Strona 1 z 1

TDI a zewnetrzna chlodnica oleju - opinie i rady

: śr lip 16, 2008 17:08
autor: Kevin_mkII
witam...

pytanie czy warto... silnik 1.9tdi AFN 110ps obecnie 139/297 i przygotwuje sie do kolejnego podniesienia mocy stad pytanie takie.
w seryjnym tdi wiadomo... nie trzeba... a juz grzebanym ten olej sie troche grzeje... chcialbym sie wpiac w obieg oleju z chlodniczką, mysle o takiej o to przedstawionej na foto ponizej...chcialbym nową jednak... co o tym sadzicie...??
Obrazek

mile widziane wszystkie spostrzezenia za ktore dziekuje i pozdrawiam

: śr lip 16, 2008 18:47
autor: cowboy
Kevin_mkII, jak planujesz mody na 180KM to koniecznie założ taką chłodniczke bo przy jeździe na autostradzie w okolicach 160km/h i butowaniu na 5 biegu szybko olej złapie 110 st C
aby to jednak było profi trzeba jakiś termostat zeby obieg chłodniczki nie chodził cały czas, bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju :)

: śr lip 16, 2008 18:53
autor: Kevin_mkII
cowboy pisze:bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju
a kto powiedzial ze zima auto bedzie jezdzic :) ale dzieki za rade :)
tez tak dochodze do wniosku ze nawet jesli to przeciez na zime mozna wyciagnac chlodnice i puscic ja normalnie prawda?

jeszcxze jedno pytanie...
przy jej instalacji.... zalewac ja trzeba olejem czy sama sie nim wypelni??

: śr lip 16, 2008 19:00
autor: cowboy
Kevin_mkII pisze: tez tak dochodze do wniosku ze nawet jesli to przeciez na zime mozna wyciagnac chlodnice i puscic ja normalnie prawda?
można zrobić tez ręczny zawór odcinający obieg przez chłodnice, tanio i skutecznie - gdzies widziałem na streetracing.pl
choć termostat najlepszy bo szybciej sie auto rozgrzeje do nominalnej temp... a gesty olej tez nie jest zbyt dobry dla turbinki
Kevin_mkII pisze:zalewac ja trzeba olejem czy sama sie nim wypelni??
wypełni się tak jak filtr oleju, tez wkładasz suchy podczas wymiany i po kilku sekundach juz kontrolka cisnienia przestaje mrugać

: śr lip 16, 2008 19:05
autor: Kevin_mkII
dzieki
teraz ktora?
ta ktora podalem wyzej wystarczy czy taka
Obrazek
jak z węzami teraz??jakie najlepsze??

: śr lip 16, 2008 19:10
autor: cowboy
Kevin_mkII pisze: ta ktora podalem wyzej wystarczy czy taka
nie znam wymiarów ale spokojnie taka chłodniczka wystarczy, mozesz ją zainstalować pionowo w miejscu dawnego Intercoolera, bo przecież bedziesz robił FMIC :)

całe zestawy są w sklepach tuningowych, możesz sobie podpatrzeć.. węze najlepsze byłyby jakieś giętkie zbrojone

na szybko wygooglane:

http://autocentrum.allegro.pl/show_item ... =394951081

http://sklep.tuning.jcauto.pl/oferta/si ... rt561.html

Obrazek

termostat 250 PLN

a swoją drogą ciekawe czy taki radiator na filtr oleju coś daje :)

Obrazek


ja tam sciągnąłem osłonę plastykową z miski olejowej i tez jest GIT :P

: śr lip 16, 2008 20:27
autor: Kevin_mkII
cowboy pisze:nie znam wymiarów ale spokojnie taka chłodniczka wystarczy, mozesz ją zainstalować pionowo w miejscu dawnego Intercoolera, bo przecież bedziesz robił FMIC
no bede bede... ale teraz pytanie czy ta nie jest zbyt duza..lub moze tak.. czy ta mniejsza nie jest zbyt mala

: śr lip 16, 2008 20:34
autor: Adamm
Kevin_mkII, mozna tez sie pokusic o elektrozawor z czujnikiem temp ktory go bedzie otwieral przy zadanej temp - taki elektroniczny termostat

: śr lip 16, 2008 21:04
autor: Kevin_mkII
Adamm pisze:Kevin_mkII, mozna tez sie pokusic o elektrozawor z czujnikiem temp ktory go bedzie otwieral przy zadanej temp - taki elektroniczny termostat
ta ale takie rzeźby mnie raczej nie interesują ale dzieki za pomysł

: śr lip 16, 2008 21:47
autor: Adamm
Kevin_mkII, jaka rzezba?:P

trojnik, elektrozawor i czujnik temp z przekaznikiem (lub prosty uklad) i powyzej okreslonej temp puszcza Ci obieg przez chlodnice

: pt lip 18, 2008 13:19
autor: mr_jaru
panowie podejdzie ten zestaw do golfa 1.6TD bez przeróbek?
http://moto.allegro.pl/item394951081_kp ... f_gti.html

: wt sie 19, 2008 10:18
autor: toffic
cowboy pisze:aby to jednak było profi trzeba jakiś termostat zeby obieg chłodniczki nie chodził cały czas, bo zimą w 20km nie rozgrzejesz oleju... a gesty olej tez nie jest zbyt dobry dla turbinki
dokładnie, ja juz w lecie przy spokojnej jeździe w nocy mam problem a zimą to już nie wiem co będzie :helm: