1999 rok, bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

skibidibi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 21, 2008 20:43
Lokalizacja: Bełchatów

1999 rok, bierze olej

Post autor: skibidibi » sob lip 19, 2008 18:10

Witam

Mam golfa IV 1999 rok przejechane 195 tys. Silnik po chip tunningu jakies 120km. Kupilem go w marcu (mial 189 tys) i przez ten czas do silnika musialem dolac 1 litr oleju - polsyntetic. Nie wiem czy to jest normalne czy powinienem sie martwic ? silnik chodzi plynnie i bardzo cicho, z wydechu nie widac by lecial ciemny dym. To raczej silnik bierze olej czy zdazaja sie jakies niewielkie wycieki ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob lip 19, 2008 20:05

sprawdź ile oleju jest w IC



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: 1999 rok, bierze olej

Post autor: doggie » sob lip 19, 2008 20:41

skibidibi pisze:Witam

Mam golfa IV 1999 rok przejechane 195 tys. Silnik po chip tunningu jakies 120km. Kupilem go w marcu (mial 189 tys) i przez ten czas do silnika musialem dolac 1 litr oleju - polsyntetic. Nie wiem czy to jest normalne czy powinienem sie martwic ? silnik chodzi plynnie i bardzo cicho, z wydechu nie widac by lecial ciemny dym. To raczej silnik bierze olej czy zdazaja sie jakies niewielkie wycieki ?
1 litr na 6000 km jeżeli z silnikiem jest wszystko OK wydaje się że niby dużo, jednak przy fabrycznych normach zużycia oleju przez silniki TDI maksymalnie nawet do 1 litra na 1000 km to wydaje się być niewiele. Już nie wiem komu wierzyć, czy forumowiczom, którzy twierdzą, że jakby ich silnik spalał tyle oleju to by się pochlastali, czy też wierzyć danym fabrycznym. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 20:42 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 20:58

rolbro4 pisze:1 litr na 6000 km jeżeli z silnikiem jest wszystko OK wydaje się że niby dużo
niby dużo ?
rolbro4 pisze:przy fabrycznych normach zużycia oleju przez silniki TDI maksymalnie nawet do 1 litra na 1000 km to wydaje się być niewiele
to teraz sobie przelicz:
średnio forumowicze dokonują wymiany oleju powiedzmy po przebiegu 12 tyś km (wersja optymistyczna) więc jeśli skibidibi'emu bieże 1 litr na 6000 km to podczas wymiany miałby już tylko około połowę z całości oleju w silniku !!!
a gdyby wierzyć danym fabrycznym to przy zużyciu 1 litra na 1000 km to silnik nie doczekałby nawet wymiany przy przebiegu 6000 km !!!
więc już chyba jasne, że bieże mu za dużo tego oleju.


Obrazek

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » sob lip 19, 2008 21:00

sprawdź ile oleju jest w IC
Dokładnie! To po pierwsze
rolbro4 pisze:przy fabrycznych normach zużycia oleju przez silniki TDI maksymalnie nawet do 1 litra na 1000 km
Chyba przy przebiegu 1 000 000 km bez remontu silnika


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz lip 20, 2008 07:30

a co powiecie o tym: VW Jetta 2.0 TDI 140ps rok prod. 2007. 28 tyś. km przebiegu, przy agresywnej jeździe mojego znajomego (właściciela Jetty) - dolewa 0,5 litra na 1000 km, czyli jakieś 7,5 litra od wymiany do wymiany :rotfl: (15.000km) - próbował reklamować w serwisie, ale niestety z reklamacji nici, a ma 28 tyś km a nie jak napisał ktoś wyżej milion. I co zrobić w takim przypadku? Domyślam się odpowiedzi na forum - sprzedać! Ale coś tu jest nie tak, co nie???
(Całe szczęście mój Mk5 przy przebiegu dochodzącym do 200.000 km od wymiany do wymiany czyli co 30.000 km bierze na bagnecie od maksimum do do połowy pomiędzy max. a min.)
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 07:38 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



zen2s1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 24, 2006 20:40
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: zen2s1 » ndz lip 20, 2008 10:02

Witaj moim zdaniem nie masz powodu do paniki ten 1 litr na 6000 to według mnie dopuszczalne. Mój golfik jak go trochę po przeganiam większą prędkością także potrafi tak samo zabrać .


zen

mk1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 09:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mk1209 » ndz lip 20, 2008 10:06

Wymieniam olej co 10000 i nic nie dolewam. Auto ma przejechane 209000.



