Strona 1 z 1

Drżenie rolki paska klinowego - głośna praca

: wt sie 05, 2008 08:46
autor: JAMES TDI GT
Silnik 1z, Witam, zauważyłem, że drga mi rolka od paska klinowego, przy tym wydobywa się dziwny głos- rzęzienie, kilka osób mi mówiło ,że może to być napinacz lub sprzęgiełko od alternatora, Prosze potwierdźcie lub poradźcie co jest do wymiany ( konkretnie)

: wt sie 05, 2008 09:03
autor: slawek317
no u mnie była winna sprężyna w napinaczu, po wymianie rolka już nie skacze, no i sprawdź se jeszcze czy masz dobre tulejki na tym pręcie co trzyma się na nim napinacz

: wt sie 05, 2008 09:20
autor: JAMES TDI GT
oki dzięki wielkie, myślę, że jak już będe wymieniał to cały napinacz, a chyba tam już są te tulejki

: wt sie 05, 2008 18:08
autor: mariusz75
Nie warto wymieniać całego napinacza- jeśli myślisz o nówce to kwestia ceny a jeśli myślisz o urzywce to kwestia że możesz kupić taki sam :grin:
W ASO są dostępne takie tulejki regeneracyjne w bardzo rozsądnej cenie (ok 20 zł za dwie- sam kupowałwm) i to zawsze oryginał.

Ale najpewniejszą metodą pozbycia się drgań napinacza i nieprzyjemnego świergolenia paska jest założenie na alternator koła pasowego za sprzęgiełkiem. silniki 1Z nie miały go fabrycznie, tylko do AFN-ow montowano je seryjnie.
Załóż właśnie takie kółko od AFN-a i napinacz stanie w miejscu jak wmórowany.

: wt sie 05, 2008 20:14
autor: ilio
mariusz-1975 pisze:Nie warto wymieniać całego napinacza- jeśli myślisz o nówce to kwestia ceny a jeśli myślisz o urzywce to kwestia że możesz kupić taki sam :grin:
W ASO są dostępne takie tulejki regeneracyjne w bardzo rozsądnej cenie (ok 20 zł za dwie- sam kupowałwm) i to zawsze oryginał.

Ale najpewniejszą metodą pozbycia się drgań napinacza i nieprzyjemnego świergolenia paska jest założenie na alternator koła pasowego za sprzęgiełkiem. silniki 1Z nie miały go fabrycznie, tylko do AFN-ow montowano je seryjnie.
Załóż właśnie takie kółko od AFN-a i napinacz stanie w miejscu jak wmórowany.


jesli są wyrobione miejsca gdzie pracuje dzwignia napinacza to założenie kólka niewiele pomoże bo rolka napinająca pasek nie bedzie w osi .

faktycznie założenie kółka ze sprzęgłem to świetna rzecz , drgania znikają pod warunkiem ze masz jeszcze w miare dobre tulejki .

tulejki są do kupienia na allegro
i
kółko tez

całkowity koszt za same cześci to ok 100 pln

robiłem u siebie dokładnie to samo i jeszcze wymieniłem pólke pod alternatorem bo własnie miałem wyrobione tulejki i obudowe .
za półke zapłaciłem 100 pln po długich targach

: czw sie 07, 2008 21:21
autor: adams111
Fakt że mam AAZ ale musiałem zrobić i napinacz i regeneracja trzpienia rolki. Wszystko ładnie nasmarowane w środku i chodzi pięknie.

: pt sie 08, 2008 13:22
autor: JAMES TDI GT
dzięki wielkie panowie...