Strona 1 z 2

Czy to EGR ? i dlaczego zaślepiony?

: sob lip 19, 2008 19:04
autor: zoomer
Witam,

Wymieniając czujnik g62 parę dni temu znalazłem dziwny przewód zaślepiony śrubką.

Obrazek

Nie wygląda to na oryginalnie zamierzenie inżynierów z VW.

Obrazek

Czy może mi ktoś powiedzieć poco ktoś to zrobił i czy mam to podłączyć jak powinno być, co daje taki manewr.

Z góry bardzo dziękuję
Domin

: sob lip 19, 2008 19:49
autor: Kris-THC
Wężyk który masz zaślepiony powinien być wpięty w króciec który sam zaznaczyłeś. EGR zaślepia się blaszką, może był zasyfiony i się zacinał więc ktoś go odłączył.

: sob lip 19, 2008 20:12
autor: Sztomel
zoomer masz silnik TDI więc jak najbardziej wskazane jest zaślepienie zaworu EGR, chcesz wiedzieć więcej i dlaczego właśnie tak to poczytaj ten temat a wszystkiego się dowiesz:
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... d4b393abac

: sob lip 19, 2008 20:16
autor: damcio151
Sztomel pisze:masz silnik TDI więc jak najbardziej wskazane jest zaślepienie zaworu EGR
wcale nie trzeba go zaślepiać ... wskazane jest czyszczenie kolektora ssącego , a zaleta EGR to np. szybsze nagrzewanie się silnika ( przydatne najbardziej zimą )

: sob lip 19, 2008 20:26
autor: Kris-THC
damcio151 pisze:a zaleta EGR to np. szybsze nagrzewanie się silnika
Od szybszego nagrzewania ma świeczki na obiegu wody a EGR to względy "czysto" ekologiczne. W trójaku nie miałem świeczek na obiegu a po zaślepieniu recyrkulacji nie zauważyłem żeby auto dłużej się grzało. Samo zresztą czyszczenie wystarczy na ładnych kilka lat jazdy zanim się zasyfi ponownie. Grunt to aby było czysto w dolocie czuli 21% tlen i 78% azot hehehe i zero koksu na ściankach.

: sob lip 19, 2008 20:32
autor: damcio151
Kris-THC, nie chcę skłamać , ale chyba voss sam robił testy i egr pomagał w rozgrzaniu silnika :bajer: no i jaką masz pewność , ze zoomer ma świeczki w układzie chłodzenia :chytry: nie każda wersja to miała

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 20:33 ]
no i jeszcze jedno co do tego podgrzewania ... egr tak czy inaczej zadziała , a świeczki działają w określonych warunkach ...

: sob lip 19, 2008 20:52
autor: Kris-THC
Chłopaki w ogóle nie wiem o czym jest mowa, co takiego jest z tą temp. i EGR-em ?? Jak zrobię kilometr czy 2 więcej żeby oliwa miała 9 dyszek to chyba tragedii nie ma. Mam świce w obiegu wody i po zaślepieniu EGR nie zauważyłem żadnej różnicy w czasie osiągania tep. roboczej motoru, serio. Nie znam szczegółów testu o którym piszesz ale chyba nie był robiony podczas normalnej jazdy.

: sob lip 19, 2008 21:01
autor: damcio151
Kris-THC pisze:Nie znam szczegółów testu o którym piszesz ale chyba nie był robiony podczas normalnej jazdy.
Mnie nie pytaj , ja tylko piszę to co czytałem . Ja sam nie mam nic do zaślepiania EGR ... sam mam już od dawna zaślepiony , tylko pisze w sprawie tego zdania
Sztomel pisze:więc jak najbardziej wskazane jest zaślepienie zaworu EGR
kto to zaleca :?: bo np. na forum audi a4 wszędzie odradzają zaślepianie i doradzają czyszczenie
W nowszych silnikach po zaślepieniu wywala błąd i tego już nie ma sensu robić ....można tylko pobawić się w adaptacjach

[ Dodano: Sob Lip 19, 2008 21:02 ]
Kris-THC pisze:co takiego jest z tą temp. i EGR-em ??
przecież jest to logiczne ... rozgrzane spaliny krążą to i mają wpływ na temp. :P

: sob lip 19, 2008 21:07
autor: Kris-THC
damcio151 pisze:W nowszych silnikach po zaślepieniu wywala błąd
W nowszych silnikach jest chłodnica EGR-u.

: sob lip 19, 2008 21:12
autor: damcio151
Kris-THC pisze:W nowszych silnikach jest chłodnica EGR-u.
nie pisze , że w nowszych silnikach pomaga w nagrzaniu ... w nowszych silnikach po zaślepieniu wywala błąd
Poza tym nie ma co drążyć tematu ... każdy zrobi jak uważa , tylko nie ma co pisać , że jest to wskazane , przecież silnika nie rozwali :bajer:

: sob lip 19, 2008 21:23
autor: Sztomel
damcio151 pisze:Sztomel napisał/a:
więc jak najbardziej wskazane jest zaślepienie zaworu EGR

kto to zaleca
damcio151 zapomniałeś już jak w podanym przeze mnie linku na stronie 4 wypiedziałeś się odnośnie EGR, cytuję Twoje słowa:
"charakterystyka dźwięku się trochę zmieni ( minimalnie) , ale ważne że syf nie bedzie się dostawał do kolektora "
czy te słowa mam traktować jako zachętę, zalecenie czy raczej przeciwwskazanie ?
odpowiedz mnie i tym, którzy są po zabiegu zaślepienia, wywalenia itp. zaworu EGR.

: sob lip 19, 2008 21:31
autor: damcio151
Sztomel pisze:czy te słowa mam traktować jako zaczętę, zalecienie czy raczej przeciwwskazanie ?
jasne , że polecałem , ale chyba w starszym silniku ... poza tym mogę teraz też polecić .
Sztomel pisze:wskazane jest
chodziło mi o to ... można zaślepiać , ale nie trzeba ... widocznie źle zrozumiałem :pub:

: sob lip 19, 2008 21:33
autor: Sztomel
:pub:

: sob lip 19, 2008 22:23
autor: zoomer
Panowie

to co właściwie powinienem teraz z tym robić ?

- pozostawić tak z tą śrubką , podłączyć jak być powinno czy może pojechać gdzieś żeby mi to wyczyścili :kac: ?