Strzał pod maską, brak mocy, kopcenie, wyraźnie głośniejszy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Strzał pod maską, brak mocy, kopcenie, wyraźnie głośniejszy

Post autor: rokoski » ndz lip 27, 2008 20:14

Witam,

Właśnie przed momentem miałem nieprzyjemną przygodę. Po przejechaniu 2 km, przy przyspieszaniu na dwójce spod maski usłyszałem strzał.

Auto jeździ jakby bez turbo, jest głośniejsze przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, dym za autem.

Padła turbina?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » ndz lip 27, 2008 20:25

zrzuciło rurę od intercoolera albo gdzieś wywaliło dziurę w dolocie.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz lip 27, 2008 20:36

Jesli czarny dym to jak pisze kolega nieszczelnosc w dolocie. Sprawdzic weze, jesli byl strzal to pewnie ktoras pekla.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lip 27, 2008 20:47

GoF, dokladnie tak, niech kolega sprawdzi przy IC jak sa zalozone to dziury trzeba szukac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » ndz lip 27, 2008 21:09

dokladnie u mnie byly identyczne objawy jak kolo pasowe wytarlo dziure w dolocie...
pewnie tez masz gdzies nieszczelnosc...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2007509


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Post autor: rokoski » pn lip 28, 2008 10:53

Diagnoza trafna wypadł gumowy wąż z turbo. Po zdjęciu obudowy i wysunięciu węża wyglądała sprawa tak:

Obrazek

A tutaj przyczyna, wystające zatrzaski które powinny być trzymane przez złączkę zupełnie zjechane.

Obrazek

Dodam jeszcze że w intercars takiego "gumiaka" nie mają.

Zamowienie przez mechanika oryginału koszt 165 zł.

Pozdrawiam i wielkie dzięki

rokoski



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 28, 2008 11:00

rokoski pisze:wypadł gumowy wąż z turbo
to wąż juz za IC na wejściu do dolotu, przy zaworze EGR i klapie "gaszącej"

ja bym wywalił EGR i to całe ustrojstwo, w to miejsce zakupił przejściówkę i zacisnął na niej ori wąż, pozbywszy się uporzednio tego metalowego pierścienia :)



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pn lip 28, 2008 11:25

U mnie było dokładnie to samo, wytarło metalowy zatrzask a jak usłyszałem 150 zeta za 20cm gumowej rury to kupiłem metalowe opaski za pare zeta, poskręcałem i sie trzyma. Swoja drogą próbowałem na plastykowych zaciskanych opaskach (dosc mocne to jest) to potrafilo naraz 3 zerwac jak przygazowałem wiec cieżko uszczelnić dolot za turbo domowymi sposobami. Jak sie dobrze przygazuje to widac jak prostuje i wykreca węże za ickiem :crazy:



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt lip 29, 2008 00:50

Siemka :)

Też miałem ten sam problem. Też założyłem obejme metalowa na rure i zacisnąłem to tymi zipami (te plastikowe cudaki), ale nie wytrzymało to dłużej jak 50km. Jak się silnik rozgrzał to puściło. Teraz to skręciłem kajnerowymi płaskimi drucikami i póki co ponad 1000km i trzyma się mocno. Jak ktoś zainteresowany jak to wygląda to mogę wrzucić fotke.

Pozdrawiam ;]



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » pt lis 13, 2009 11:42

Przepraszam z góry za odkopanie tematu...ostatnio zauważyłem ten sam problem u siebie....górna ta wypustka jest zjechana całkiem i zatrzask nie trzyma dobrze rury w tym gnieździe....czy ma ktoś jakieś zdjęcia jak można sobie z tym poradzić? niby koledzy wyżej opisali co i jak zrobić ale nie umiem sobie tego wyobrazić :)


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości