Cisnienie doladowania, ladowanie aku, termostat, piszczenie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Cisnienie doladowania, ladowanie aku, termostat, piszczenie
Witam.
Niedawno kupiłem nowego golfika z silnikiem 1.6 TD+intercooler, zwanym dalej "SB".
Silnik ma wg. licznika najechane 314 tys. ale jego stan oceniam na db+
Jest kilka drobnych problemów o które chciałem zapytać posiadaczy TD
1- po zakupie kupiłem wskaźnik doładowania, przy 2tys obr turbina zaczyna sie "odzywać" ale dopiero tak przy 3tys daje max cisnienie ok 0.5-0.6 bara wg wskaźnika. Czy to normalne cisnieie??
2- od początku były problemy z ładowaniem aku. Albo nie było go w cale, albo ładował ponad 15,5V co było już dość groźne... Dzisiaj wymieniłem regulator na nówke i pomimo tego że ładowanie jest w granicach 14V to czasami mruga i lekko świeci się kontrolka - dlaczego??
3- po max zagrzaniu silnika wskazówka znajduje sie powiedzmy w 1/4 skali... wg mnie uszkodzony jest termostat, bo w poprzednim golfie było idealnie na środku....ale gdy dźwigne maske, silnik jest równie gorący i wg mnie ma normalna temperature.... Mam elektroniczny termometr i jutro sprawdze po dłuższej trasie jaka jest temp wody w zbiorniczku
4- przy ostrym skręcaniu kierownicą słychać piszczenie spod maski... czy to pasek wspomagania?? jak patrze na niego przy normalnej pracy to nie widać luzów...
Na razie to tyle o reszcie bede informowac na bierząco.
Z góry dziękuje za każdą porade
Niedawno kupiłem nowego golfika z silnikiem 1.6 TD+intercooler, zwanym dalej "SB".
Silnik ma wg. licznika najechane 314 tys. ale jego stan oceniam na db+
Jest kilka drobnych problemów o które chciałem zapytać posiadaczy TD
1- po zakupie kupiłem wskaźnik doładowania, przy 2tys obr turbina zaczyna sie "odzywać" ale dopiero tak przy 3tys daje max cisnienie ok 0.5-0.6 bara wg wskaźnika. Czy to normalne cisnieie??
2- od początku były problemy z ładowaniem aku. Albo nie było go w cale, albo ładował ponad 15,5V co było już dość groźne... Dzisiaj wymieniłem regulator na nówke i pomimo tego że ładowanie jest w granicach 14V to czasami mruga i lekko świeci się kontrolka - dlaczego??
3- po max zagrzaniu silnika wskazówka znajduje sie powiedzmy w 1/4 skali... wg mnie uszkodzony jest termostat, bo w poprzednim golfie było idealnie na środku....ale gdy dźwigne maske, silnik jest równie gorący i wg mnie ma normalna temperature.... Mam elektroniczny termometr i jutro sprawdze po dłuższej trasie jaka jest temp wody w zbiorniczku
4- przy ostrym skręcaniu kierownicą słychać piszczenie spod maski... czy to pasek wspomagania?? jak patrze na niego przy normalnej pracy to nie widać luzów...
Na razie to tyle o reszcie bede informowac na bierząco.
Z góry dziękuje za każdą porade
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 14:06 przez djmatys, łącznie zmieniany 2 razy.
jbs-78, z tego co widzialem to nie ma on zadngo napinacza... wiec jak go wyregulowac??
Ostatnio zmieniony wt sie 26, 2008 22:48 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do pierwszego zapytania to owszem tak te turbiny mają montowane w SBkach masz pewnie Garret T2 a ona zaczyna dobrze dmuchać dopiero od 2500 obrotów więc nie masz się czym przejmować. Jest dobrze jak jest.
Co do drugiej sprawy to mrugająca kontrolka to podobno ten "typ" tak ma i było o tym wiele razy wspominane na forum . Więc jak tylko mruga kontrolka i nic więcej sie nie dzieję to ja bym się tym na razie nie przejmował.
Co do punktu trzeciego to może być czujnik tak że czujnik przekłamuje.
Jeśli chodzi o czwarty punkt to kumpel miał najzwyczajniej w świecie za szerokie oponki i mu tarły w trakcie skrętu. Jakie masz opony w tym Golfiku ?
Pozdrawiam
Co do drugiej sprawy to mrugająca kontrolka to podobno ten "typ" tak ma i było o tym wiele razy wspominane na forum . Więc jak tylko mruga kontrolka i nic więcej sie nie dzieję to ja bym się tym na razie nie przejmował.
Co do punktu trzeciego to może być czujnik tak że czujnik przekłamuje.
Jeśli chodzi o czwarty punkt to kumpel miał najzwyczajniej w świecie za szerokie oponki i mu tarły w trakcie skrętu. Jakie masz opony w tym Golfiku ?
Pozdrawiam
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
1- ciśnienie prawidłowe jak na serie.
2-z reguły kontrolka pali się na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, gaśnie po pierwszym przekroczeniu 1000rpm, potem (zwłaszcza jak jest ciemno) może być widać lekkie mruganie jak autko jest na biegu jałowym.
3-ja bym sprawdził styki i kabelki prowadzące do czujników. Tak na szybko to przepnij wtyczki na czujnikach, wtedy będziesz wiedziałczy to nie czujnik jest walnięty.
4-może być i wspomaganie, ale może być też coś a przegubem.
2-z reguły kontrolka pali się na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, gaśnie po pierwszym przekroczeniu 1000rpm, potem (zwłaszcza jak jest ciemno) może być widać lekkie mruganie jak autko jest na biegu jałowym.
