ALH Spalanie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

ALH Spalanie oleju

Post autor: xplo » wt lip 22, 2008 18:55

Witam proszę spojrzeć na bagnet bo wydaje mi się, że ubywa mi oleju za dużo a niektórym nawet wcale nie ubywa :(.

Nie wiem jaki olej był lany, ja wlałem Castrol Magnatec Diesel 5w40 505.00

Przebieg 121 jak wymieniałem olej aktualnie mam 125 tyś.


Jest opisane zielona kreska tyle miałem wlane przy 121, czerwona po 4 tyś już jest prawie przy pierwszej kropce od góry na bagnecie tak jak na czerwonej kresce.


Zdjęcie nie jest mojego bagnetu.

http://img385.imageshack.us/img385/4769/olejhu8.jpg
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 18:58 przez xplo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 22, 2008 22:32

a sprawdzałeś ile oleju jest w IC :?:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ALH Spalanie oleju

Post autor: doggie » wt lip 22, 2008 23:14

xplo pisze:Witam proszę spojrzeć na bagnet bo wydaje mi się, że ubywa mi oleju za dużo a niektórym nawet wcale nie ubywa :(.

Nie wiem jaki olej był lany, ja wlałem Castrol Magnatec Diesel 5w40 505.00

Przebieg 121 jak wymieniałem olej aktualnie mam 125 tyś.


Jest opisane zielona kreska tyle miałem wlane przy 121, czerwona po 4 tyś już jest prawie przy pierwszej kropce od góry na bagnecie tak jak na czerwonej kresce.


Zdjęcie nie jest mojego bagnetu.

http://img385.imageshack.us/img385/4769/olejhu8.jpg
na zdjęciu trochę nieczytelnie widać, ale z tego co widzę to przez 4 tyś km spadło ci do połowy pomiędzy max a minimum, czyli około 0,5 litra (bo od max do min jest mniej więcej litr), spalania oleju nie jest złe ale każdy chciałby żeby jego motor nie palił ani kropelki tym bardziej że twój ALH nie jest na PD tylko na pompie. Skoro nie wiesz jaki był lany olej to domyślam się że samochód jest sprowadzony i brałbym dużą poprawkę na ten przebieg 121.000 km (zobacz: mój Mk5 jak kupowałem go z Belgii, 2-u latek miał 90.000 km, to sobie oblicz +/-). Skoro nie wiesz jaki olej był wlany (czyli nie wiesz czy był serwisowany /a przecież książki serwisowe podrabiają/) to najbezpieczniejszy byłby olej o specyfikacji 10W40 505.00 , może być Castrol ale niekoniecznie. Teraz pytanie; jaki styl jazdy preferujesz, jeżeli masz ciężką nogę to nie dziwię się że ci bierze olej, spróbuj przez kilka tyś. jeździć łagodnie i wtedy sprawdź, ile spalił oleju. Podstawowa rzecz: sprawdź czy są wycieki z silnika, czy jest olej w InterCoolerze, sprawdź jak wygląda odma, czy jest zachlapana olejem itd. Reasumując jednak, to spalanie oleju na takim poziomie pomimo wszystko nie jest wskazaniem do tragizowania a tym bardziej do remontu silnika.



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » śr lip 23, 2008 09:19

Damcio a jak to sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 23, 2008 11:00

xplo pokażę Ci jak to wygląda u mnie z tymi wyciekami oleju,
najpierw odma a konkretnie wężyk idący z zaworu ciśnienia na pokrywie zaworów do rury karbowanej, którą turbosprężarka zasysa powietrze z filtra powietrza (i czasami właśnie opary wraz z kropelkami oleju z odmy), widać ślady oleju na tym wężyku od odmy:
Obrazek
widać jak z tego wężyka olej kapiąc zabrudził kolektor ssący, po zdjęciu karbowanej rury od filtra powietrza widok jest taki :
Obrazek
a olej znajduje się w plastikowej rurze profilowanej idącej dalej do części sprężającej turbiny (widać go wyraźnie na palcu):
Obrazek
na poniższym zapożyczonym zdjęciu widać tył silnika (od strony turbosprężarki, przewody powietrza z turbosprężarki są zdjęte) widać po prawej stronie turbosprężarki okrągły króciec na który przychodzi rura z wlotem powietrza od strony filtra powietrza,
pod tym wlotem widać drugi skierowany w dół, którym turbina pcha już kolejnym wężem powietrze (wraz z oparami oleju i drobnymi kropelkami oleju zaciągniętymi z odmy) do intercoolera:
Obrazek
na poniższym zdjęciu widać wąż którym sprężone powietrze jest pchane z turbiny do profilowanej plastikowej kształtki przed intercoolerem:
Obrazek
a tu widać (na moim przykładzie ciemny zabrudzony pyłem ślad oleju na górnej części węża idącego do intercoolera (zdjęcie robione 3 miesiące temu a obecnie ten ślad jest dużo większy i mocno wilgotny - sam olej):
Obrazek
wystarczy teraz zdjąć metalową opaskę zaciskową z tego kawałka węża przed intercoolerem aby zobaczyć ile się z niej wyleje oleju a następnie ponownie założyć,
czasami olej zaczyna wyciekać już przed samym wlotem do kolektora ssącego tzn. przy zaworze EGR, wycieki widoczne na zaworze EGR widać u kolegi losdamianos'a w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178423&start=0
wkleiłem tam na 2 stronie rysunek z umiejscowieniem filtra wstępnego, który zwłaszcza po większym przebiegu auta trzeba wyczyścić (lubi się zaczopować brudem, liściami i owadami co powoduje - nawet przy czystym zasadniczym filtrze powietrza powodować zasysanie przez turbo znacznej ilości opar i kropel oleju z odmy),
sądzę, że po jego wyczyszczeniu wycieki oleju z odmy powinny się zminimalizować ale czas pokaże.

[ Dodano: 23 Lip 2008 11:38 ]
muszę jeszcze dodać, że u mnie spalanie oleju jest praktycznie minimalne - od wymiany do wymiany przy przebiegu 10 kkm ubywa na bagnecie około 2-3 mm tego oleju ale u Ciebie xplo jest dość duże i może wina nie leżeć tylko w samej odmie,
może uszczelniacze zaworów kwalifikują się już do wymiany, mój silnik ma przebieg 170 kkm ale nie wiesz czy Twój jest autentyczny (chyba, że jesteś tego całkowicie pewny).


Obrazek

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » śr lip 23, 2008 11:45

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, wszystko posprawdzam. Ojciec dzisiaj wrócił z pracy i sprawdził stan oleju i mi mówi, że to mało spalił na 4 tyś i mówi , żebym się nie przejmował bo to nie jest nowy silnik. Jednak niektórym bierze ale mniej. Myślę też czy wina nie leży po tym, że wlałem syntetyka a może wcześniej był półsyntetyk tego też nie wiem :(. Z tego co zauważyłem to oleju mi spalil najwięcej jak go dusiłem na trasie 140-170 km/h. Co do przebiegu to nie wiem czy autentyczny, bynajmniej przy 120 tyś wymienilem rozrząd i części były oryginalne VW. Ostatni wpis w książce serwisowej przy 115 tyś w 18.07.2007 a samochód odebrałem 22.05.2008 z przebiegiem 120 tyś ;). Niby auto stało bo dziadki nim jeździł ale w to nie wierzę :ass:

Przy odpalaniu silniku po nocy, nic nawet nie zakopci podczas odpalania ani po odpaleniu.


Jeśli w opisanych przez ciebie miejscach będą opary oleju co z tym robić ? Bo nie opisałeś co robić w każdych miejscach.
Ostatnio zmieniony śr lip 23, 2008 11:50 przez xplo, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 23, 2008 13:10

xplo pisze:Jeśli w opisanych przez ciebie miejscach będą opary oleju co z tym robić ? Bo nie opisałeś co robić w każdych miejscach.
napisałem w temacie założonym przez losdamianos'a na jego 2 stronie, który wkleiłem,
wymyłem i wyczyściłem ślady po oleju, wyczyściłem wstępny filtr powietrza, filtr zasadniczy zostawiłem bo jest prawie nowy (2 tyś. przebiegu) i czysty i poczekam, pojeżdżę tak i zobaczę czy wycieki się znowu pojawią i z jakim natężeniem, co do samego łykania oleju to dałem Ci porównanie na moim silniku gdzie u mnie na bagnecie po 10 kkm ubywa tylko max 3 mm, skoro Twój wpieprza 0,5 litra na 4 kkm to jak dla mnie trochę za dużo.


Obrazek

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » śr lip 23, 2008 13:34

No ok, filtr powietrza i te miejsce gdzie sie on znajduje dzisiaj wyczyscilem. Jutro bedę sprawdzał te miejsca które pokazałeś.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 23, 2008 13:43

jeśli po tym czyszczeniu znów się pokażą wycieki oleju to zdejmę pokrywę zaworów i zobaczę jak wygląda zamontowany w niej od wewnątrz plastikowy odolejacz oraz ewentualnie wymienię plastikowy dysk na jej wierzchu w którym znajduje się membrana ze sprężyną czyli zawór ciśnieniowy - jego koszt to chyba jakieś 60-70 zł może to w końcu załatwi problem,
xplo co do wlania syntetyka w miejsce półsyntetyka to objaw byłby taki, że mogą puścić uszczelniacze zwłaszcza na wale korbowym od strony rozrządu lub skrzyni biegów ale jeśli chodzi o odmę to na syntetyku powinno być lepiej - pełen syntetyk ma lepsze właściwości odparowywania kondensatu wodnego.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości