Strona 1 z 2

zapytanie o chlodniczke oleju

: sob sie 16, 2008 22:43
autor: Semian
ostatnio zakupilem JR w wersji GTD bez IC,zastanawiam sie czy kazdy JR mial chlodniczke oleju?

a tu zdjecie mojego silnika

Obrazek

: sob sie 16, 2008 23:58
autor: Lukas-182
Semianek pisze:JR w wersji GTD bez IC
GTD to nie wersja silnika tylko wyposażenia autka...

Z tego co mi się wydaję to każdy 1.6 TD (z turbosprężarką) miał chłodniczkę oleju, z turbo olej mocniej się grzeje (jeździłem w swoim JPku z turbo przez pewien czas bez chłodniczki oleju i po jej montażu temperatura silniczka spadła...

Chłodniczkę z podstawą filtra i wężami, używaną wyrwiesz na forum za 100zł, kiedyś jeden z forumowiczów sprzedawał takową :)

: ndz sie 17, 2008 00:02
autor: Semian
mniejsza o ta wersje wyposazenia,jestes pewien co do tej chlodniczki oleju bo jak tak to widocznie z tym silnikiem bylo cos kombinowane;/

: ndz sie 17, 2008 00:30
autor: Lukas-182
miałem dwa silniki JR i każdy miał chłodniczkę oleju (olej chłodzony płynem chłodniczym) zamontowaną nad filtrem oleju. Ja bym kombinował chłodniczkę, bo na prawdę warto ją mieć...

: ndz sie 17, 2008 01:20
autor: anaba255
W mk1 TD tez mam chłodniczke.

: ndz sie 17, 2008 01:22
autor: Lukas-182
anaba255 pisze:W mk1 TD tez mam chłodniczke.
w mk1 nie było chyba silników z turbosprężarka ;) Robiłeś swapa ???

: ndz sie 17, 2008 01:37
autor: mariusz75
JR powinien mieć fabrycznie chłodniczke.

: ndz sie 17, 2008 12:29
autor: Lukas-182
mariusz-1975 pisze:JR powinien mieć fabrycznie chłodniczke.
Czyli moje założenie, że 1.6td musi mieć chłodniczkę oleju się sprawdza :)

: ndz sie 17, 2008 17:49
autor: twromek
Lukas-182 pisze:w mk1 nie było chyba silników z turbosprężarka ;) Robiłeś swapa ???
ale to założenie Ci sie nie sprawdza............. :bajer:

może mi jeszcze powiesz, że nie było MK1 GTD? a jak już to były w nich silniki TD bez turba? :helm:

: ndz sie 17, 2008 18:21
autor: Lukas-182
ale to założenie Ci sie nie sprawdza............. :bajer:

może mi jeszcze powiesz, że nie było MK1 GTD? a jak już to były w nich silniki TD bez turba? :helm:
To może końcówka modelu MK1, bo z tego co mi się wydaje to najmocniejszy diesel w MK1 to 1.5D, chyba że zaczęli wkładać pod koniec produkcji 1983-84 rok jakieś TDki, no cóż, każdy może się mylić...

: ndz sie 17, 2008 19:21
autor: Semian
kolego mk1 produkowano do 1983, wesja cabrio do poczatku lat 90

: pn sie 18, 2008 21:36
autor: Tomallus
w MK1 były 1,5D; 1,6D i 1,6TD .

: pn sie 18, 2008 23:43
autor: Semian
a jak nie bedzie to mocno bedzie nabieral temp olej?