Strona 1 z 2

problem ze słabym przyspieszaniem

: śr lip 30, 2008 22:18
autor: estek1988
Witam mam golfa II z 1990 roku z silnikiem turbodiesla 1.6.Mój problem polega na słabym przyspieszeniu, silnik ma zmienione pierścienie i nie bierze oleju, myślałem że problem tkwi w turbosprężarce ale okazała się dobra.Po jezdzie z kumplem ,który ma golfa z takim samym silnikiem wiem że mojemu sporo brakuje i nie wiem co jest nie tak...

: śr lip 30, 2008 22:29
autor: grandi
Ustawinie kąta wtrysku na pompie - ustawienie wtrysków koszt 200 zł no i nowy filtr paliwa powietrza

: czw lip 31, 2008 06:39
autor: BENITO
Do tego od razu sprawdź czy nie zacięła ci się sztanga na turbo lub zawór na dolocie. Poza tym mógł ci się zaciąć trzpień regulujący dawkę w grzybku pompy.

: czw lip 31, 2008 16:07
autor: andrew.zbyrko
Jak masz manometr, to jakie jakie ciśnienie na turbo?
sprawdz LDA, boost pin czy działa prawidłowo, wężyk od kolektora do boost pin czy drożny nie pęknięty,
Auto kopci?? jak odpala na zimnym?
Kąt wtrysku i fazy rozrządu dobrze ustawione?

: czw lip 31, 2008 16:46
autor: To_mas
Koledzy ładnie sie wypisali :) ale ja bym zaczął od tego zebyś sprawdził oznaczenie silnika twoje i kolegi :) jeśli faktycznie są takie same to poźniej up up

: czw lip 31, 2008 22:32
autor: adam16v
Dokładnie. Jesli ty masz 1V a kolega SB no to "różnica" w przyspieszeniu jest :helm:

: pt sie 01, 2008 00:26
autor: To_mas
adam16v pisze:Jesli ty masz 1V
tak właśnie pomyślałem :P więc czekamy co autor powie

: pt sie 01, 2008 00:35
autor: twardy
dzisiaj zmieniłem koła 195 50 15 zmieniłem na 185 60 14 różnica dość duża , auto gorzej wyglada :chytry: ale lepiej sie zbiera i kiera lżej chodzi (brak wspomy) . Tak że kółka maja również duży wpływa na dynamike jazdy :bajer: -pozdr.

: pt sie 01, 2008 08:32
autor: BENITO
To się zgadza, dlatego też tak zrobiłem. 185/60 R 14 to optymalny kompromis przyczepność/osiągi dla 1.6 TD Na 195/50 R15 autem jeździło się lepiej w zakrętach lecz niestety na dziurach wyrywało plomby, na koleinach wyrywało kierownicę, a autko paliło co najmniej 0,5l więcej na 100 km.

: sob sie 02, 2008 08:21
autor: estek1988
my mamy takie samo oznaczenie SB, może to i przez kółka bo mam na razie stalówki 185/70/R14, ale to się niedługo zmieni :helm: , słyszałem od znajomego ,że można podkręcić też turbo oprócz pompy ale nie wiem czy to prawda...

: sob sie 02, 2008 09:06
autor: BENITO
Prawda, ale be wskaźnika doładowania raczej sięza to nie bierz, bo skutki mogą być tragiczne dla silnika i turbiny.

: sob sie 02, 2008 23:20
autor: estek1988
wiem , muszę pożyczyć ten wskażnik, chciałbym to zrobić żeby było dobrze ale mam trochę obaw bo tego jeszcze nie robiłem choć znam ten samochód dobrze, mógłbym otrzymać jakieś wskazówki????

: ndz sie 03, 2008 08:42
autor: BENITO
Najlepiej poczytaj sobie ten dział.

: ndz sie 03, 2008 19:08
autor: tberent
twardy, kapcie maja zarabiste znaczenie, powiem szczerze gdyby nie krecenie motorka i osprzetu to nawet zdrowy seryjny JR na 15 by szedl jak kupa, ostatnio przekladalem felunek na moment i na 13 i 14 to jak zdziczale auto ;)
z 15 juz trudniej idzie.

kolega niech sprawdzi kat wtrysku na pompie i wtryski na poczatek