3-ja bym sprawdził styki i kabelki prowadzące do czujników. Tak na szybko to przepnij wtyczki na czujnikach, wtedy będziesz wiedziałczy to nie czujnik jest walnięty.
4-może być i wspomaganie, ale może być też coś a przegubem.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
pakero, BENITO, dzięki za pomoc
Dzisiaj oglądałem ten pasek i wygląda na wyślizgany juz.... niedlugo robie rozrząd wiec sie zrobi za 1 robotą...
a co do tych czujników? to możesz coś wiecej powiedzieć co i jak?? bo do króćca biegną 2 czujniki, jeden na wlocie, drugi na wylocie z tego co sie oriętuje...
Dzisiaj oglądałem ten pasek i wygląda na wyślizgany juz.... niedlugo robie rozrząd wiec sie zrobi za 1 robotą...
a co do tych czujników? to możesz coś wiecej powiedzieć co i jak?? bo do króćca biegną 2 czujniki, jeden na wlocie, drugi na wylocie z tego co sie oriętuje...
aha no spoko to zaraz sprawdze z tymi czujnikami....
...a jeszcze odnośnie turbinki - to jakie ciśnienie powinna dawać tak "książkowo"??
...a jeszcze odnośnie turbinki - to jakie ciśnienie powinna dawać tak "książkowo"??
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 19:27 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
To się wypowiem, bo posiadam taki sam motor
1. ciśnienie jak najbardziej OK u mnie jest 06 - 07 bara
2.Sprawdź kable, może gdzieś jest obluzowany, i pasek od alternatora, może teź być on przyczyną
3.Po rozgrzaniu silnika, wskazówka powinna znajdować się w połowie - nad diodą, może być to przyczyną licznika, termostatu, albo jakiegoś czujnika. sprawdź jak silnik będzie rozgrzany górny i dolny przewód od chłodnicy - górny powinien być bardzo gorący, uważaj byś się nie oparzył a dolny trochę mniej gorący ale również można się oparzyć - jeżeli wąż dolny masz zimny o w tedy jeden z termostatów nie działą, możesz też to sprawdzić poprzeć odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym i zobaczyć jaki jest przepływ wody - jeżeli z tego małego węzyka woda lekko leci to coś jest nie tak powinien być zdrowy strumień.
4.Może być to pasek, nigdy nie miałem czegoś takiego więc się nie wypowiem.
Ale jednym słowem gratuluje zakupu, jak masz jakieś pytania to pisz
1. ciśnienie jak najbardziej OK u mnie jest 06 - 07 bara
2.Sprawdź kable, może gdzieś jest obluzowany, i pasek od alternatora, może teź być on przyczyną
3.Po rozgrzaniu silnika, wskazówka powinna znajdować się w połowie - nad diodą, może być to przyczyną licznika, termostatu, albo jakiegoś czujnika. sprawdź jak silnik będzie rozgrzany górny i dolny przewód od chłodnicy - górny powinien być bardzo gorący, uważaj byś się nie oparzył a dolny trochę mniej gorący ale również można się oparzyć - jeżeli wąż dolny masz zimny o w tedy jeden z termostatów nie działą, możesz też to sprawdzić poprzeć odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym i zobaczyć jaki jest przepływ wody - jeżeli z tego małego węzyka woda lekko leci to coś jest nie tak powinien być zdrowy strumień.
4.Może być to pasek, nigdy nie miałem czegoś takiego więc się nie wypowiem.
Ale jednym słowem gratuluje zakupu, jak masz jakieś pytania to pisz
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
dzisiaj po dłuższej trasie sprawdziłem temp silnika i na pewno wszystko jest OK...
..tzn już tłumacze Na pracującym jeszcze silniku wsadziłem termometr do zbiornika wyrównawczego, i wywaliło ponad skale, a wyskalowany jest do 70* więc musiało być na 100% powyżej tej temperatury....
Moje podejrzenie kieruje na czujnik temp... tylko czy ktoś mi wytłumaczy po co w króćcu są 2 czujniki?? W Polo miałem 2 bo jeden szedł do komputera (ssanie...) a drugi do licznika, ale to był benzyniak na wtrysku więc wiadomo.... hehe a po co tu ten drugi?? nie wiem :p
Takie jeszcze jedno pytanko na bierząco - mialem uszkodzony jeden ze wskaźników w aucie - wskaźnik temp oleju... dzisiaj kupiłem nowy, z nowym czujnikiem i gdzie go wpiąć ?? bo widze że przy pompie oleju jest tylko wyjście na smarowanie turbiny i czujnik ciśnienia oleju więc nie wiem gdzie to ustrojstwo przykrecic heh...
..tzn już tłumacze Na pracującym jeszcze silniku wsadziłem termometr do zbiornika wyrównawczego, i wywaliło ponad skale, a wyskalowany jest do 70* więc musiało być na 100% powyżej tej temperatury....
Moje podejrzenie kieruje na czujnik temp... tylko czy ktoś mi wytłumaczy po co w króćcu są 2 czujniki?? W Polo miałem 2 bo jeden szedł do komputera (ssanie...) a drugi do licznika, ale to był benzyniak na wtrysku więc wiadomo.... hehe a po co tu ten drugi?? nie wiem :p
Takie jeszcze jedno pytanko na bierząco - mialem uszkodzony jeden ze wskaźników w aucie - wskaźnik temp oleju... dzisiaj kupiłem nowy, z nowym czujnikiem i gdzie go wpiąć ?? bo widze że przy pompie oleju jest tylko wyjście na smarowanie turbiny i czujnik ciśnienia oleju więc nie wiem gdzie to ustrojstwo przykrecic heh...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości