Strona 1 z 1
Zamontowano turbine i wydmuchalo uszczelke pod glowica
: ndz sie 03, 2008 21:01
autor: norman
witam znajomy zamontowal silnik 1,6 d i dolozyl turbine ale po przejechaniu 70 km wysadzilo uszczelke pod glowica . wiem ze kanaly olejoew w bloku 1.6d a 1.6 td sie roznia no i glowica wiec pytanie czy przez to ze jest dolozona turbina wysadza uszczelke???
: ndz sie 03, 2008 21:09
autor: piotrekgal
Moze, uszczelka wowczas jest po prostu wydmuchiwana przez cisnienie z suszarki. Trzeba wprowadzic sporo zmian ( często nieopłacalnych ) aby turbina mogła pracować bez stresu wraz z silnikiem.
: pn sie 04, 2008 22:37
autor: ajni
I wszystko prawidłowo. D to jest zwykły silnik wysokoprężny klekot. Żeby go uturbić nie wystarczy dołożyć suszarkę i latać to nie takie proste. Silnik musi być odprężony (zmniejszony stopień sprężania), olej do turbiny podpięty, w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka. Czasem tłoki są wytrzymalsze bo jest wyższa temp spalania, trzeba ustawić dawkę paliwa. itp. I pewnie dużo więcej o czym nie pamiętam teraz. To nie tak chop siup jakby się wydawało.
: wt sie 05, 2008 02:13
autor: To_mas
suszarka wydmuchałą uszczelke. 3a założyć nową najlepiej metalową
3a zobaczyć w ogóle jakie ćisnienie daje ta turbina i co to za turbina ??
ajni pisze:w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka.
nie ma

1.6D nie posiada tego i jest to dość spory kłopot dlatego przy ostrym butowaniu będzie (za) gorąco

: wt sie 05, 2008 20:13
autor: ajni
To_mas pisze:ajni napisał/a:
w tym silniku chyba też są natryski oleju na dół denka tłoka.
nie ma

1.6D nie posiada tego i jest to dość spory kłopot dlatego przy ostrym butowaniu będzie (za) gorąco

Chodziło mi że w TD są natryski chyba. Tak coś mi się obiło ale nie we wszystkich bo było 2 wersje td? Zwykły D nie ma tego na 100%.
: śr sie 06, 2008 09:45
autor: To_mas
ajni pisze:Tak coś mi się obiło ale nie we wszystkich bo było 2 wersje td?
3 wersje i we wszystkich są

tylko w zwykłym D nie ma
sorki nie zrozumiałem od razu
: śr sie 06, 2008 12:16
autor: piori
ajni pisze:Silnik musi być odprężony (zmniejszony stopień sprężania)
Stopień sprężania D i TD jest identyczny, to nie benzyna i nie będzie spalania stukowego.
: czw sie 07, 2008 07:59
autor: piori
Nie jestem pewien, ale podejrzewam że uszczelka w TD i D jest ta sama i momenty dokręcania śrub pewnie też. W sumie są to te same silniki różniące się osprzętem i równie dobrze uszczelkę może wypluć w TD.
Zresztą jak gościu długo bujał się wolnossącym dieslem, a teraz nagle dostał bonusa to podejrzewam, że pedał "gazu" pracował tylko w systemie "0-1" :green_fuck: i silnik przez te ostatnie 70km został nagle "wyrwany ze snu zimowego"

: ndz sie 10, 2008 21:52
autor: arwam
uszczelki są takie same ale z małym wyjątkiem
Mamy dwa rodzaje silników stary i nowy typ różnią sie dodatkowym kanałem olejowym między pierwszym i drugim cylindrem.
Silniki wyprodukowane po 87r mają identyczne bloki i głowice
: śr sie 13, 2008 00:11
autor: Lukas-182
Prawidłowo, że wydmuchało... mi wydmuchało po około 3 miesiącach od założenia turbosprężarki, zrobiłem około 2000km, normalna rzecz w uturbionym silniku.
Zmienisz uszczelkę i będzie autko latać... I napiszę ci jeszcze, że nawet metalowej od AAZta nie musisz zakładać wystarczy standardowa uszczelka ale dobrej firmy (goetze, Victor Reinze)...