Krzyziu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Krzyziu » ndz lip 20, 2008 10:47

o to właśnie chodzi, jak ktoś lubi sobie czasem pocisnąć to pompowtrysk musi sie dotlenić olejem, nie ma szans żeby tak nie było. Co innego pompa, tak raczej znikome ilości oleju schodzą. Nie przejmuj się, ja po zakupie po 5 tys też dolałem jakieś 600 ml, teraz sie uspokoiło bo i kierowca sie uspokoił:) W poprzednim aucie (PD 101 KM) miałem podobnie
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 10:47 przez Krzyziu, łącznie zmieniany 1 raz.



skibidibi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 21, 2008 20:43
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: skibidibi » ndz lip 20, 2008 14:17

skubix pisze:
sprawdź ile oleju jest w IC
Dokładnie! To po pierwsze
rolbro4 pisze:przy fabrycznych normach zużycia oleju przez silniki TDI maksymalnie nawet do 1 litra na 1000 km
Chyba przy przebiegu 1 000 000 km bez remontu silnika

co to jest IC ?:)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lip 20, 2008 14:31

skibidibi pisze:co to jest IC ?:)
chłodnica powietrza doładowanego :P idą do niego rury (jedna od turbo , druga od kolektora ssącego



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » ndz lip 20, 2008 20:03

rolbro4 pisze:a co powiecie o tym: VW Jetta 2.0 TDI 140ps rok prod. 2007. 28 tyś. km przebiegu, przy agresywnej jeździe mojego znajomego (właściciela Jetty) - dolewa 0,5 litra na 1000 km, czyli jakieś 7,5 litra od wymiany do wymiany :rotfl: (15.000km) - próbował reklamować w serwisie, ale niestety z reklamacji nici, a ma 28 tyś km a nie jak napisał ktoś wyżej milion
o tym powiemy to
Krzyziu pisze:pompowtrysk musi sie dotlenić olejem, nie ma szans żeby tak nie było. Co innego pompa, tak raczej znikome ilości oleju schodzą
Wniosek każdy wie jaki jest :bigok:


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

mk1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 09:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mk1209 » pn lip 21, 2008 21:17

skubix pisze:pompowtrysk musi sie dotlenić olejem, nie ma szans żeby tak nie było. Co innego pompa, tak raczej znikome ilości oleju schodzą
Ja mam pompowtrysk i od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Od ostatniej wymiany mam przejechane 8500 i połowa na bagnecie. A lubie sobie przycisnąć. Rzadko jeżdże powoli.



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » pn lip 21, 2008 22:41

mk1209 pisze:
skubix pisze:pompowtrysk musi sie dotlenić olejem, nie ma szans żeby tak nie było. Co innego pompa, tak raczej znikome ilości oleju schodzą
Ja mam pompowtrysk i od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Od ostatniej wymiany mam przejechane 8500 i połowa na bagnecie. A lubie sobie przycisnąć. Rzadko jeżdże powoli.
No to masz po prostu szczęście. Bardzo dużo ludzi narzeka właśnie na konsumpcje oleju w tych wmiare nowych silnikach.
W swoim MKIII przy przebiegu 260 tyś przy wymianie co 10tyś schodziło mi z bagnetu z maxa do prawie min. podkreślam prawie bo jeszcze pewnie wystarczyło by na przejeżdżenie około 2 tyś bez dolewki. Znów AHF+ już bardziej lubiał olej, ale i tak dramatu nie było bo przy wymianie co 10 tyś musiałem dolać jakieś 3-5 setek :bigok:
Pozdr


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości