Immobiliser???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fafikstreeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 18, 2008 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Immobiliser???

Post autor: fafikstreeter » pn sie 18, 2008 21:32

mam takie pytanie , problem nie wiem jak to nazwać ponieważ spotykam sie z takim przypadkiem pierwszy raz.

Dzisiaj chciałem wjechać swoim Golfem do garażu, podjerzdzam autem pod garaż i zostawiam na chodzie , sięgam do schowka po klucz z garażu ale zapomniałem że go zamknąłem na kluczyk więc wyciągłem kluczyk ze stacyjki a samochód cały czas działał. jest to możliwe nie przekręcałem kluczyka zeby wyłączyć samochód tylko normalnie pociągnołem.
Jak to ma byc czy to jest jakaś usterka czy tak ma sie dziać jak jest immobiliser w samochodzie?



Awatar użytkownika
tomai
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tomai » pn sie 18, 2008 21:50

Myśle że to nie ma nic wspólnego z immob. tylko cos w stacyjce niechcąco wyrwałeś



tomekiewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 11, 2008 21:58
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: tomekiewa » pn sie 18, 2008 22:22

nie powinno dać się wyciągnąć kluczyka przy odpalonym silniku, na 100% masz skopaną stacyjkę. a co do immo to tylko do rozruchu jest potrzebne póżniej już nie :bajer:


Tomasz M.

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » wt sie 19, 2008 13:26

Moze być tak, że stacyjka była wcześniej naprawian i ktoś wyjął połowe zapadek żeby chodziła lub jest bardzo wyrobiony (starty) kluczyk, spróbuj na innym kluczyku. W najgorszym przypadku wszystkie zapadki zostały wyjęte, sprawdzisz to wkładając śrubokręt do stacyjki i wtedy przekręć.

Pzdr
MRCZ



fafikstreeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 18, 2008 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: fafikstreeter » wt sie 19, 2008 14:45

wina kluczyka to nie jest napewno bo sprawdzałem na zapasowym to samo:/

a ile by kosztowała napawa takiego czegoś? z tego co mi sie wydaje to trzeba by było wymienić stacyjkę a jak stacyjkę to wszystkie zamki i immo też??



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » wt sie 19, 2008 15:59

fafikstreeter pisze:wina kluczyka to nie jest napewno bo sprawdzałem na zapasowym to samo:/

a ile by kosztowała napawa takiego czegoś? z tego co mi sie wydaje to trzeba by było wymienić stacyjkę a jak stacyjkę to wszystkie zamki i immo też??
Naprawa stacyjki, koszty nie powinien przekroczyć 50-100zł.

Po wymianie stacyjki będziesz miał nowy kluczyk, więc ze starego kluczyka wyciągasz transponder i przekładasz do nowego i też będzie chodziło. Zamki możesz otwierać na starym kluczyku.

Dodam jeszcze - podejrzewam, że masz za mocno powycierane zapadki w stacyjce oraz kluczyki w tym miejscu gdzie są najszersze i zapadki nie układają się tak jak trzeba.
Pomóc może dorobienie nowego kluczyka (transponder przekładasz do niego ze starego tak jak pisałem wyżej) lub wymiana zapadek w stacyjce.
Generalnie nie przejmował bym się tym za bardzo. Po zgaszeniu auta blokada kierownicy będzie działała.
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 18:44 przez MRCZ, łącznie zmieniany 2 razy.



fafikstreeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 18, 2008 21:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: fafikstreeter » wt sie 19, 2008 20:52

spoko dzieki za opowiedzi.

ale dzisiaj sie powawiłem troche tym i raz można wycągnąć kluczyk a raz nie wiec jeszcze nie jest zle reszta jest ok wszystko działa jak należy



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » wt sie 19, 2008 21:00

a moze nie cala stacyjka tylko sama kostka ?? kolega mial w audi tak po wymianie kostki bo za mocno poskrecał :)


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » czw sie 21, 2008 08:28

Wolałbym chyba wymienić tą stacyjkę niż mieć ryzyko , że w czasie jazdy wyciągnę niechcący kluczyk i zablokuje mi się kiera ...


w sumie 200 KM

Maciej (bzik)
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sie 02, 2008 13:08
Lokalizacja: mam to wiedzieć?

Post autor: Maciej (bzik) » czw sie 21, 2008 08:42

jeżeli wyciągniesz kluczyk w czasie jazdy to nie zablokuje kierownicy, zablokuje dopiero jak go przekręcisz a z tym wyciąganiem kluczyka już się spotkałem, tyle że nie była to awaria tylko normalne, wyciągałeś kluczyk ale auto chodziło tyle że nie mogłeś go zgasić dopóki nie włożyłeś kluczyka mimo że były specjalne uchwyty do przekręcania stacyjki, auto w którym to było to dodge ram (bus).
Jedź do speca od zamków to Ci to zrobi nie wiem jak jest w golfie ale większość stacyjek chyba jest na śrubach zrywalnych (czy jakoś tak się one nazywają) więc jest trochę zabawy z wyjęciem stacyjki ale ważne jest żeby później wkładając stacyjkę użyć takich samych śrub.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 80 gości