Strona 1 z 1

Strzał pod maską, brak mocy, kopcenie, wyraźnie głośniejszy

: ndz lip 27, 2008 20:14
autor: rokoski
Witam,

Właśnie przed momentem miałem nieprzyjemną przygodę. Po przejechaniu 2 km, przy przyspieszaniu na dwójce spod maski usłyszałem strzał.

Auto jeździ jakby bez turbo, jest głośniejsze przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, dym za autem.

Padła turbina?

Pozdrawiam

: ndz lip 27, 2008 20:25
autor: GoF
zrzuciło rurę od intercoolera albo gdzieś wywaliło dziurę w dolocie.

: ndz lip 27, 2008 20:36
autor: Gitner
Jesli czarny dym to jak pisze kolega nieszczelnosc w dolocie. Sprawdzic weze, jesli byl strzal to pewnie ktoras pekla.

: ndz lip 27, 2008 20:47
autor: Adamm
GoF, dokladnie tak, niech kolega sprawdzi przy IC jak sa zalozone to dziury trzeba szukac

: ndz lip 27, 2008 21:09
autor: bora gdz
dokladnie u mnie byly identyczne objawy jak kolo pasowe wytarlo dziure w dolocie...
pewnie tez masz gdzies nieszczelnosc...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2007509

: pn lip 28, 2008 10:53
autor: rokoski
Diagnoza trafna wypadł gumowy wąż z turbo. Po zdjęciu obudowy i wysunięciu węża wyglądała sprawa tak:

Obrazek

A tutaj przyczyna, wystające zatrzaski które powinny być trzymane przez złączkę zupełnie zjechane.

Obrazek

Dodam jeszcze że w intercars takiego "gumiaka" nie mają.

Zamowienie przez mechanika oryginału koszt 165 zł.

Pozdrawiam i wielkie dzięki

rokoski

: pn lip 28, 2008 11:00
autor: cowboy
rokoski pisze:wypadł gumowy wąż z turbo
to wąż juz za IC na wejściu do dolotu, przy zaworze EGR i klapie "gaszącej"

ja bym wywalił EGR i to całe ustrojstwo, w to miejsce zakupił przejściówkę i zacisnął na niej ori wąż, pozbywszy się uporzednio tego metalowego pierścienia :)

: pn lip 28, 2008 11:25
autor: GoF
U mnie było dokładnie to samo, wytarło metalowy zatrzask a jak usłyszałem 150 zeta za 20cm gumowej rury to kupiłem metalowe opaski za pare zeta, poskręcałem i sie trzyma. Swoja drogą próbowałem na plastykowych zaciskanych opaskach (dosc mocne to jest) to potrafilo naraz 3 zerwac jak przygazowałem wiec cieżko uszczelnić dolot za turbo domowymi sposobami. Jak sie dobrze przygazuje to widac jak prostuje i wykreca węże za ickiem :crazy:

: wt lip 29, 2008 00:50
autor: kompan
Siemka :)

Też miałem ten sam problem. Też założyłem obejme metalowa na rure i zacisnąłem to tymi zipami (te plastikowe cudaki), ale nie wytrzymało to dłużej jak 50km. Jak się silnik rozgrzał to puściło. Teraz to skręciłem kajnerowymi płaskimi drucikami i póki co ponad 1000km i trzyma się mocno. Jak ktoś zainteresowany jak to wygląda to mogę wrzucić fotke.

Pozdrawiam ;]

: pt lis 13, 2009 11:42
autor: fructo
Przepraszam z góry za odkopanie tematu...ostatnio zauważyłem ten sam problem u siebie....górna ta wypustka jest zjechana całkiem i zatrzask nie trzyma dobrze rury w tym gnieździe....czy ma ktoś jakieś zdjęcia jak można sobie z tym poradzić? niby koledzy wyżej opisali co i jak zrobić ale nie umiem sobie tego wyobrazić :)