Strona 1 z 2

nierówne obroty + climatronic

: pn sie 04, 2008 07:46
autor: tommyboy
Witam!
Jeżdżę GOLFEM 4 1,9 TDI 74 kW z silnikiem ATD.

Niedawno podłączałem go pod VAG bo był nieco zamulony. Po badaniu mechanik zasugerował czyszczenie turbiny. Czyszczenie rzeczywiście pomogło, bo autko przestało łapać tryb awaryjny na 3 biegu przy dużych obrotach, choć moim zdaniem nadal przyspiesza nierównomiernie.

Po 2 tygodniach od wizyty w warsztacie pojawił się kolejny problem:
OBROTY NA POSTOJU WARIUJĄ. Wcześniej były ustawione idealnie na 900 i wskazówka ani drgnęła. Teraz obroty wahają się między 800 a 900. Wrażenie jest takie, jakby silnik za chwilę miał ochotę zgasnąć. 3 razy zdarzyło mi się, że slilnik po odpaleniu po sekundzie czy dwóch od razu zgasł.

Zauważyłem także, że po wyłączeniu CLIMATRONICa silnik pracuje równo (900 obr/min) ale tylko przy rozgrzanym silniku, bo dziś rano przy odpalaniu nawet wyłączenie klimatyzacji nie pomogło - silnik po uruchomieniu pracował nierówno. Po przejechaniu kilku kilometrów reguła się potwierdziła, czyli:
- 800-900 obr z klimatyzacją (nierówne obroty)
- 900 obr bez klimatyzacji (silnik pracuje równo).

Co to może być? czy problem należy wiązać z klimą czy szukać go gdzieś indziej?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

pozdrawiam!

: pn sie 04, 2008 18:49
autor: Tommi029
czy czyszczony był EGR i sprawdzone jego sterowanie?
synchronizacja wałka rozrzadu w porządku?
jakie ma korekcje na poszczególnych pompowtryskach na biegu jałowym?

: pn sie 04, 2008 20:01
autor: tommyboy
Tommi029 pisze:jakie ma korekcje na poszczególnych pompowtryskach na biegu jałowym?
Mechanik podłączył mi go dziś do VAGa, który wyraźnie pokazywał różnicę między pracą przy większym obciążeniu (z klimą) i bez. Bez klimatyzacji obroty są w normie i praca pompowtrysków rozkłada się równomiernie. Po włączeniu klimatyzacji wyraźnie dostaje po du...ie jeden wtrysk. Innych błędów VAG nie pokazał.

Natomiast mechanik, mimo wskazania na ten jeden wtrysk, stwierdził, że nie w nim samym tkwi przyczyna, bo gdyby był walnięty, to bez względu na obciążenie by szwankował. Tymczasem bez obciążenia pracuje normalnie. Rozłożył ręce i żeby było ciekawiej, to dziś u niego ktoś zostawił PASSATA z tą samą jednostką silnikową z podobnym problemem i sam nie wie co z tym zrobić (mechanik spec. SKODA, VW, SEAT)
Tommi029 pisze:czy czyszczony był EGR i sprawdzone jego sterowanie?
EGR nie czyszczony (trochę czytałem o tym na forum). 2 tygodnie temu była czyszczona turbina - może to ma jakiś związek?

Tommi029 pisze:synchronizacja wałka rozrzadu w porządku?
O synchronizacji wałka nic mi nie wiadomo - czy komputer to pokazuje?

: wt sie 05, 2008 14:00
autor: Tommi029
Praca klimy nie ma nic do silnika. Sterownik klimy jedynie "informuje" silnik że bedzie zapotrzebowanie na większy moment obrotowy.

Na podstawie tego co napisałeś jedynie co mi przychodzi do głowy to zamiana pompowtrysków miejscami i obserwowanie czy usterka poszła za pompowtryskiem.

: wt sie 05, 2008 14:09
autor: losdamianos
Bankowo pompowtryski!!! U mnie zaczynało się podobnie a teraz mam do wymiany 3 pompki :(

: wt sie 05, 2008 15:15
autor: tommyboy
A mi gość przed chwilą powiedział, że to przepustnica, którą trzeba od nowa zaprogramować na kompie (???) No nic - zrobię jak mówisz Tommi, zamienię pompki i sprawdzę jak się zachowują. Chociaż dziwne, że bez obciążenia silnik pracuje stabilnie i na wtryskach nie ma różnic. Dziś nawet zaobserwowałem, że kiedy climatronic przestawiam z trybu AUTO na ECON to dolegliwości też mijają.

: wt sie 05, 2008 15:18
autor: losdamianos
tommyboy - przyjacielu mam auto Z TYM SAMYM silnikiem (ATD) i moje objawy były bardzo podobne do Twoich. Po jakimś czasie , zgasło mi auto na biegu jałowym. Podejrzewałem wszystko od A do Z. A kończy się na wymianie 3 pompek...Niestety silnik ATD to największe kupa w VolksWagenie :(

: wt sie 05, 2008 15:19
autor: tommyboy
losdamianos pisze:Bankowo pompowtryski!!! U mnie zaczynało się podobnie a teraz mam do wymiany 3 pompki :(
Tak z ciekawości - gdyby ten scenariusz miał się potwierdzić - jaki koszt wymiany jednego?

: wt sie 05, 2008 15:41
autor: losdamianos
W oryginale 1719 PLN/sztuka , regenerowane od 100 PLN/sztuke.... :(

: wt sie 05, 2008 15:44
autor: tommyboy
No to chyba ta druga opcja wygląda korzystniej :D Na Allegro ceny zaczynają się od 400 z tego co szybko looknąłem.

: wt sie 05, 2008 15:50
autor: losdamianos
Ale gościu z ASO stwierdził ,że nie ma bardziej awaryjnych "pompek" niż w ATD i VW jak jest auto na gwarancji zawsze zaczyna od zamiany miejsc pompowtryskiwaczy po czym "obserwują" zachowanie silnika. Podobno czasami pomaga....Czasami....

: wt sie 05, 2008 16:07
autor: tommyboy
losdamianos pisze:zawsze zaczyna od zamiany miejsc pompowtryskiwaczy
niestety nie jestem mechanikiem i nie grzebię w silnikach. Jaki jest dostęp do pompek? Taka zamiana to dużo roboty czy to raczej zabieg na zasadzie wymiany bezpiecznika ;-) ?

: wt sie 05, 2008 16:13
autor: losdamianos
Zielonego pojęcia nie mam...

: śr sie 06, 2008 08:32
autor: Tommi029
Dostęp jest dośc dobry. Wymiana wg. norm 2,5 godziny.