Regeneracja pompek - wasze opinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Regeneracja pompek - wasze opinie

Post autor: losdamianos » czw sie 07, 2008 09:25

Co myślicie o regeneracji pompowtrysków?? Warto?? Co myślicie o tym:
http://www.allegro.pl/item413489781_pom ... 9_tdi.html

Dzięki za opinię!!
Ostatnio zmieniony czw sie 07, 2008 13:00 przez losdamianos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw sie 07, 2008 16:09

myśle że juz Ci chłopaki odpowiedzieli w tym tematcie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2124736

a co do używanych, to masz 50% szanas że będzie chodziło, w sumie 100zł to nie tak dużo jak na tą impreze, zapytaj się sprzedającego czy jest możliwość zwrotu jak by co lub czy daje gwarancje

a po jego przedmiotach, które ma wystawione nie trzeba się zastanawiać żeby dojść do wniosku że to handlarz
Ostatnio zmieniony czw sie 07, 2008 16:11 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » czw sie 07, 2008 16:41

Dzwoniłem do niego i powiedział,że pompki są z rozbitej polówki i golfa z przebiegem od 5 do 10 tyś km i są wyprodukowane w 2006 roku...Tylko pewnie jego słowa są warte tyle co .....


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Regeneracja pompowtryskiwaczy - metody postępowania

Post autor: stanislawski » pt kwie 10, 2009 09:09

Ażeby nie powielać wątków - w tym samym temacie.
Poczytałem nieco w innych postach, lecz nadal mam wątpliwości w kwestii samego diagnozowania problemów z pompowtryskiwaczami.
Ale może od początku:
MK4 silnik AXR 74kW (101PS), aktualny przebieg licznika 182tys km (moje 50 tys) od dłuższego już czasu (idzie trzeci rok używania) po nagrzaniu występują drgania silnika na wolnych obrotach. Obecnie już wyrażniejsze niż 2 lata temu!
Wskazania były na różne elementy, sukcesywnie wymieniane, np. kompletne sprzęgło z dwumasą, regeneracja turbiny, regularnie wymieniany olej z normą 505.01 co 10tys km itd, itd.
Oczywiście nie było jeszcze pełnej diagnozy dynamicznej silnika, a z takich jednorazowych podejść do VAG'a wynika, że dawki są w normie, żadnych błędów nie ma, silnik odpala rewelacyjnie, obojętne czy zimny czy ciepły, po regeneracji turbiny dostał kopa i wszystko byłoby super, gdyby nie te drgania na ciepłym silniku i wolnych obrotach, na domiar złego nie zawsze występujące.
Wstępnie na poświętach umówiony jestem z mechanikiem na diagnostykę i regenerację pompotryskiwaczy, już dowiadywałem się np. w firmie Gładysek Bosh Service w Krakowie w kwestii kosztów, to mi szczęka opadła, jak gość mi stwierdził, że sama regeneracja to do 1000 zł za punkt (razy 4), a za nowe to 10tys zł za komplet (myślałem że mam przykry sen, albo się przesłyszałem!!).
Ale do rzeczy:
- ponieważ wydaje mi się, że nie jestem wyjątkiem któremu - takie mam wrażenie - problem z dolegliwościami w silniku AXR (ATD) z pompowtryskami się pojawia, bądź się pojawi, może by parę słów napisać.
Mam pytanie o sposób zasłyszany w warsztacie Skody:
- mechanik powiedział, aby kupić litr oleju syntetycznego od pił spalinowych wysokoobrotowych (czerwony kolor oleju) i wlać to do zbiornika i zatankować 50l ropy. Ma to skutecznie wyczyścić pompowtryskiwacze...
Ciekaw jestem opinii innych - kompetentnych - użytkowników.
Znów inny mechanik poradził, aby nie zawracać sobie głowy z pompkami, a baczniej przyjrzeć się sterownikowi wtryskiwaczy, gdyż dla niego to nie są pompowtryski...
Dodam, że auto śmiga bez najmniejszych problemów, nie przepala, nie dymi, przyspieszenie i wszystkie inne żywotne parametry OK. Żadnych błędów w silniku, ani też gdzie indziej... Tylko to drżenie (od czasu do czasu - bo doprawdy nie widzę żadnej reguły!) - czasem w korku trochę denerwuje, a wczoraj np. nawet nie zauważałem, mimo że ciepło było takie, że klima przez pewien czas była przydatna!
Co o tym myśleć?
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 09:13 przez stanislawski, łącznie zmieniany 2 razy.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt kwie 10, 2009 09:19

stanislawski pisze:Oczywiście nie było jeszcze pełnej diagnozy dynamicznej silnika, a z takich jednorazowych podejść do VAG'a wynika, że dawki są w normie
a BIPy ?



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt kwie 10, 2009 09:29

damcio151 pisze:a BIPy ?
... czyli pełna diagnostyka!
No cóż - zrobi to już pan mechanik.
A co z pomysłem wlania do paliwa oleju syntetycznego do pił wysokoobrotowych?
Trochę się tego obawiam (czy aby nie kolejny kosztowny "wynalazek")
czy dać sobie z takimi operacjami spokój - choć doprawdy trudno samemu określić jaki syf z paliwem się wlewa...

