Jak zwiekszyc cisnienie turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Jak zwiekszyc cisnienie turbiny

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 19:00

Pomocy szukam i szukam i nie moge znalezc. Jak zwiekszyc cisnienie turbiny w mk2 turbina KKK. pomocy
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 23:31 przez muraww, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw sie 21, 2008 19:06

Odkręcasz kontrę bodajże 13-stkę i wkręcasz imbusem śrubę ( tylko nie przesadzając). Kontra i imbus znajduję się w zaworze WG (taka gruszka pod turbem). Tylko zaopatrz się w manometr. Temat zresztą już jest na forum.

Pozdrawiam



muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 19:17

dzieki kolego zaraz ide sprawdzic. Ta grucha pod turbem jest?? Pewnie zadaje glupie pytania ale jestem laikiem



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » czw sie 21, 2008 19:21

muraww, po pierwsze to wskaznik boost jak chcesz sie bawic w zwiekszanie ciśnienia potem zawór upustowy zakręcic

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232

tu jest kilka porad



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw sie 21, 2008 19:25

muraww, Grucha jest pod turbem, przeważnie jest ona zardzewiała. Dostęp jest trochę utrudniony do niej ale spokojnie dasz radę. Zaopatrz się w klucz nasadowy i imbusowy. Ale manometr to podstawa.



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » czw sie 21, 2008 19:26

muraww, tu masz wygląd turbo z etki

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 71c56fa33c



muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 20:41

Koledzy faktycznie tam jest grucha tylko jest mały problemik - nie mam tam zadnej nakretki ani nic do pokrecenia. Czy istnieje taka mozliwosc ze ta sruba regulacyjna jest urwana?? Chyba ze w zlym miejscu patrzylem ale raczej w dobrym. Ta grucha ma takie wgłebienie z przodu? TAK? i tam powinna byc sruba regulacyjna??
BARDZO DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » czw sie 21, 2008 20:44

muraww, sprawdzałes strone z etką tam masz wygląd turbo jaki masz silnik ? 1V, JR czy SB ?



muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 20:51

no to mnie teraz kolego zamurowales. Nie mam pojecia - auto posiadam od niedawna i nie jestem w temacie za bardzo. po zakupie auta kupowalem oddzielnie silnik ten motor prawdopodobnie byl albo z audi albo jakiegos innego samochodu bo nie pasowaly kolektory i poduszka byla inna.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw sie 21, 2008 22:24

muraww, Grucha ma wgłębienie i w środku tego wgłębienia powinna być śruba z nakrętką. Może tak być że jej nie ma, bo ktoś ją urwał lub całkowicie wykręcił ale wtedy wyczułbyś otwór po niej lub pozostałości w postaci częściowo urwanej śruby. W przypadku całkowitego braku śruby turbina nie daje ciśnienia, więc radziłbym ci zacząć od sprawdzenia ciśnienia na turbinie.
Ostatnio zmieniony czw sie 21, 2008 22:26 przez piow11, łącznie zmieniany 1 raz.



muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 23:00

no to wynika z tego ze sruba jest zerwana teraz pytanie czy da sie to naprawic czy wymienic ta gruche



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw sie 21, 2008 23:07

muraww, Musiałbyś wyciągnąć turbo i wykręcić pozostałość po śrubie (jakoś ją usunąć) dorobić lub dobrać podobną z takim samym gwintem (może być nieco dłuższa). Najlepiej jednak pojeździć po szrotach lub tam gdzie regenerują turbiny i popytać może by Ci dali. To jest tylko zwykła śruba z nakręconą nakrętką. Całej gruchy nie ma sensu wymieniać.

[ Dodano: 21 Sie 2008 23:10 ]
muraww pisze:no to wynika z tego ze sruba jest zerwana teraz pytanie czy da sie to naprawic czy wymienic ta gruche
A skąd wiesz że śruba jest zerwana.? Nie wydaje mi się żeby można ją było w jakikolwiek sposób zerwać.



muraww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 01:21
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: muraww » czw sie 21, 2008 23:28

piow11, jest napewno zerwana bo na dnie wglebienia wyczuwam palcem ze cos tam jest rowno z wglebieniem. Warto to rozbierac?? Auto jest troche mulowate, turbina ladnie gwizdze ale nie zbiera sie tak jak naprzyklad golfik kolegi juz podkrecilem pompe troche pomoglo ale jeszcze to nie jest to. Mam jeszcze jedno pytanko - golfik ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku, musze go podgrzac dlugo pokrecic kilka sek. znowu podgrzac i krecic dosc dlugo, po odpaleniu kopci i nie rowno pracuje. Zmienilem juz koncowki wtryskow ale nie pomoglo za bardzo. Czy to moga byc swiece? Na ciepłym silniku pali dobrze ale jak chwile postoi nie pali zbyt dobrze bez przyspieszacza



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw sie 21, 2008 23:36

muraww, Mogą być świece, ale stawiałbym na kąt wtrysku podjedź do mechanika i niech Ci sprawdzi i ewentualnie ustawi. Jak wymieniałeś końcówki wtrysków to mam nadzieję, że ustawiane miałeś na nich ciśnienie. Na każdym ma być jednakowe.
Co do turbiny to koniecznie musisz podłączyć manometr i sprawdzić ile dmucha, bo to że gwiżdże nie oznacza że pompuje do cylindrów powietrze.

[ Dodano: 21 Sie 2008 23:40 ]
Jeśli chodzi o pytanie czy warto to rozbierać? Moim zdaniem podstawą jest pomiar ciśnienia, bo jeśli turbo dmucha około 0,7 bara to jest o.k i nie warto tego robić. Jeśli dmucha mniej np. 0,2 - 0,4 bara lub przeładowuje grubo powyżej 1 bara to warto.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości