Strona 1 z 1

Cieknący króciec z głowicy.

: wt sie 19, 2008 17:24
autor: BENITO
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że spod lewej górnej śruby mocującej króciec, z którego odchodzi górna rura do chłodnicy, sączy się chłodziwo. czy pod tym króćcem jest dedykowana uszczelka, czy można to zalepić silikonem po uprzednim zdjęciu króćca?

Uprzedzając ewentualne pytania, tak cieknie mi wyraźnie spod śruby, bo na niej jest biały wykwit, a pod nią nieco płynu.

: wt sie 19, 2008 17:53
autor: mariusz75
BENITO pisze:czy pod tym króćcem jest dedykowana uszczelka
Tak jest tam gumowy oring, to dość typowy wyciek spod króćca przy starszych autach. Kup nowy oring, a zakładając dokładnie wyczyść drobnym papierem ściernym miejsce gdzie będzie on przylegał do głowicy.
Uszczelnienie silikonem- może pomoże, ale i tak musisz wszystko odkręcić wyczyścić i złożyć

[ Dodano: 19 Sie 2008 17:55 ]
Cena nowego oringu to kilka złociszy :hmm:

: wt sie 19, 2008 19:42
autor: andrew.zbyrko
Czasem jest to też wina samego króćca, sprawdż czy nie ma jakiś pęknięć nierówności itp, a jeżeli wydaje się być git to tylko nowy oring.

: wt sie 19, 2008 21:43
autor: lukasz5delm
Ja niedawno miałem to samo tylko, że w MK3 Próbowałem to uszczelnić na wszystkie sposoby ale i tak to gó..o dało. Kupiłem nowy króciec i po sprawie.Drogi nie jest dałem 20 zł

: śr sie 20, 2008 07:40
autor: BENITO
Dzięki Panowie, pytałem znajomego mechanika i on mówił, że to powszechne w starszych golfach i żebym od razu jechał kupić nowy króciec i płyn chłodniczy na dolewkę, bo wszystkiego nie wyłapią.

No i okazało się że pękł mi wąż na dole od chłodnicy do termostatu i to w 2 miejscach, dodatkowo sączy mi się z trójnika co rozdziela chłodziwo do chłodniczki oleju. Na szczęście udało mi się zdobyć nowy zamiennik, co wg. mechanika graniczyło z cudem :smoke: , mam nadzieję, ze górny wąż nie puści przy wymianie króćca bo mam dosyć, a autko jeździć musi.