Czy opisywany jest gdzieś sposób analizy BIP (begin of injection period - bo to chyba o to chodzi - niestety jestem laikiem w temacie), może jakiś link dla douczenia się...
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 11:27 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt kwie 10, 2009 13:22

stanislawski pisze:po nagrzaniu występują drgania silnika na wolnych obrotach
mam to samo - myślałem że to pompki ale wskazania vaga są OK - więc się wyluzowałem


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt kwie 10, 2009 14:51

Kulon pisze:mam to samo - myślałem że to pompki ale wskazania vaga są OK - więc się wyluzowałem
Powiem, że mnie trochę uspokoiłeś!
Bo już mi z tym autem odechciewa się.... Przedwczoraj smród z pod maski! I za chwilę pieroński chrobot!
Otwieram, patrzę! Nie obraca się wentylator na chłodnicy (ten większy!) - Kurier dziś zapukał, nowy wentylator u drzwi!
Ale mniejsza z tym...
W sprawie pompowtrysków:
- które obszary VAG'a należy zczytać dla diagnozy pompowtrysków w silniku AXR?
- czy gdzieś znajdę opis interpretacji wyników?
Może się to i innym Kolegom przyda...?


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt kwie 10, 2009 15:10

stanislawski pisze:W sprawie pompowtrysków:
- które obszary VAG'a należy zczytać dla diagnozy pompowtrysków w silniku AXR?
- czy gdzieś znajdę opis interpretacji wyników?
kanały : 013 , 018 , 023

w kanale 013 - najlepiej jakby korekcje nie przekraczały plus minus 1.00 , dopuszcza się 2.00 ale to juz dośc wysokie wartości

w kanale 018 - na biegu jalowym powinny być same zera

w kanale 023 - do wartości plus minus 30 jest dobrze , do wartości plus minus 60 jest można powiedziec tak sobie , powyzej plus minus 60 jest już źle

u mnie były takie wskazania
Obrazek Obrazek

informacje na ten temat dostarczył mi kolega homsky


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » sob kwie 11, 2009 14:51

Robiłem przed chwilą diagnozę według podanych kryteriów i wygląda to tak:
Obrazek
te wartości trochę skaczą, ale zapisałem w logu, zaraz spróbuję to przetworzyć do Excel'a
Obrazek
Może ktoś z Koleżeństwa kompetentnie wypowie się w temacie (log na wolnych obrotach)
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 17:22 przez stanislawski, łącznie zmieniany 2 razy.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » ndz kwie 12, 2009 10:52

stanislawski pisze:po nagrzaniu występują drgania silnika na wolnych obrotach
Też to mam. I nie ma na to reguły. Czasem są, czasem nie ma (też silnik AXR).

Zauważyłem, że po podniesieniu obrotów z 903 na 945 drgania są już nieodczuwalne.
stanislawski pisze:Może ktoś z Koleżeństwa kompetentnie wypowie się w temacie (log na wolnych obrotach)
Jak dla mnie wszystko wygląda OK. U mnie bardzo podobne wartości. Ale kompetentny w tym temacie nie jestem.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » ndz kwie 12, 2009 20:32

No to są BARDZO cenne informacje, chyba będę musiał założyć wątek, bo ten nie jest mój, a i punktu nie mogę dać!! Bo należały by się...
To w kwestii drgań, zwiększę wolne obroty!
A w kwestii "dotłuszczenia" ropy?
Bo pomysł z mixolem dolewanym do paliwa diesla jakoś mnie nie przekonuje, chyba tylko żeby dymić na niebiesko!
natomiast interesuje mnie sprawa dolewania do paliwa oleju syntetycznego do wysokoobrotowych urządzeń typu piły spalinowe czy silniki motocykli wyczynowych. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma doświadczenia w tym zakresie?


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pn kwie 13, 2009 06:51

Daj sobie spokój z tymolejem :green_fuck: .



Awatar użytkownika
wallygraf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt maja 02, 2006 23:08
Lokalizacja: Pomorze /GPU/
Kontakt:

Post autor: wallygraf » pn kwie 13, 2009 22:40

Witam.
Jestem "szczęsliwym" posiadaczem Golfa IV z silnikiem o kodzie AXR.
Też mam takie drgania na ciepłym silniku.
Mnie zależy od mechanika radzą wymienić koło dwumasowe, inny mówi o wymianie EGR, inny chce wymieniać pompowtryski....
Na razie przejechałem przez pół roku 17tyś km i drgawki jak były to są.
Jeżeli chodzi o dane z VAGa to u mnie są takie
GR 013 1-0,12 2-0,56 3+0,40 4-0,52
GR 018 same zera
GR 023 nie sprawdziłem silnik ma 259tys przebiegu.
Jaka jest wasza rada na te denerwujące drgawki???
Pozdrawiam wallygraf


Mk4 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości