Strona 1 z 2
1.6 td - jak rozpoznawać ?
: śr sie 06, 2008 19:43
autor: zun
Przedewszystkim witam i pozdrawiam wszystkich na wstępie , to mój pierwszy post na tym forum.
Poszukuje silnika 1.6 td i chciałbym wybrać najlepszy do moich celów. Chciałbym silnik łatwo modyfikowalny (a wiem że nie wszytskie takie są , zależy od pompy jak rozumiem
) przedewszystkim . Zależy mi na mocy minimu 80 koni , ale tak , żeby można było łatwo podnieść jak będzie za mało. No i sprawa smoka. Czy we wszystkich 1.6 td smok wraz z rurą w misce jest umiejscowiony tak samo ?
Z góry dziękuje za odpwoiedzi od życzliwych forumowiczów , mam nadzieje , że nie zostane zasypany postami nic nie wnoszącymi .
: śr sie 06, 2008 20:06
autor: puclok
Szukaj silnika z tzw grzybkiem na pompie oznaczenia silników 2 pierwsze litery numeru silnika : SB i RA- wersja z ic 80km ,turbina k14 lub garret t2
JR-bez ic 70km ,turbina k24 ,garret T3
1V-turbina k14 , diesel ekologiczny z katalizatorem jako jedyny posiada pompe bez grzybka 60km zaleta tego silnika jest to że jest najmniej wyżyłowany wśród turbodiesli a pompe bez problemu można zmienić i dołożyc ic np taki przed chłodnicą który jest wiele wydajniejszy niz ten seryjny z silnika SB
: śr sie 06, 2008 20:11
autor: luki202
siemka. szukaj silnika z oznaczeniem SB, w serii ma intercooler, dużą turbawkę i pompę taką jak trzeba. dodam ze fabrycznie ma juz 83 KM(czy cos koło tego) i zdrowe silniczki całkiem fajnie latają. ja mam silnik 1V czyli najsłabszy z całej ekipy TD-eków(59 KM)
i troszke musiałem podłubac zeby miec ok. 90 KM.
Po
VWodzenia w modach kolego.
: śr sie 06, 2008 20:14
autor: puclok
Widze że kolega kombinuje wrzucić ten silnik do Samuraia???Nie jestem pewien ale wszystkie TD mają smok tak samo , inny smok jest w z wykłym dieslu.Widziałem gdzieś stronke gdzie były sdjęcia takiej przeróbki i trzebabyło przerobic miske .
http://daniels.lumena.com/suzuki/
: śr sie 06, 2008 20:33
autor: zun
puclok pisze:Widze że kolega kombinuje wrzucić ten silnik do Samuraia???Nie jestem pewien ale wszystkie TD mają smok tak samo , inny smok jest w z wykłym dieslu.Widziałem gdzieś stronke gdzie były sdjęcia takiej przeróbki i trzebabyło przerobic miske .
http://daniels.lumena.com/suzuki/
Przedewszystkim bardzo wam dziękuje za pomoc
Po pierwsze - jak ten grzybek wygląda ? IC to nie problem , i tak trzeba będzie coś rzeźbić. Co do smoka - tak , ja korzytsam dokładnie z tego samego kitu co na stronie danielsa zapodanej powyżej , tam gość cioł miske - to akurat nie problem , mało rzeźby. Pytanie jednak jak najprościej rozwiąć problem ze smokiem , może jakiś 1.6 ma inaczej smok , wtedy by się przełożyło. Oczywiście silnik wsadzam do samuraia
Moc która oferuje sobą ten silnik będzie niezłym "kopem" dla suzuki . mod dość często spotykany w ... USA
Stamtąd też biore kit do wmontowania tego silnika .
Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?
pozdrawiam
: śr sie 06, 2008 20:44
autor: vision
zun pisze:Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?
nie np: Audi
: śr sie 06, 2008 20:56
autor: zun
vision pisze:zun pisze:Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?
nie np: Audi
A do czego wtedy jest przykręcany rozrusznik ?? Chodzi o to czy jak kupie silnik z vw to bede mial jak przymocowac taki rozrusznik z audi ??
: śr sie 06, 2008 21:05
autor: vision
VW B2 , do skrzyni mocowany od strony silnika
: śr sie 06, 2008 21:11
autor: zun
Czy to jest pompa z grzybkiem ? Jak nie to który element jest inny w niej ??
pozdrawiam
: śr sie 06, 2008 21:14
autor: vision
zun pisze:Czy to jest pompa z grzybkiem ?
tak a motor to 70 kucy
: śr sie 06, 2008 21:17
autor: zun
vision pisze:zun pisze:Czy to jest pompa z grzybkiem ?
tak a motor to 70 kucy
Ale bez większych problemów zrobie z niego 90 koni ? Rozumiem , że motor nie ma IC , ale po dołożeniu IC , podkręceniu dawki na pompie i cisnienia na suszarce powinien podać ponad 80 ??
pozdrawiam
: śr sie 06, 2008 21:18
autor: vision
spokojnie , nawet więcej
: śr sie 06, 2008 21:31
autor: zun
vision pisze:spokojnie , nawet więcej
stoi za 600 pln , podobno bardzo odbry stan - brać ??
: śr sie 06, 2008 21:32
autor: puclok
Jest jeszcze jedna różnica , turbiny w silnikach JR są większe przez co jest wieksza turbodziura tzn ciagną od ok 2800 obr , mysle ze do samochodu terenowego lepsze były silniki z turbiną k14 lub T2 bo pompują od ok 2000 obr.