczego, i wywaliło ponad skale, a wyskalowany jest do 70* więc musiało być na 100% powyżej tej temperatury....

Moje podejrzenie kieruje na czujnik temp... tylko czy ktoś mi wytłumaczy po co w króćcu są 2 czujniki?? W Polo miałem 2 bo jeden szedł do komputera (ssanie...) a drugi do licznika, ale to był benzyniak na wtrysku więc wiadomo.... hehe a po co tu ten drugi?? nie wiem :p

Takie jeszcze jedno pytanko na bierząco - mialem uszkodzony jeden ze wskaźników w aucie - wskaźnik temp oleju... dzisiaj kupiłem nowy, z nowym czujnikiem i gdzie go wpiąć ?? bo widze że przy pompie oleju jest tylko wyjście na smarowanie turbiny i czujnik ciśnienia oleju więc nie wiem gdzie to ustrojstwo przykrecic :P heh...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw sie 28, 2008 18:48

Jeden czujnik masz do układu załączającego świece a drugi do wskaźnika na desce.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw sie 28, 2008 20:04

...a to kurde nowość :D bo w JP był czujnik wkręcany w głowice :) no to już wszystko jasne :)

To wie ktoś skąd brany jest sygnał do czujnika temp oleju?? bo kable niby mam puszczone, ale nie działał.... więc nie wiem czy nie dać nowego czujnika... ee... no doradźcie co i jak !! ;]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości